Raidetankon päiden kuluminen
Raidetankon päiden kuluminen
Oletteko havainneet ladojenne "syövän" raidetankon päiden kumit. josta johtuen ohjauspyörä ravistaa aivan vietävästi. Edelliset kumit kestivät n. kaksi viikkoa, nykyiset jo pari kuukautta... (päät ostettu uusina)
Juu, tuttu juttu.. Aikaisempaan 1200s:ään jouduin vaihtamaan raidetangonpäät ja ostin ne tietysti AD:lta, kun halvalla sain. Parin kuukauden sisään vaihdoin ne toiseen kertaan, kun kumit pasasena ja kun jätin sen varaosa-autoks niin ne päät oli taas samassa kunnossa. Ne oli jotain italialaisia ne päät mitä siellä AD:lla myytiin. Oisko tullu jotenkii väärin asennettua vai onko ne italialaiset vaan niin surkeita kestämään, kun ei niitä oikein väärinkään pysty asentamaan...
Italialaiset osat ovat surkeita ja kuluu alta aikayksikön. Ei kannata ostaa halpaa. Satsaatte hieman enemmän ja ostatte laatuosan, niin kestääkin jotain...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Italialaisia tarvikeosia ei kannata laittaa mihinkään autoon, ei edes Italialaiseen autoon.Entinen TRW, nykyinen Moog on kyllä kova sana ohjauslaite ja akselisto-osissa.Italialaisten osien lisäksi kun jättää rauhaan Espanjalaiset IRB laakerit,KYB ja Gabriel iskarit,niin on jo suurimmat ongelmat takana.TYC-merkkiset ajovaloumpiot kuuluvat myös kaukaa kierrettäviin tuotteisiin.GLO-vetonivelien mukana toimitettava murroskumi kestää vuoden, itse nivel pari viikkoa pitempään.Löbro-murroskumit on saksalaista ensiasennuslaatua.Lara?merkkiset hammastangot houkuttelevat hinnallaan, mutta jo vuoden päästä ovat niin hemmetin väljiä.Tarvike venttiilikopan kumiset tiivisteet on lähes aina huonompia kuin alkuperäinen vanha tiiviste.Taiwanin kolarikorjausosista on varmaan muillakin vaihtelevia kokemuksia, istuu välttävästi tai sitten ei.Tarvikeliikkeiden kautta saa kyllä laatuosiakin,kun tietää mitä tarvii.Yleensä tarjottavana on kahta hintaluokkaa ja laatu on sen mukaista.Tarvikeliikkeiden osat tulevat kuitenkin tehtaista,jotka toimittavat osia myös alkuperäisasennukseen.Joissain näkyy esim varaosanumero, joka on pyyhkäisty hiomakoneella pois.
Italialaisten nivelten kestoiän tähänastinen ennätys oli kyllä alkukesästä VFTS:ään parempien puuttuessa asennetut italialaiset raidetangonpäät, jotka ehtivät olla kiinni 2 viikkoa, josta ajasta puolitoista viikkoa nosturilla kaikki pyörät ilmassa.. Heti niin väljiä, että käsin kokeillessa kääntää pyöriä oli välystä jo noin sentti tai jopa puolitoista! Eikä ajokilometrejäkään tullut kuin muutama pihassa ja pihatiellä nokka-akselin ajoitusta kokeiltaessa..
Päällepäin näkyvin ero niiden italialaisten tappo-osien ja MOOG:in nivelten välillä on itse nivelosan hieman suurempi koko ja päälle stanssattu valmistuskoodi ja teksti "MOOG". Ja tietysti kun kokeilee nivelen liikettä, niin italiaanossa on jo uutenakin maatalousvälys, varmaankin kerätty lomamatkalla suomalaisista romunkeräyskasoista vanhoja hylättyjä niveliä ja laitettu niihin uudet ämpärimuovista tehdyt valmiiksi haljenneet suojus"kumit". Sitten vain osa leipäpussiin ja varaosakauppaan myytäväksi takaisin jollekin suomalaiselle.
Päällepäin näkyvin ero niiden italialaisten tappo-osien ja MOOG:in nivelten välillä on itse nivelosan hieman suurempi koko ja päälle stanssattu valmistuskoodi ja teksti "MOOG". Ja tietysti kun kokeilee nivelen liikettä, niin italiaanossa on jo uutenakin maatalousvälys, varmaankin kerätty lomamatkalla suomalaisista romunkeräyskasoista vanhoja hylättyjä niveliä ja laitettu niihin uudet ämpärimuovista tehdyt valmiiksi haljenneet suojus"kumit". Sitten vain osa leipäpussiin ja varaosakauppaan myytäväksi takaisin jollekin suomalaiselle.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Toivottavasti ei....Toveri Sladimir kirjoitti:Ei onnistu Italialaisilta kumiosien valmistus.Valmistaakohan ne kortonkeja?
