Lada 2105 1500S 1992

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Jälleen kerran elämässäni pääsen toteamaan että ostimpa kun halvalla sain, ainakin mielestäni sain halvalla... :D Tosiaan tuossa 26.5 pihaani rullasi jälleen uusi takavetoinen Lada, leimaa on peräti 1.4.2014 asti ja maksoin tuosta autosta 380€, auton ostin kaveriltani joka oli hankkinut tuon viime talvena juuri katsastettuna ja 14kk leimalla varustettuna. Silloin kun kaverini tuon Ladan vielä omisti niin myin kaikenlaista nippeliä tuohon noin 100€ edestä ja kaikki osat tuli mukaan kaupan päälle, eli tavallaan sain omiani takaisin.

Osa tällä foorumilla on varmaankin seuraillut tuota minun mattamustan käyttöautoni 2107 1700i 1994 Ladan topiccia ja siinä autossa alkaa katsastus lähenemään, heinäkuun alussa sitä saisi käyttää katsastuksessa joten sempä takia on hyvä olla vara-auto, eli siis tämä uusin autohankintani jossa on ajoaikaa vaikka kuinka kauan. Jos siis jostain syystä käykin niin hullusti että musta Ladani ei menekkään katsastuksesta läpi, niin on minulla tämä axtecin raato jolla kuljen töihin, koska töihin on kuitenkin päästävä eikä muuta vaihtoehtoa pitkään työmatkaan ole kuin oma henkilöauto... Kun tuon mustan Ladani katsastukseen vien, saan vikalistan (ehkä? ainakin oletan että se ei puhtailla papereilla mene läpi) ja voin sitten töiden jälkeen sekä viikonloppuisin laitella tuota mustaa kanttista kuntoon ja päristellä axtecilla vain sen aikaa että saan tuohon viralliseen käyttöautooni vuoden leiman, jolloin tämä axtekin hirvitys saa vaihtaa omistajaa, tuo axtekki on vain väliaikainen ratkaisu.

Mutta kerrotaampas autosta jonka nyt ostin, vikoja nimittäin kyllä löytyy ja osa mitä ihmeellisempiä... :D Autossani on 2105 ratti joka on kiero (todella outo käännellä), jokaisen polkimen asento on aivan outo, väitän että kytkin sekä jarrupoljinta on väännetty jollakin sorkkaraudalla koska muissa 12 Ladassani eivät ole polkimet olleet tuolla tavalla, kaasupolkimen kulmakin on hyvin mielenkiintoinen.... :lol: Olen (kai?) auton 8 omistaja kun hansikaslokerosta löytyneitä papereita tutkin, ostohetkellä mittarissa oli 10290km, eikä minkäänlaista huoltohistoriaa ole tiedossa, auton kunnon perusteella veikkaisin että mittari on mennyt ainakin 2 kertaa ympäri, ellei peräti 3 kertaa. Ruostetta löytyy, on kukkia pitkin kylkiä sekä pieniä lommoja on tosi paljon, suurempia ei niinkään, mitä nyt apukuskin ovi on taittunut eikä siinä myöskään ole ovistopparia, varmaan joskus väännetty liikaa aukipäin... Kaikenlaisia ihme näperryksiä on vaikka kuinka, jotkin biltema mittarit on viritelty kojelautaan kiinni (3kpl, kierroslukumittari, bensa- sekä lämpömittari) oma viritelmä polttoainemittari ei toimi, eikä myöskään auton omassa mittaristossa oleva bensamittari, bensavalo tosin syttyy kojetauluun silloin jos bensa on vähissä, eikä auton omassa mittaristossa toimi vasemmassa reunassa mittariston valot eikä myöskään lämpömittari kun johdot on vedetty tuuninki mittarille. Latauksen merkkivalo palaa välillä auton käydessä, kojelautaan on sähköteipillä kiinnitetty on/off katkaisija joka on kuulemma jotenkin kytketty laturiin kiinni koska tällä Ladalla on kuulemma tapana purkaa akku tyhjäksi 7 tunnissa, mutta kun sammuttaa auton ja painaa katkaisijasta niin akku ei tyhjene ja siitä pitää muistaa painaa silloin kun tahtoo käynnistää auton? Olen totellut ja ränklännyt nappia eikä vielä ole akku tyhjentynyt, täytyy joku päivä kokeilla että tyhjeneekö akku tosiaan 7 tunnissa jos jättää katkaisijaan virrat päälle... Ainakin sen verran huomasin tuolla napilla vaikutusta että kun auton on käynnissä niin lataa noin 14 volttia ja kun painaa katkaisijasta niin lataus menee välittömästi punaiselle alueelle?... Pyörän kulmat myös tuntuvat olevan tosi pahasti pielessä, toinen etupyörä on kulunut aivan karmean näköiseksi ja ohjaus on kyllä todella mielenkiintoinen, eikä kiero ratti sitä paljoa paranna... Osto hetkellä autossa oli nastarenkaat alla. Myös kuskin ikkuna on todella jäykkä käyttää, sain sen heti seuraavana päivänä rikki, ikkuna putosi oven sisään ja jäi sinne... :lol:

