Venttiilin istukoiden koneistus..
Venttiilin istukoiden koneistus..
Terve
Onko alan harrastajilla ollut käytössä sellaista "rajan takana" myytävää istukoiden koneistussarjaa? Muistaakseni somassa puulaatikossa kartioterät 45*/30* ja 75* vääntiö ym. tarpeellista hilpettä. Tuollaisesta sarjasta olisin kiinnostunut...
Onko alan harrastajilla ollut käytössä sellaista "rajan takana" myytävää istukoiden koneistussarjaa? Muistaakseni somassa puulaatikossa kartioterät 45*/30* ja 75* vääntiö ym. tarpeellista hilpettä. Tuollaisesta sarjasta olisin kiinnostunut...
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
Eiköhän joku semmoisen rajan takaa tuo.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
tuo ei sitte mahu kaikkii kansiin pyörimää pitäs olla monta eri halkasijalla olevaa terää jos meinaa muihinki kansii tehä. itse ostin erilaiset koneistusvehkeet harrastus hommiin.
sitte myös uudempii 16 venasiin seeteihin ei pysty ihan tahnsa terä ku seettimateriaali on kovempaa.
sitte myös uudempii 16 venasiin seeteihin ei pysty ihan tahnsa terä ku seettimateriaali on kovempaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
Väittävät että Ladojen seetimateriaali on muutenkin jotenkin keskimääräistä kovempaa. Seetiin ei jää mitään jälkeä jos venttiilistä palaa osa pois. En tiedä kun en ole vielä yhtään venttiiliä polttanut.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
Minä olen polttanut Samarasta. En nyt tiedä oliko sen kovempaa, ei siinä seetissä mitään ihmeellisempää jälkeä kuitenkaan ollut, ettei sitä saanut tahnalla pitämään. Pyörittelin porakoneen päässä tahnalla uutta venttiiliä ja sain mielestäni hyvän n. 1,5mm kontaktipinnan ja sitten bensalla pakoaukon kautta tiiviyden testaus. Homma ilmeisesti onnistui kun on vuosia toiminut.
Eihän köyhällä ole varaa investoida mihinkään koneistussarjaan tällaista pientä käyttötarvetta varten saatikka käyttää koneistamojen palveluja.
Eihän köyhällä ole varaa investoida mihinkään koneistussarjaan tällaista pientä käyttötarvetta varten saatikka käyttää koneistamojen palveluja.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
Ei koneistamon palvelut mielestäni kalliita ole. Volvon kannen pesu, oikaisu, venakumien (4 kpl) vaihto, venojen hionta ja viiden seetin hionta/koneistus yht 160 €. Toi tuo kansi olisi pitänyt joka tapauksessa koneistamolle kiikuttaa kun oli kiero. Mutta ei viitsi itselleen tehdä sutta ja sekundaa. En edes tarkistanut onko kansi suora vaan kiikutin "huoltoon". Kuulemma oli yllätävän hyvässä kunnossa vaikka mittarissa 650 tkm.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
meikäläinen ku joutuu tommosen summan maksaa useamin vuodessa ni tuli halvemmaksi ostaa omat seetijyrsimetJaakkima kirjoitti:Ei koneistamon palvelut mielestäni kalliita ole. Volvon kannen pesu, oikaisu, venakumien (4 kpl) vaihto, venojen hionta ja viiden seetin hionta/koneistus yht 160 €.

kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
Eikä ne omat koneet paljoa lämmitä jossei niitä osaa käyttää. Ei nuo koneistushommat ole niitä asioita joita ns. keskivertoharrastaja osaisi tehdä. Saati että työkaluja niitä varten olisi mitenkään järkevää investoida jossei niille ole jatkuvaa käyttöä.
Oli mulla yksi autoinsinöörin rakentama kansi eikä siinä pari seetiä edes muodostanut 100% kosketusta vaikka kuulemma oli hyvä. Oliko vika sitten siinä että oli insinööri asialla vaiko se ettei koneita ole osattu käyttää, jää ikuiseksi mysteeriksi.
Tämä siis yleisenä huomiona, eikä jaketechille vastauksena.
Siispä minäkin köyhänä olen joutunut "tyytymään" lähikoneistamojen palveluihin porakoneläppäyksen ja räpättivispilöiden (=marketin hoonaustyökalu) käytön sijasta.
Oli mulla yksi autoinsinöörin rakentama kansi eikä siinä pari seetiä edes muodostanut 100% kosketusta vaikka kuulemma oli hyvä. Oliko vika sitten siinä että oli insinööri asialla vaiko se ettei koneita ole osattu käyttää, jää ikuiseksi mysteeriksi.
Tämä siis yleisenä huomiona, eikä jaketechille vastauksena.
Siispä minäkin köyhänä olen joutunut "tyytymään" lähikoneistamojen palveluihin porakoneläppäyksen ja räpättivispilöiden (=marketin hoonaustyökalu) käytön sijasta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
Terve
Ei taida tuollaista sarjaa kellään hyllyssä pölyttyä...mutta jos niin pistää yv:tä
Ei taida tuollaista sarjaa kellään hyllyssä pölyttyä...mutta jos niin pistää yv:tä
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
kyllä näitä tulee koneistamoltakin. meilläkin on yks starren isoventiili kansi joka oli koneistamossa ohjureiten vaihossa. kansi tuli takasin ni seetit koneistettu vinoon. toisella reunalla oli ainakin 1mm rako ventiilin ja seetin välissä. ohjurit oli vinossa kantee nähen, seeti oli jyrsitty niin syvälle ettei tarvinnut jousipuristinta jousien asentamiseksi. ois joutunut 5-6mm laittaa koroketta väliin. kansi oottelee korjausta tallin hyllyllä ja ollut siellä kohta 8 vuotta.Jokari kirjoitti: Oli mulla yksi autoinsinöörin rakentama kansi eikä siinä pari seetiä edes muodostanut 100% kosketusta vaikka kuulemma oli hyvä. Oliko vika sitten siinä että oli insinööri asialla vaiko se ettei koneita ole osattu käyttää, jää ikuiseksi mysteeriksi.
nyt ku on omat vehkeet ni saa kattoa peiliin jos ei onnistu eikä syyttää muita

kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
biltemaMatti-Pekka kirjoitti:Terve
Ei taida tuollaista sarjaa kellään hyllyssä pölyttyä...mutta jos niin pistää yv:tä
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ja-191525/
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
Joopa..tuollainen velivenäläisen soma puukirstu kalvaimineen taitaa nykyisin maksaa n. 40 eur, ja oliko se biliteman yli 400 eur!!..jos joskus joutuu hieman hifistelee..niin enpä taida mennä vielä bilitemaan, kun mulla on jyrsinkoneeseen sopivia seetityökaluja jo tehtykin joskus aikoinaan, mutta tuollaiset käsikopelot olisi niin nopeita kun joutuu vain hieman sipaisee...
Re: Venttiilin istukoiden koneistus..
Jos joltain löytyis tollanen venäläismalli ni mäkin voisin ottaa. Tai jos joku sellasen venäjältä tois ni yv:tä mulle.