Latauksen merkkivalo palaa
-
Lada 1600L
Latauksen merkkivalo palaa
Latauksen valo palaa auton käydessä koko ajan. Laturi kuitenkin lataa 13.8V kaikilla kierrosalueilla.
Kyseessä on Nappislada vm -88. Olen lukenut että latauksen merkkivalolle olisi oma rele?? En vaan
oikein ole varma missä se sijaitsee. Tällaista tällä kertaa.
Kyseessä on Nappislada vm -88. Olen lukenut että latauksen merkkivalolle olisi oma rele?? En vaan
oikein ole varma missä se sijaitsee. Tällaista tällä kertaa.
Re: Latauksen merkkivalo palaa
Latausvalon rele on konehuoneen oikealla reunalla siinä valoreleiden vieressä lähimpänä akkua. Releeseen pitäisi tulla keltainen, oranssi ja musta johto. Tuo keltainen johto tulee suoraan laturilta.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
-
Lada 1600L
No niin. Tämä on taas niitä mukavia juttuja. Rele löytyi, siihen tulee 4 johtoa.
Navat on: 85 86 87 ja 30/51. Löysin laatikosta uuden releen jossa navat
85 86 87 ja 30. Laitoin paikoilleen ja valo sammui, mutta autopa ei enään
sammunutkaan
Navat on: 85 86 87 ja 30/51. Löysin laatikosta uuden releen jossa navat
85 86 87 ja 30. Laitoin paikoilleen ja valo sammui, mutta autopa ei enään
sammunutkaan
-
Pekka
No niinpä niin. Se ei ole tavallinen 4 napainen kytkentärele, vaan kun mangnetointikäämi vetää, se avaa virtapiirin. Onnistuu siis uudella releellä, joudut vaan hankkimaan 5 napaisen vaihtoreleen jossa navat 30 85 86 87 ja 87a. En nyt muista kytkentää, kun on niin kauan kun omaan autoon vaihdoin tuon releen. Jos siinä oli se alkuperäinen metallikuorinen rele, niin sen saa avattua ja katsottua kytkennän/tarvittaessa puhdistettua kärjet.
-
JinX
Oiskos jollain kytkentävinkkiä tähän? Tarpeen vaatiessä lähden kyllä itse koettamaan. Alkuperäinen kun vain paloi muodottomaksi möykyksi, niin en voi ottaa siitä mittarilla osviittaa...Pekka kirjoitti:No niinpä niin. Se ei ole tavallinen 4 napainen kytkentärele, vaan kun mangnetointikäämi vetää, se avaa virtapiirin. Onnistuu siis uudella releellä, joudut vaan hankkimaan 5 napaisen vaihtoreleen jossa navat 30 85 86 87 ja 87a. En nyt muista kytkentää, kun on niin kauan kun omaan autoon vaihdoin tuon releen. Jos siinä oli se alkuperäinen metallikuorinen rele, niin sen saa avattua ja katsottua kytkennän/tarvittaessa puhdistettua kärjet.
-
Lada 1600L
Otin 5 napaisen vaihtoreleen ja laitoin johdot samoilla numeroilla kun alkuperäinen niin että se 87a jäi tyhjäksi. Kumma kyllä, mutta näyttää toimivan
-
JinX
Kiitos tästä! Koetan sillä....Lada 1600L kirjoitti:Otin 5 napaisen vaihtoreleen ja laitoin johdot samoilla numeroilla kun alkuperäinen niin että se 87a jäi tyhjäksi. Kumma kyllä, mutta näyttää toimivan
Edit: 27.9:
Nyt pelaa muutoin, mutta latauksen merkkivalo ei syty kun kytkee virrat päälle. Sinänsä ei väliä, onhan mulla jälkiasennettu jännitemittari mistä näkee latauksen.
Kiitos neuvosta!