Valotkin tuntuu olevan ihan sekaisin... Onkos näissä axtekeissa kojetaulussa oma CE-valo kuten minulla on 2107 1700i Ladassani, kun en nyt juuri muista mitenkä näissä 2105 ne mittariston merkkivalot on... Kun tuo käsijarrun merkkivalo palaa välillä koko ajan ja toisinaan sammuu, kun käsijarrun yhteydessä olevaa nappia tökkii, ei sillä ole minkäänlaista vaikutusta valon toiminnan kannalta? Mietin vain että onko tuo huutomerkki symbooli näisä se CE-valo kun 2107 keskikonsolissa siinä valossa ihan lukee kirjaimin Check Engine... Edessä palaa molemmat ajovalot mutta takana ei pala parkki kuskin puolella. Kun laittaa vilkun oikealle, edessä toimii valot ja vilkut ihan normaalisti mutta apparin puolella alkaa kaikki takavalot vilkkumaan yhtä aikaa? Vilkku, parkki, peruutus sekä jarruvalo?... :lol: Sama homma jos laittaa vilkun vasemmalle, edessä valot toimii ihan hyvin mutta takana vilkkuu kaikki yhtä aikaa (paitsi parkki josta on se polttimo varmaan mennyt). Ja vielä yksi todella eriskummallinen vika on kun laittaa pakin silmään niin silloin eteen apukuskin puolelle syttyy molemmat vilkut palamaan, sekä lokasuojassa oleva, että umpion sisällä oleva?... :shock: En tiedä mitä takana silloin palaa kun laittaa pakin silmään, ei ole vielä tullut sellaista tilannetta että olisin päässyt peilaamaan mitään ikkunaa tai peiliä vasten, pitäisi joku kaveri laittaa taakse katsomaan noita valoja...

Tulipahan taas tekstiä, mutta noh, on kyllä vikojakin, lähellekkään kaikkea en ole vielä edes maininnut mutta kerrotaan päivä kerrallaan kun jotain uutta löytyy, tämä kyllä sopii tänne Kokemuksia-osioon koska olen aivan varma että tämän auton kanssa tulee varmasti koettua mitä ihmeellisimpiä kokemuksia tämän kesän aikana... :lol: Laitetaampas kuvia:

Kuva

Kuva

Kuva
Sisusta on tosi siisti (siis likainen joo, mutta kaikin puolin ehjä) joku on lattiamaton verhoillut itse jollakin mustalla pehmeällä huovalla, se on mielestäni ihan onnistunut, tyylikäs sekä hieno ratkaisu, sekä penkit ovat todella hyvässä kunnossa ja siistit penkin päälliset päällä, myös ovipahvit joku on tehnyt itse vanerista sekä nahasta askartelemalla, ihan onnistuneet ja siistit ovat nuokin

Kuva

Kuva

Kuva
Aika rajun näköinen sivuputki pilkistää pohjan alta, vain yhdellä vaimentajalla jossa ei kyllä taida olla mitään villaa tai muutakaan vaimentavaa sisällä koska äänet ovat todella kovat ja terävät, oikein kunnon ralli pörinät... 8)