Mutta ite oon kans törmänny tuohon ominaisuuteen että ei kestä nuo raidetangon päät... Vuosi sitten vaihdoin uudet ja taas piti vaihtaa... Oli vuodessa menny pahempaan kuntoon ku alkuperäiset oli vaihdettaessa... Onko venäjällä myynnissä noita aluperäsiä raidetangon päitä?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Me kutsumme sitä Vetariksi, kun se on alunperin B-ryhmäläinen 80-luvulta, voihan sitä sanoa nollaseiskaksikin nykyasussa F-ryhmäläisenä. Ovissa on kuitenkin vieläkin ne lisäluokituksen alumiinisisustat ja popniittien reijät ikkunankehyksissä.
Hä, alkuperäisiä, halvemmallako..? Ei ainakaan Kuopion korkeudella..
Hä, alkuperäisiä, halvemmallako..? Ei ainakaan Kuopion korkeudella..
Ei ole kyllä omalla kohdalla mitään huonoja kokemuksia KYBin tai Gabrielin iskareissa. Todella hyvin ovat kestäneet. Nuo muut ovat kyllä harmaita hiuksia aiheuttaneetToveri Sladimir kirjoitti:Italialaisia tarvikeosia ei kannata laittaa mihinkään autoon, ei edes Italialaiseen autoon.Entinen TRW, nykyinen Moog on kyllä kova sana ohjauslaite ja akselisto-osissa.Italialaisten osien lisäksi kun jättää rauhaan Espanjalaiset IRB laakerit,KYB ja Gabriel iskarit,niin on jo suurimmat ongelmat takana.TYC-merkkiset ajovaloumpiot kuuluvat myös kaukaa kierrettäviin tuotteisiin.GLO-vetonivelien mukana toimitettava murroskumi kestää vuoden, itse nivel pari viikkoa pitempään.Löbro-murroskumit on saksalaista ensiasennuslaatua.Lara?merkkiset hammastangot houkuttelevat hinnallaan, mutta jo vuoden päästä ovat niin hemmetin väljiä.Tarvike venttiilikopan kumiset tiivisteet on lähes aina huonompia kuin alkuperäinen vanha tiiviste.Taiwanin kolarikorjausosista on varmaan muillakin vaihtelevia kokemuksia, istuu välttävästi tai sitten ei.Tarvikeliikkeiden kautta saa kyllä laatuosiakin,kun tietää mitä tarvii.Yleensä tarjottavana on kahta hintaluokkaa ja laatu on sen mukaista.Tarvikeliikkeiden osat tulevat kuitenkin tehtaista,jotka toimittavat osia myös alkuperäisasennukseen.Joissain näkyy esim varaosanumero, joka on pyyhkäisty hiomakoneella pois.
takuu
ostin skodaani leimalle italiaano raidepäät ja sanoin varaosatiskillä että vuoden päästä tavataan kun osalla oli vuoden takuu. ja niin seuraavalle leimalle vaihdoin takuuseen uudet päät. et tuleehan siinä vaihdon vaatima työ mut eikun joka vuosi takuuseen vaan. kysyin vielä et meneekö takuuseen jos vaan on kumi rikki ni se sano et menee.
Re: takuu
Eli toisin sanoen italialaiset raidetangon päät kestävät ikuisesti!evo2 kirjoitti:ostin skodaani leimalle italiaano raidepäät ja sanoin varaosatiskillä että vuoden päästä tavataan kun osalla oli vuoden takuu. ja niin seuraavalle leimalle vaihdoin takuuseen uudet päät. et tuleehan siinä vaihdon vaatima työ mut eikun joka vuosi takuuseen vaan. kysyin vielä et meneekö takuuseen jos vaan on kumi rikki ni se sano et menee.






Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: takuu
Vaan kun se takuu alkaa osan ostohetkestä ja päättyy kun vuosi on siitä kulunut.Sinä aikana saat uuden osan tilalle (paitsi kilpailukäytössä ja käyttö/asennusvirheissä).Misha kirjoitti:Eli toisin sanoen italialaiset raidetangon päät kestävät ikuisesti!evo2 kirjoitti:ostin skodaani leimalle italiaano raidepäät ja sanoin varaosatiskillä että vuoden päästä tavataan kun osalla oli vuoden takuu. ja niin seuraavalle leimalle vaihdoin takuuseen uudet päät. et tuleehan siinä vaihdon vaatima työ mut eikun joka vuosi takuuseen vaan. kysyin vielä et meneekö takuuseen jos vaan on kumi rikki ni se sano et menee.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.