kaasari tulvii

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
thecrazed

kaasari tulvii

Viesti Kirjoittaja thecrazed »

eli. käytin kaasarin irti ja putsasin. kokosin ja nyt se tulvii eikä enää lähe käyntiin. miten sen kohon saa irti, en uskaltanu vaan repiä sitä. ja missä se seoksen säätöruuvi on? ja pitääkö kakkoskurkun aueta jotenki myöhemmin alipaineella tai jotain? auto on 2105 1500 kattimalli. eli kaasariki on jotenki muka olevinaan vähäpäästöinen (eli toimii huonommin kuin tavallinen :lol: ) jos ois jotain kuvia tai muuta että varmasti tajuaisin :oops: , se auttas asiaa. kiitos jo etukäteen.
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

tulva

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Asiasta en paljoakaan ymmärrä, mutta luulen että se kaasarin neulaventtiili on jumissa.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Asteeki jumalaa on lepytettävä enemmän ja sille on tehtävä uhrauksia.

No jos olet purkanut ton kaasarin niin tiedät jo jotain.

1. Kun purit kaasarin niin oletko varma että kaasarin kannen ja rungon välissä oleva 0-rengas on paikoillaan. Ylensä pikku o-rengas tuppaa häviämään silloin purkuvaiheessa.

2. Kohon saa irti kun työntää jollakin sen akselin pois paikoiltaan (tarvitset noin 1 mm paksuisen tapin)

3. Jos kaasari tulvii niin kohokammion neula jumii (se on sellainen n. 10mm halkasian oleva messinki möykky jossa keskellä 2mm tappi).
Jos toi tappi jää ala-asentoon niin kohot on jumissa ja bensaa tulee liikaa.

4. Kannessa olevat pitkät putket (menevät kaasarin rungon sisään) on oltava paikoillaan.

Mulla on vielä yksi uusi ventiili (se neulajuttu josta puhutaan)ja uusi tiiviste tohon kaasariin (tota 0-rengasta ei löydy). Hinta on 7 Eur (halpa sillä deltassa yli 30 Eur).

Tarkasta kohojen liike ja ton kohoventtiilin toiminta ensiksi.

Seoksen säädollä ei tosta nyt selvitä. Se ruuvi on tyhjäkäynti ruuvin alapuolella kaasarin rungossa (lähes imusarjaa vasten) edestäpäin katsottuna.

Kakkoskurkku aukeaa mekaanisesti kun ykkönen on avautuu yli70%tai enemmän. Jos taasen noi vivut on rikki tai jumissa ei kakkonen avaudu ikuna.

Remonttia varten suosittelen hankkimaan toisen vastaavan kaasarin ensin malliksi jolloin toista voi huoletta räplätä ja kattoa toisesta mallia.
Lada rules
thecrazed

Viesti Kirjoittaja thecrazed »

kiitos vastauksesta. tässä hieman lisätietoa tutkintaretken jälkeen:

1. en ole ollenkaan varma. pöydältä löysin ylimääräisinä osina kaksikin rengasta. toinen on kuparinen lienee bensantuloputken tiiviste? samannäköinen kuin neulaventtiilin tiiviste. se löyty kaasarin sisältä kurkusta. :lol: kurkusta löyty myös muuten kaksi ilmanputserin pultteja(niitä jotka on kaasarissa pystyssä.)
toinen rengas oli metallinen n. 13mm ulkohalkaisijaltaan. se ei tunnu mihinkään käyvän. mihin kohtaan se o-rengas sitten tulee?

2. koho irtos. kiitos ohjeista

3. neulaventtili tuntuu toimivan. kokeilin veen ja ilman kans. eikä se tuntunu jäävän pohjaankaan. kohot kellu myös vedessä eli niissä ei reikiä pitäisi olla?

4. putket on paikoillaan.

seoksen säätöki löyty. oli tosi auki. ruuvasin kiinni ja n. 2 kierrosta auki. sopiva?

toinen kurkku ei aukea ollenkaa miten vois korjata asiaa?

voisin saada lainaan 1200s ladan kaasarin. kannattaako ees yrittää? jos sais oman tuon sitten kuntoon huhtikuuhun mennessä ku pitää katastaa..
thecrazed

Viesti Kirjoittaja thecrazed »

kiitos vastauksesta. tässä hieman lisätietoa tutkintaretken jälkeen:

1. en ole ollenkaan varma. pöydältä löysin ylimääräisinä osina kaksikin rengasta. toinen on kuparinen lienee bensantuloputken tiiviste? samannäköinen kuin neulaventtiilin tiiviste. se löyty kaasarin sisältä kurkusta. :lol: kurkusta löyty myös muuten kaksi ilmanputserin pultteja(niitä jotka on kaasarissa pystyssä.)
toinen rengas oli metallinen n. 13mm ulkohalkaisijaltaan. se ei tunnu mihinkään käyvän. mihin kohtaan se o-rengas sitten tulee?

2. koho irtos. kiitos ohjeista

3. neulaventtili tuntuu toimivan. kokeilin veen ja ilman kans. eikä se tuntunu jäävän pohjaankaan. kohot kellu myös vedessä eli niissä ei reikiä pitäisi olla?

4. putket on paikoillaan.

seoksen säätöki löyty. oli tosi auki. ruuvasin kiinni ja n. 2 kierrosta auki. sopiva?

toinen kurkku ei aukea ollenkaa miten vois korjata asiaa?

voisin saada lainaan 1200s ladan kaasarin. kannattaako ees yrittää? jos sais oman tuon sitten kuntoon huhtikuuhun mennessä ku pitää katastaa..
thecrazed

Viesti Kirjoittaja thecrazed »

juu. alko toimimaan kun kohon sitä istukkaa väänteli vähän. se ei ilmeisesti sulkenu sitä kokonaan.. tai sit aukes liikaaki. en tiedä. nyt toimii kuitenki ja tehoja tuli ainaki 100hv lisää. :lol: auto tuntuu kyllä aivan eri autolta. kiihtyy paljon paremmin. kakkoskurkkukin tuntuu toimivan. eikös sen pitäs jossain 4000-4500 paikella aueta? ainaki sillon tuntus aukeevan. nyt tuntuu jo että pitää välillä jarrutellaki ettei liian lujaa mee. alko jopa pelottaa tuo ajaminen välillä. huh. se on jo saavutus ladalta. :wink: kiitoksia avusta vielä kerran. kiitos myös itse corollaattorille joka kävi antamassa ohjeistusta paikanpäällä. :shock:
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Näin se homma toimii. Se o-rengas on kannene ja rungon välissä suht koht keskellä. Siinä on sellanen pikku putket pätkä (muutaman millin) jossa sen pitäs olla.

Toi 1200S kaasari on erillainen. On oltava alkuperäinen Asteekkijumalan seuraava inkarnaatio kaasari mallina.
Lada rules
Vastaa Viestiin