Täytyy jo itse kommentoida että tiedän, paskan myivät mutta on tässä ainakin pitkälti ajoaikaa, ihmettelen silti syvästi mitenkä tuo auto on saatu hetki sitten katsastettua, on tainnut katsastussetä olla ihan puusilmä tai vähintäänkin perhetuttu... :lol: Onnea vaan tulevaisuudessa seuraavalle omistajalle joka tämän aikoo katsastukseen viedä, minä en todellakaan aio, ei tämä romu minulla niin kauan pihassa ole... :D
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
degen
Viestit: 1314
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja degen »

Osaakin olla ruoska auto.
Ce-valo on samanlainen kuin nollaseiskassa ja sijaitsee siinä merkkivalopaneelin keskellä ylärivissä. Se huutomerkki on jarrunesteen määrän varovalo.
Jos se noin sukkelaan tyhjentää akun, niin lienee laturista diodisilta kärähtänyt. Meneekö se lataus sillo nappia painamalla ylilataukseksi vai ettei lataa lainkaan? Punaisia alueita kun on kaksi. Tuo vaikuttaa niin hauskalta että et kehtais kuvaa pistää siitä nappivirityksestä.
Hetkinen. Taitaa tuo nappi vaan esittää päävirtakatkaisijaa. Kun se kytketään auton ollessa tulilla pois, toki jännite nousee koska virta ei enää kulje.
Paino sanalla esittää.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Juu no sitähän minäkin että on näissä oma CE-valonsa, en muistanut ihan väärin... Täytyypi avata pelti ja tutkailla vähän nestetilanteita, ainakin kaverini sanoi että ei ole öljyjä vaihtanut koskaan eikä tulppia yms, ainostaan ilmansuodattimen ja samalla maalasi ilmanputsarin kotelon violetiksi, jäähdytysnestettäkään ei ole kuulemma koskaan tarvinnut lisätä. Ostin jo Motonetistä uuden öljynsuodattimen sekä halvinta öljyä mitä nopealla etsinnällä löysin, Motoxin 10W-40 5 litran pönikkä eikä se öljy maksanut muistaakseni kuin jotain noin 15€.

Nyt kun tätä uusinta autohankintaa on muutaman päivän ihmetellyt niin on tuo kyllä aika moinen laite... :lol: Ei siis ei oikein mikään voi vahingossakaan toimia kun lähes kaikki on rikki/rikottu... Mutta ei se mitään, ei nämä tämmöiset kanttikset vielä ihan heti maailmasta lopu :) Tämä minun yksilöni on kyllä 100% varmuudella pelastettu museoinnilta... :lol: Ja sattuipa niin kivasti että huomasin minimanissa halpoja spraymaaleja tarjouksessa, niitä tarttui matkaan muovikassillinen eikä maksanut kovin montaa euroa, ostin myös yhden rullan ruututeippiä ja eiköhän noilla varusteilla pääse hyvin alkuun, tulee oikein kunnon kesäauto kun käyttää vähän mielikuvitusta... 8)

Nyt on Lada pesty ja maalaus aloitettu, tuosta autosta tulee aikas kirjava, oikein kunnon huomionherätin ja varma poliisimagneetti eteenkin kun takavalot eivät toimi kunnolla :D Varmaan joku päivä pitäis kahtoa noita takavalojen johtoja että onko niillä mitään tehtävissä ja miten ihmeessä ne on noin sekaisin?... Täytyypi ottaa kuvia noista polkimista miten ne on mutkalla sekä muista tämän auton uskomattoman hienoista erikoisuuksista, sekä tietysti siitä latauksen katkaisijasta, kun siitä katkaisijasta painaa niin viisari kääntyy vasemmalle punaiselle alueelle, eli menee miinuksen puolelle.

Kuva

Kuva

Ladani pestynä, tässä vaiheessa se oli jo edes jokseenkin asiallisen näköinen kun ei ole kaikki vuosien paskat auton kyljissä ja maalipinnastakin pystyi osittain peilaamaan itseänsä...

