Venttiilin istukoiden koneistus..

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Matti-Pekka

Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja Matti-Pekka »

Terve
Onko alan harrastajilla ollut käytössä sellaista "rajan takana" myytävää istukoiden koneistussarjaa? Muistaakseni somassa puulaatikossa kartioterät 45*/30* ja 75* vääntiö ym. tarpeellista hilpettä. Tuollaisesta sarjasta olisin kiinnostunut...
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Eiköhän joku semmoisen rajan takaa tuo.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

tuo ei sitte mahu kaikkii kansiin pyörimää pitäs olla monta eri halkasijalla olevaa terää jos meinaa muihinki kansii tehä. itse ostin erilaiset koneistusvehkeet harrastus hommiin.
sitte myös uudempii 16 venasiin seeteihin ei pysty ihan tahnsa terä ku seettimateriaali on kovempaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Väittävät että Ladojen seetimateriaali on muutenkin jotenkin keskimääräistä kovempaa. Seetiin ei jää mitään jälkeä jos venttiilistä palaa osa pois. En tiedä kun en ole vielä yhtään venttiiliä polttanut.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja samarai »

Minä olen polttanut Samarasta. En nyt tiedä oliko sen kovempaa, ei siinä seetissä mitään ihmeellisempää jälkeä kuitenkaan ollut, ettei sitä saanut tahnalla pitämään. Pyörittelin porakoneen päässä tahnalla uutta venttiiliä ja sain mielestäni hyvän n. 1,5mm kontaktipinnan ja sitten bensalla pakoaukon kautta tiiviyden testaus. Homma ilmeisesti onnistui kun on vuosia toiminut.

Eihän köyhällä ole varaa investoida mihinkään koneistussarjaan tällaista pientä käyttötarvetta varten saatikka käyttää koneistamojen palveluja.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Ei koneistamon palvelut mielestäni kalliita ole. Volvon kannen pesu, oikaisu, venakumien (4 kpl) vaihto, venojen hionta ja viiden seetin hionta/koneistus yht 160 €. Toi tuo kansi olisi pitänyt joka tapauksessa koneistamolle kiikuttaa kun oli kiero. Mutta ei viitsi itselleen tehdä sutta ja sekundaa. En edes tarkistanut onko kansi suora vaan kiikutin "huoltoon". Kuulemma oli yllätävän hyvässä kunnossa vaikka mittarissa 650 tkm.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jaakkima kirjoitti:Ei koneistamon palvelut mielestäni kalliita ole. Volvon kannen pesu, oikaisu, venakumien (4 kpl) vaihto, venojen hionta ja viiden seetin hionta/koneistus yht 160 €.
meikäläinen ku joutuu tommosen summan maksaa useamin vuodessa ni tuli halvemmaksi ostaa omat seetijyrsimet :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Eikä ne omat koneet paljoa lämmitä jossei niitä osaa käyttää. Ei nuo koneistushommat ole niitä asioita joita ns. keskivertoharrastaja osaisi tehdä. Saati että työkaluja niitä varten olisi mitenkään järkevää investoida jossei niille ole jatkuvaa käyttöä.
Oli mulla yksi autoinsinöörin rakentama kansi eikä siinä pari seetiä edes muodostanut 100% kosketusta vaikka kuulemma oli hyvä. Oliko vika sitten siinä että oli insinööri asialla vaiko se ettei koneita ole osattu käyttää, jää ikuiseksi mysteeriksi.
Tämä siis yleisenä huomiona, eikä jaketechille vastauksena.

Siispä minäkin köyhänä olen joutunut "tyytymään" lähikoneistamojen palveluihin porakoneläppäyksen ja räpättivispilöiden (=marketin hoonaustyökalu) käytön sijasta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Matti-Pekka

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja Matti-Pekka »

Terve
Ei taida tuollaista sarjaa kellään hyllyssä pölyttyä...mutta jos niin pistää yv:tä
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jokari kirjoitti: Oli mulla yksi autoinsinöörin rakentama kansi eikä siinä pari seetiä edes muodostanut 100% kosketusta vaikka kuulemma oli hyvä. Oliko vika sitten siinä että oli insinööri asialla vaiko se ettei koneita ole osattu käyttää, jää ikuiseksi mysteeriksi.
kyllä näitä tulee koneistamoltakin. meilläkin on yks starren isoventiili kansi joka oli koneistamossa ohjureiten vaihossa. kansi tuli takasin ni seetit koneistettu vinoon. toisella reunalla oli ainakin 1mm rako ventiilin ja seetin välissä. ohjurit oli vinossa kantee nähen, seeti oli jyrsitty niin syvälle ettei tarvinnut jousipuristinta jousien asentamiseksi. ois joutunut 5-6mm laittaa koroketta väliin. kansi oottelee korjausta tallin hyllyllä ja ollut siellä kohta 8 vuotta.
nyt ku on omat vehkeet ni saa kattoa peiliin jos ei onnistu eikä syyttää muita :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Matti-Pekka kirjoitti:Terve
Ei taida tuollaista sarjaa kellään hyllyssä pölyttyä...mutta jos niin pistää yv:tä
biltema

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ja-191525/
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Matti-Pekka

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja Matti-Pekka »

Joopa..tuollainen velivenäläisen soma puukirstu kalvaimineen taitaa nykyisin maksaa n. 40 eur, ja oliko se biliteman yli 400 eur!!..jos joskus joutuu hieman hifistelee..niin enpä taida mennä vielä bilitemaan, kun mulla on jyrsinkoneeseen sopivia seetityökaluja jo tehtykin joskus aikoinaan, mutta tuollaiset käsikopelot olisi niin nopeita kun joutuu vain hieman sipaisee...
mäkkäri

Re: Venttiilin istukoiden koneistus..

Viesti Kirjoittaja mäkkäri »

Jos joltain löytyis tollanen venäläismalli ni mäkin voisin ottaa. Tai jos joku sellasen venäjältä tois ni yv:tä mulle.
Vastaa Viestiin