Lämmityslaitteen hana
Lämmityslaitteen hana
Niva -07 lämmityslaitteen hana antoi voimallisen kiihdytyksen aikana periksi ja vettä alkoi valumaan norona pelkääjän jalkatilaan. Koska en nyt satu varahanaa omistamaan, voiko lämmityslaitteen kennon ohittaa esimerkiksi kumiletkulla väliaikaisesti? Ja mitenkäs sitten toi ilmaus, letkuja puristelemalla vai löytyykö jostain ilmausruuvit? Kiitos jo etukäteen jos jollain löytyy vastaavanlaisesta kokemusta ja haluaa sen täällä jakaa..
Re: Lämmityslaitteen hana
Neljällä ruuvimensselillä ja neljälä nippusiteellä voit sulkea lämmityslaitteen kenon letkut väliaikaisesti. Letkut näkyvät konetilassa kun menevät rintapeltiin. Kaksi ruuvimensselia letkun reunoille ja nippusiteillä kiristät nin että letku painuu kiinni. Sama toisele letkulle ja näin on kenno pois pelistä ja voit ajella kun hanaa odotat. Hanan vaihdon jälkeen riitää kun ajat lämmityslaite täysillä (eli hana auki) muutaman kilometrin käyttäen korkeita kieroksia (yli 4000). Moottorin pitää olla lämmin että myös termostaatti on auki, ettei sinne mihinkään jää ilmaa.
Re: Lämmityslaitteen hana
Kiitos, empä tullutkaan ajatelleeks tota letkujen kuristamista.. 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lämmityslaitteen hana
Eikö Nivassa voi liittää vesipumpulta lämppärille menevän putken paluuputkeen suoraan yhdistämällä nämä juurikin niillä kumiletkuilla, jotka menevät kohti rintapeltiä?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lämmityslaitteen hana
Hana ei yleensä vuoda kun se on kiinni-asennossa. Vaihdoin juuri omaan Nivaani tuon eikä ole kummoinen homma. Alempi letku vain irti niin pitkälle kuin saa konehuoneen puolella, jotta saa enimmät litkut konehuoneeseen. Paksulti kangasta hanan alle jalkatilaan ja keskikonsolin alle. Tarvikehyllyn poiston jälkeen lämppärin kyljestä ruuvit irti ja hana irtoaa yhdessä letkuyhteen kanssa. Pikku nitkuttelulla letkuyhde tulee rintapellin läpi ja se on helppo kiinnittää uuteen hanaan. Nestettä ei tule paria kupillista enempää. Paikalleen laittaessa vain huolehtii että letkuyhde osuu konehuoneen puolella tuloletkuun, on muuten ahtaat paikat saada se takaisin.
Re: Lämmityslaitteen hana
Omaan Nivaan olen vaihtanut jo kaksi kertaa hanan (ajettu 40000). Viimeisin oli joku keraaminen kestoversio, katsotaan kauanko kestää. Ekalla kerralla vaihtamani Motonetin hana kesti alta vuoden. Mulla hanat ovat tihkuneet asennosta riippumatta.
Aikoinaan nappisilmään tuli kerran vaihdettua hana noin 50000 kohdalla ja toiste ei tarvinnut vaihtaa vaikka kilometrejä kertyi 120000 omassa käytössä.
Aikoinaan nappisilmään tuli kerran vaihdettua hana noin 50000 kohdalla ja toiste ei tarvinnut vaihtaa vaikka kilometrejä kertyi 120000 omassa käytössä.
Re: Lämmityslaitteen hana
Mulla toi vuosi kanssa asennosta riippumatta, tulppasin letkut 1/2 tuuman räikkäsarjan jatkovarsilla kun oli just sopivan kokoset letkuihin.. Tosta hanan vaihdosta viä senverran et itte otin koko lämmityslaitteen kennon irti, josta sitten vaihdoin hanan ja lykkäsin koko paketin takaisin paikoilleen koska työskentelytilaa ei ollut niin kovin paljon, eikä +100Kg ruumiinrakenteella tee mielikään taivutella itseään kaksinkerroin jalkatilaan.. Samalla tuli puhdistettua neulaset, yms. roskat kennon päältä joita oli kertynyt jo ihan reippaastikkin..
Re: Lämmityslaitteen hana
Vanha viesti mutta ei se mitään haittaa. Kertokaa nyt vähä älyselle missä sellainen hana sijaitsee nivassa?
Re: Lämmityslaitteen hana
Apukuskin jalkatilasta kun katsoo ylöspäin, eli siellä se on kojetaulun "varjossa".
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... -02-06.jpg
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... -02-06.jpg