Kuva

Nyt on tämäkin auto jo spraylla pilattu, tänään maalailu tulee valmiiksi ja varmaankin lauantaina lähden Jyväskylän keskustaan pyörimään yöllä tällä autolla ja juhlistamaan erään kaverini valmistujaisia, kuskin hommia ois vähän luvassa ja tämä raato Ladani on kyllä aivan oikea laite kännikuskin hommiin...
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eihän peräytysvalon / -katkaisijan vaikutusta takavaloihin tarvitse katsella kaverin tai peilin kanssa. Virrat päälle, peräytysvaihde silmään ja itse taakse katsomaan mitä siellä näkyy. Ei auton tarvitse käynnissä olla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja mush »

Maavika aiheuttaa tuollaista valojen sekoilua, takavalojen maapisteiden tarkistus ensimmäiseksi.

Harlekiiniväristyksestä on kyllä lupa odottaa hienoa :)
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
pressa
Viestit: 10515
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja pressa »

Sateenkaariladahan oli jo vuosia sitten kokoontumisissa...
Kuva
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mutta jos "SateenkaariLadan" matkustajat ja omistaja eivät ole sateenkaariperheellisiä on kyseessä vai huono pila törkeä huijaus.

Juuri ja juuri on hyväksyttävää ajaa ja omistaa SateenkaariLada, jos on elänyt sateenkaarielämää Vesimihen Aikana. Ne, jotka ovat eläneet tietävät mitä tuo aika tarkoittaa ja milloin se on ajallisesti ollut.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Siitähän tulee vw :lol:

Kuva

Ja tuohan ei ole siis jämäpaloista tehty tai vappusimoissa maalattu vaan vw myi ventoa ja golffia tällaisella värityksellä aikanaan :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

mikko853 kirjoitti:Ja tuohan ei ole siis jämäpaloista tehty tai vappusimoissa maalattu vaan vw myi ventoa ja golffia tällaisella värityksellä aikanaan :lol:
Samaten poloa...
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

mikko853 kirjoitti:Siitähän tulee vw :lol:

Kuva

Ja tuohan ei ole siis jämäpaloista tehty tai vappusimoissa maalattu vaan vw myi ventoa ja golffia tällaisella värityksellä aikanaan :lol:
Oliko niissä tosiaan tehdas asenteiset kaaret sisällä ja ovenkahvat poistettu? :shock:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja mush »

Ei tainnut tulla Ventoja tehtaalta, Golfeja ja Poloja tuli muutamia satoja harlekiiniväreissä. Ne tehtiin vaihtamalla osia eri autojen kesken, joten niitä oli erilaisia. Muutakin pientä erikoisuutta niissä oli kuin vain väri, mm. sisustassa.

Tuo Vento taitaa olla "replika".
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Käyttöautostani, mustasta 2107 1700i Ladastani meni vaihdelaatikko paskaksi joten tämä auto saa nyt sitten palvella ainakin kuukauden verran päivittäisenä käyttöautona, saas nähdä kuinka paljon ongelmia tulee kesäkuun aikana... Nyt löytyi tästä Ladasta se CE-valo mittaristosta kun sekin on alkanut vilkkumaan :lol: Jarruneste sekä kytkinneste säiliö ovat täynnä mutta huutomerkkivalo vilkkuu silti välillä, liekö itse mittaristossa jotakin vikaa?... Talvirenkaat ovat vieläkin alla enkä ole ehtinyt kesärenkaita etsimään varastosta... Moottoriöljy oli vähissä, lähes minimissä, lisäsin hieman reilu puoli litraa. Maalaus päättyi muutama päivä sitten ja vielä hieman ruututeipillä koristelin romuani :lol: Tuli aika näppärän näköinen peli, tämän auton kyllä varmasti tunnistaa liikenteessä:

Kuva
Rallinumero 13 sen takia koska tämä kyseinen raato on 13 Lada jonka elämäni aikana omistan (ja myös tällä hetkellä)

