Sivu 1/1
Renkaiden kääntyvyys!
Lähetetty: 18.9.2004 16:06
Kirjoittaja dadaa
Eli miten pystyy 1200L:ään samaan renkaiden kääntyvyyttä lisää?
On sen verran huono toi kääntyvyys jos vertaa esim. 340 hojoon.
Lähetetty: 18.9.2004 22:19
Kirjoittaja turbo ic
haulla olis varmaan löytynyt... mut esim rälläköit simpukasta lähtevän kääntö varren rajoittimet pois, lyhennät kääntö varsia tai taivutat niitä sisään päin (eli niitä varsia jotka on kiinni etu navoissa), pidennät apu ja pää simpukan kääntö varsia, ja joskus on saanut simpukkaan nopeamman välityksen (kuulemma)
Lähetetty: 19.9.2004 10:40
Kirjoittaja dadaa
oukkidoukki! kun vaan nyt ehtis vilkasemaan ton matolaatikon alle ensviikol ni pääsis ropailee.
Lähetetty: 21.9.2004 13:07
Kirjoittaja samovaari
Jos aiot käyttää autoasi tieliikenteessä on ohjauslaitteiden katkaiseminen, lämpökäsittely ja hitsaaminen ehdottomasti kielletty. Katsastuksessa sitä ei hyväksytä. Jos teet viritelmän radalle saat olla todella tarkka jotta saat ohjauskulmat hyviksi kaikissa jouston asennoissa ja kääntymiskulmissa. Kannattaa hahmotella uudet raskennelmat ensin paperille piirrettyjen rakenteiden avulla.
Lähetetty: 21.9.2004 19:01
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Jos rajoittimet viilaa pois kokonaan, niin mikäs sitten rajoittaa?Simpukka itessään vai?Ja mitä se siitä tykkää vai meneekö jumiin?Kai niillä rajoittimilla joku tarkoitus kuitenkin on?
Lähetetty: 21.9.2004 23:29
Kirjoittaja Stefa
Veikkaisin että kääntyy yli ja jumiin menee, ei tosin kokemusta. Samaa projektia itsekkin miettinyt niin aihe kiinnostaa myös itseä, samalla ohjauksen nopeutus ja pyöränkulmien peukalointi kiinnostaisi. Lähinnä ajattelin kääntää hieman staattista camberia lisää ja samalla myös hieman casteria lisää ja siten saada paremmin kääntyvyyttä. Nopeampi ohjaus olisi myös kiva mutta miten vaikuttaa lisätyn casterin kanssa ohjauksen jäykkyyteen? Kuulalaakeroitu apusimpukka? Rallimiehet apuja.
Lähetetty: 22.9.2004 0:51
Kirjoittaja dadaa
Tutkailin tossa asiaa ja totesin että antaapi olla ei ihan helpolla homma onnistu.
Eli jatkossakin tappisladit jatkuu yleisinä...
Kulmat kun säädin noin kuukausi sitten kohdilleen niin se vaikutti jo paljon asiaan. tuli autosta paljon paremmin ja kevyemmin kääntyvä...