Renkaiden kääntyvyys!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Renkaiden kääntyvyys!

Viesti Kirjoittaja dadaa »

Eli miten pystyy 1200L:ään samaan renkaiden kääntyvyyttä lisää?
On sen verran huono toi kääntyvyys jos vertaa esim. 340 hojoon.
Tyylillä ei taidolla!
turbo ic

Viesti Kirjoittaja turbo ic »

haulla olis varmaan löytynyt... mut esim rälläköit simpukasta lähtevän kääntö varren rajoittimet pois, lyhennät kääntö varsia tai taivutat niitä sisään päin (eli niitä varsia jotka on kiinni etu navoissa), pidennät apu ja pää simpukan kääntö varsia, ja joskus on saanut simpukkaan nopeamman välityksen (kuulemma)
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

oukkidoukki! kun vaan nyt ehtis vilkasemaan ton matolaatikon alle ensviikol ni pääsis ropailee.
Tyylillä ei taidolla!
samovaari

Viesti Kirjoittaja samovaari »

Jos aiot käyttää autoasi tieliikenteessä on ohjauslaitteiden katkaiseminen, lämpökäsittely ja hitsaaminen ehdottomasti kielletty. Katsastuksessa sitä ei hyväksytä. Jos teet viritelmän radalle saat olla todella tarkka jotta saat ohjauskulmat hyviksi kaikissa jouston asennoissa ja kääntymiskulmissa. Kannattaa hahmotella uudet raskennelmat ensin paperille piirrettyjen rakenteiden avulla.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Jos rajoittimet viilaa pois kokonaan, niin mikäs sitten rajoittaa?Simpukka itessään vai?Ja mitä se siitä tykkää vai meneekö jumiin?Kai niillä rajoittimilla joku tarkoitus kuitenkin on?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Veikkaisin että kääntyy yli ja jumiin menee, ei tosin kokemusta. Samaa projektia itsekkin miettinyt niin aihe kiinnostaa myös itseä, samalla ohjauksen nopeutus ja pyöränkulmien peukalointi kiinnostaisi. Lähinnä ajattelin kääntää hieman staattista camberia lisää ja samalla myös hieman casteria lisää ja siten saada paremmin kääntyvyyttä. Nopeampi ohjaus olisi myös kiva mutta miten vaikuttaa lisätyn casterin kanssa ohjauksen jäykkyyteen? Kuulalaakeroitu apusimpukka? Rallimiehet apuja.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

Tutkailin tossa asiaa ja totesin että antaapi olla ei ihan helpolla homma onnistu.
Eli jatkossakin tappisladit jatkuu yleisinä...
Kulmat kun säädin noin kuukausi sitten kohdilleen niin se vaikutti jo paljon asiaan. tuli autosta paljon paremmin ja kevyemmin kääntyvä...
Tyylillä ei taidolla!
Vastaa Viestiin