Nyt meni vesipumppu (2008 Niva) !!

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
PKalma

Nyt meni vesipumppu (2008 Niva) !!

Viesti Kirjoittaja PKalma »

Alkaapi olla tuo maanantaikappale kohta nostaa verenpainetta - vaidelaatikon- ja laturinvaihdon jälkeen alkoi vesipumppu kolista ja akseli väpättää - mikämoista tarvikempumppua lie suosituksessa kokeneemmilla ?
t tulppu

Re: Nyt meni vesipumppu (2008 Niva) !!

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Oliko laturi vika sähköinen vai laakeri vika......
PKalma

Viesti Kirjoittaja PKalma »

Sähövika - setvin kun kerkiän ja korjailen kun kerkiän - vesipumpumpulle samat, vaihdelaatikko on rajan takana asiantuntevassa päivähoidossa odottamassa seuraavaa lootanvaihtoa ....
t tulppu

Mulla kanssa oli sähkövika kun tullut muutamalle annettua apuvirtaa, niin diodisilta paloi rikki. Alkuperäinen hihna huutaa herkästi ja pitää vetää liian tiukalle.. Joka herkästi aiheuttaa laturin ja vesipumpun kuolemisen ennen aikojaan..mulla kanssa maanantai painos. Tuli ostettua liian vähän ajettuna... Onkohan nyt ajettu 16 tuhatta. Mutta luulen että minun ajot ajaa pitkän aikaa...jos ei chevy niva sotke juttuja. Mutta samat propleemat siinäkin on...mutta ne on onneksi melko halpaa korjata. Kaveri kertoi melko uudesta mersusta jota on rempattu3500€ eikä siltikään lähde kuulema pakkasella omin avuin käyntiin.. Vaikka kuinka hankaisi että akussa riittää puhti..
niva1700

Viesti Kirjoittaja niva1700 »

t tulppu kirjoitti:Mulla kanssa oli sähkövika kun tullut muutamalle annettua apuvirtaa, niin diodisilta paloi rikki. Alkuperäinen hihna huutaa herkästi ja pitää vetää liian tiukalle.. Joka herkästi aiheuttaa laturin ja vesipumpun kuolemisen ennen aikojaan..mulla kanssa maanantai painos. Tuli ostettua liian vähän ajettuna... Onkohan nyt ajettu 16 tuhatta. Mutta luulen että minun ajot ajaa pitkän aikaa...jos ei chevy niva sotke juttuja. Mutta samat propleemat siinäkin on...mutta ne on onneksi melko halpaa korjata. Kaveri kertoi melko uudesta mersusta jota on rempattu3500€ eikä siltikään lähde kuulema pakkasella omin avuin käyntiin.. Vaikka kuinka hankaisi että akussa riittää puhti..

mulla ei oo noita sähkövikoja ole ollut vesivuotoa ja maali vaurioita kylläkin mutta ne sain takuuna korjattua
t tulppu

Mulla lähinnä maalivauriot entisen omistajan tekemiä kun ei jaksa nostaa jalkoja kynnyksen yli. Oli iso ja kankea mies omistajana. Pituutta melkein kaksi metriä ja painoa 140-150kg .minun ja ex tyttö ystävän paino samalla jakkaralla. Jos nivan saisi lakkamaalilla niin tilanne voisi olla aivan eri. Maalin kestävyyden suhteen. Eron olen huomannut 110 ja normaali samaran,siis vanhemman samaran värin kestossa. Ja muunkin merkkisissä olen huomannut tässä vuosia seuratessa maalien pysymisiä autoissa..
Vesivuotoja moottorista en ole huomannut enkä öljyvuotoja.. Mutta kun ajan tallista ulos niin lammikoista lattialla näkyy tarviiko ruveta huolestumaan.... Apukuskin tuleva jakkara on olohuoneessa odottamassa verhoilun ja vyllien ottoa nivan penkkiin.... Kuskin penkki tehty on ja paikallaan. Itse särkemän katon pitänee korjata.. Kevään aikana tai kohta on jo kesä.. Jos ei chevy niva kiinnostaisi niin laittaisin kunnon äänieristykset nivaan...mutta 1000 sijotuksella 100 hyöty myydessä.. Jos ei tarpeeksi kauan pidä itse....
Vastaa Viestiin