Kuva
Auton toisella puolella on samat värit, mutta käänteisessä järjestyksessä

Kuva

Kuva

Kuva
Keulasta tuli ihan näyttävän näköinen 8)

Kuva
Peräkonttiakin kuvion ihan vain takana olevien iloksi :lol:

Kuva
Tankinluukku

Kuva
Tämä auto polttaa öljyä ja puskee sinisiä voimasavu pilviä joten sen takia täytyi tussilla tehdä varoitusmerkki helmaan

Kuva
Kojelautaa sekä kattoa koristelin "hieman" ruututeipillä




Rumahan tuo on kuin mikä, mutta taas sitten omalla tavallaan aika jännä ja tosi hieno, perin mystinen laite joka varmasti erottuu parkkipaikalta... :lol:
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kuva

Olisit nyt vielä raapustanut sirpin ja vasaran jonnekin niin olisi tämäkin komeus saanut viimeisen kirsikan kakun päälle.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
degen
Viestit: 1314
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja degen »

Tuo ruututeippi alkaisi ainakin itelle käydä silmiin tossa kojelaudassa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 544
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2105 1500S 1992

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Ei tähän autoon sirppiä ja vasaraa tule, ei ainakaan minun omistuksen aikana, se kuvio on jo liian monta kertaa nähty enkä ainakaan tähän autoon ala sellaista piirtelemään...

Tänään menin ensimmäistä kertaa työpaikalle tällä autolla, autoni tuntui herättävän aika paljon hilpeyttä työkavereissani... :lol: Autoni alkoi nykimään normaalia enemmän juuri kilometriä ennen työpaikkaani, ihmettelin että mikäs nyt, ainahan tämä kärry on nykinyt enemmän ja vähemmän mutta ei näin rajusti... Katselin matkamittaria ja laskeskelin nopeasti päässäni että olen ajanut sen verran paljon että bensaakaan ei varmaan kauheasti ole jäljellä... Noh, tuli alamäki ja rullasin Ladan parkkiin, en murehtinut sen enempää mutta bensanpuutoshan autoani vaivasi, töistä kun lähdin niin nykiminen jatkui taas ja kun ylämäki tuli niin Lada alkoi booaamaan ja arvasin heti että bensa on loppu. Onneksi isäni oli lähettyvillä ja haimme kanisterilla vähän lisää bensaa, Ladani lähti käyntiin hetken sahaamisen jälkeen ja ajoin lähimmälle bensa-asemalle tankkaamaan, laitoin korkkia myöten täyteen. Jäin vähän ihmettelemään tämän Ladan kulutusta, kun ostin tämän auton niin kilometrejä oli silloin 10 290, ajoin heti tankille ja löin aivan täyteen laskeakseni kulutuksen jossakin vaiheessa, sen jälkeen olen tankannut kerran 20€ setelillä, jolla sai jotakin hieman yli 11 litraa eli siis Ladan tankillinen 38.6 litraa + ~11 litran tankkaus ja kilometrejä oli 10 690 silloin kun meni kuivaksi?? :shock: Eli lähes 50 litraa ja vain noin 400km?... :shock: Ei taida olla ihan kulutukset kohdillaan, samanlaisella ajolla olisin päässyt tuolla 1700i Ladallani paljon paljon pisemmälle... Olen muutaman kiihdytyksen tehnyt kun uuden auton sain ja kierrättänyt 5000 asti, ei tunnu vetävän 1500 Ladaksi ihan normaalisti :? Ja mitä olen tässä Jyväskylän keskustassa pyörinyt suurimman osan noista kilometreistä ja sitten jonkun verran maantieajoa niin ei minun mielestäni silti ole ihan normaalia että bensaa kuluu noin paljon, kun minun ajollani vaihdan vaihdetta yleensä jossakin noin 3000 kierrosten kohdalla.

