Eli miten pystyy 1200L:ään samaan renkaiden kääntyvyyttä lisää?
On sen verran huono toi kääntyvyys jos vertaa esim. 340 hojoon.
Renkaiden kääntyvyys!
haulla olis varmaan löytynyt... mut esim rälläköit simpukasta lähtevän kääntö varren rajoittimet pois, lyhennät kääntö varsia tai taivutat niitä sisään päin (eli niitä varsia jotka on kiinni etu navoissa), pidennät apu ja pää simpukan kääntö varsia, ja joskus on saanut simpukkaan nopeamman välityksen (kuulemma)
Jos aiot käyttää autoasi tieliikenteessä on ohjauslaitteiden katkaiseminen, lämpökäsittely ja hitsaaminen ehdottomasti kielletty. Katsastuksessa sitä ei hyväksytä. Jos teet viritelmän radalle saat olla todella tarkka jotta saat ohjauskulmat hyviksi kaikissa jouston asennoissa ja kääntymiskulmissa. Kannattaa hahmotella uudet raskennelmat ensin paperille piirrettyjen rakenteiden avulla.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Veikkaisin että kääntyy yli ja jumiin menee, ei tosin kokemusta. Samaa projektia itsekkin miettinyt niin aihe kiinnostaa myös itseä, samalla ohjauksen nopeutus ja pyöränkulmien peukalointi kiinnostaisi. Lähinnä ajattelin kääntää hieman staattista camberia lisää ja samalla myös hieman casteria lisää ja siten saada paremmin kääntyvyyttä. Nopeampi ohjaus olisi myös kiva mutta miten vaikuttaa lisätyn casterin kanssa ohjauksen jäykkyyteen? Kuulalaakeroitu apusimpukka? Rallimiehet apuja.
Vauhdin tae - alamäki