Autoni oli ollut (kai?) jollakin amiksella josta kaverini tämän hankki, kaverini tällä autolla räppäili talven ajan eikä hän kyllä kovin taloudellisesti ajanut... :lol: Silti autoni tuprauttaa kylmäkäynnistyksen yhteydessä kauhean sinisen pilven joka haisee aivan öljylle ja ajon aikana toisinaan kiihdyttäessä tulee mustia pilviä putkesta kuin tehokkaammastakin turbodieselistä... :lol: Kierroksilla käy ihan hyvin ja vetää tasaisesti, mutta ei silti kiihdy samalla tavalla kuten muut aikaisemmat 1500 Ladani, mutta jos koittaa rullata niin alkaa nykimään, hieman alle 15000 kierroksilla nykii välillä aika paljonkin, välillä ei yhtään, riippuu vähän millä päällä Ladani sattuu olemaan, mielestäni tämä viittaisi siihen että Ladani käy liian laihalla?... Mutta silti bensankulutus on suurta? Perin mystinen juttu... Ja tässä autossahan ei ole axtec paikoillaan vaan se pyörii peräkontissa, silloin kun kaverini tämän omisti niin jostakin tallin nurkasta kaivoin jonkun vanhemman Ladan kaasuttimen sekä imusarjan ja myin ne yhtenä pakettina ryyppyvaijerin kanssa, kaverini ne näperti paikoilleen, en nyt kyllä yhtään muista minkä kaasarin myin, siitä on jo sen verran paljon aikaa eikä nyt tällä minuutilla tahdo millään tulla mieleen... Eipä tuo kaasutin silti tunnu ihan säädöissä olevan, en tiedä tuosta manuaaliryyppy vivustakaan että miten sekin on asennettu, täytyy sitäkin joku päivä tutkailla jos löytyy tarpeeksi motivaatiota tätä autoa kohtaan, tämä raato kun ei kuitenkaan jää minulle pitkäksi aikaa mutta olisi silti ihan kiva jos töihin kuukauden verran pääsisi, sitä varten tämä tuli ostettuakkin mutta vähän on alkanut epäilyttää... :D

Tuli tänään kokeiltua jälleen kerran kuinka tilaihme auto takavetoinen Lada on, kaverini lahjoitti minulle peltoautonrenkaita ilmatteeksi ja tungin 19 vanteella olevaa rengasta ohjaamoon ja mahduin vielä itse joukkoon, peräkonttiin sijoitin vielä 4 rengasta. Tiesin että temppu onnistuu koska aikaisempi ennätys on tasan 20 vanteella olevaa 13 tuuman rengasta ohjaamossa :lol: :lol: :lol: Oli muuten Ladaparka kovilla, takaiskarit aivan pohjassa, kotiin en pystynyt kovaa ajamaan kun oli hieman ahdasta ja todella epämukava ajoasento, onneksi matka oli vain noin 4km. Ja kaverini luokse ajaessa kuskinpuolen aurinkolippa hajosi? :shock: Hiekkatien töyssyssä se yhtäkkiä tuli silmille kun saranan kolmion muotoinen muoviosa meni aivan palasiksi, liekö ollut entuudestaan palasina kun yht äkkiä mureni?... :shock: Tänään myös teippasin mysteerinapin uuteen paikkaan, sijoitin sen keskikonsoliin tyylikkäästi ilmastointiteipillä, hetken aikaa se pyöri johtoineen lattialla kun koristelin tuota kojelautaa mutta lattia ei ollut oikein käytännöllinen säilytyspaikka sille kun joutui aina ennen käynnistystä kurkottelemaan apukuskin jalkotilaan.

tässäpä kuvia "päävirtakatkaisijasta"

Kuva

entinen paikka kojelaudassa, tyylikäs sähköteippipatentti

Kuva

nykyinen sijoituspaikka, muitakin johtoja on pitkin lattiaa joista suurin osa soittimelle, myös pahvi viritettynä estämään liiallista jaloille puhallusta

Kuva

pyöränkulmat kohdillaan :lol: ohjaus on kyllä jotain tosi mielenkiintoista... kaikki 3 muuta auton nastarengasta ovat aivan yhtä hyvässä kunnossa mutta tämä yksilö on kulunut aivan paskaksi
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Vastaa Viestiin