fordin kaasuttimen säädöt ladaan.

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

fordin kaasuttimen säädöt ladaan.

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Eli joutuuko tuota 2litran fordin ohc kaasaria säätelemään kun sen ladaan tyrkkää ja meneekö päästöistä läpi? :? Mitenkä vivustoja joutuu näpräilemään ei kai se nyt kyllä ole onkelma.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Varmasti joutuu säätämään, mutta sehän on vain ruuvin kääntöä ja näinollen hyvin yksinkertainen toimenpide. Kaikilla ehjillä kaasareilla saa aivan varmasti säädöt kohdalleen autossa kuin autossa jos vain moottori on kunnossa.

Enemmän työtä tuottaa suuttimien saaminen kohdalleen, koska ne on aivan satavarmasti väärät. Eli kaasari saattaa kyllä toimia jopa paremmin kuin alkuperäinen mutta parhaaksi mahdolliseksi sen saa kun säätää suuttimienkin arvot kohdalleen.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Mulla taitaa olla tommonen. Siis jos nyt puhutaan Weber:n 32/36 DGV:tä. Sillä se leima tuli kun tolla Ozon:lla ei leimaa saanut sitten millään. Seosta vaan säädettiin Weber:ssä. Ja taitaa tossa mulla olla suuttimet viellä suuremmat mitä tossa Hopan Weber:ssä on kun se tehtaalta tulee. Kulutus on tolla 1600:lla noin 10 lit/100km ja pirteempi se on tolla kun Ozon:lla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

niin siis suuttimia tarkoitinkin saakos tuohon esim pienempiä suuttimia ja osaako niitä itse vaihdella oikein päin isompaa tai pienempää.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Ite oon huomannut, että kun yksi kaasari ruokkii kaikkia pyttyjä, niin suuttimien hakeminen on tosi vaikeaa ihan aistienvaraisesti. Tuplilla oikea pääsuutinkoko löytyy todella helposti, koska auto joko toimii tai ei toimi. Sitten kun löydetään jotenkuten toimiva suutinkoko, niin siitä vitosella isompi, niin alkaa olla aikalailla lähellä totuutta.
Valitettavasti yhden kaasarin kanssa homma menee vähän erilailla. Kaikki pytyt käy, eikä ammu takaisin kaasariin, mutta meno saattaa olla vähän nihkeetä, laihalla. Sitä jos on rikkaalla, on ainakin meikäläisen kokemuksella sitten aivan mahdoton todeta.

Lambda-anturi ja mittari olisi hyvä tuossa. Itelläkin on, mutta se on tällä hetkellä kiinni pyörässä, että omaan Ladaan hain suuttimet ihan aistienvaraisesti.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

kun ois korvausweberit halvempia niin ostasin suoraan jonkun vaikka 2litran tanarin korvaus-sutturan tommosen tukkosen sohlon tilalle.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

kaveri olis kyllä myymässä kovasti 40mm dellorton tuplia mutta mitenkä onko niihin imu sarjoja halvalla käytettynä myynnissä ja onko liian isot 1200:seen koneeseen ja pensan syönti liikenne pelissä? Ja suuttimet eikös ne ole jotain 3e kpl eli 12e joka kurkulle kun joutuu ostamaan. :cry:
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kaasari kuin kaasari niin ei noita suuttimia juuri kukaan ostele...

Pikkutoholla irtonainen suutin kuumaksi ja tinaa täyteen ja sitten poralla halutun kokoiseksi. Poranteräsarja mikä on 0,1mm välein on tuohon ihan erinomainen.

Tuplien imusarjoja on kyllä aika heikosti liikkeellä. Tuplilla ei normaaliajossa kulutus muutu juuri miksikään, mutta ei niistä juurikaan hyötyä ole vakiokoneessa. Mikäli haluat enemmän voimaa niin ennemmin isompi mylly, siihen puristukset kohdalleen, kanavat kohdistaa vakioimusarjaan, palotilojen muotoilu, mieto katunokka ja 2" läpihengittävä putkisto vakio etuputkesta eteenpäin. Noilla eväillä pääsee 1.6 koneella vakiokaasarilla noin 11s 0-100km/h kiihtyvyyteen.
Lisäksi kone toimii erittäin nätisti ja kulutus pysyy pienenä. Lisäksi siinä tulee etuna se että voit koska vaan nypätä konepellin auki ja sanoa että tällee nää ladat kulkoo vakiona, tai no onhan toi pakoputki vaihdettu...
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

HYVÄ!!!! Just tuo on se oikea asenne kun joka päivä saa jonkun kumman takia kuunnella tuota että on ladat niin huonoja autoja! ja ei niistä ole ku kaatopaikalle. Niin minä olen palotilat muotoillut kanavia muotoillut vähän suurentanut puristuksia on nostettu ja putki on 2tuuman tietysti lopussa on oma vaimennin ja välillä uusi vaimennin. Nuo 1600 koneet tuntuu vaan olemaan aika harvinaisia mutta 1500:sta olen vähän etsinytkin. Olis vaan nyt äskettäin porattu 1200 kone kiinni niin ajasin sillä jonkun aikaa, mutta voisihan sitä rueta rakentelemaan 1500/1600 konetta. Oliskohan aiheellista kampuran vastapainojen kaventaminen/keventäminen ja vauhtipyörää vähän kevyemmäksi vai kannattaako jättää pois liikenne pelistä paljonkohan maksaa vakio nokasta hiominen ja paljonko nostoja/asteita tuommoselle lievälle nokalle?
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

lada 1300s kirjoitti:HYVÄ!!!! Just tuo on se oikea asenne kun joka päivä saa jonkun kumman takia kuunnella tuota että on ladat niin huonoja autoja! ja ei niistä ole ku kaatopaikalle. Niin minä olen palotilat muotoillut kanavia muotoillut vähän suurentanut puristuksia on nostettu ja putki on 2tuuman tietysti lopussa on oma vaimennin ja välillä uusi vaimennin. Nuo 1600 koneet tuntuu vaan olemaan aika harvinaisia mutta 1500:sta olen vähän etsinytkin. Olis vaan nyt äskettäin porattu 1200 kone kiinni niin ajasin sillä jonkun aikaa, mutta voisihan sitä rueta rakentelemaan 1500/1600 konetta. Oliskohan aiheellista kampuran vastapainojen kaventaminen/keventäminen ja vauhtipyörää vähän kevyemmäksi vai kannattaako jättää pois liikenne pelistä paljonkohan maksaa vakio nokasta hiominen ja paljonko nostoja/asteita tuommoselle lievälle nokalle?
Vakionokasta hiominen maksaa noin 100 euroa. Ei paha.
Minusta Ladan koneessa ei voi olla ihan hirveästi massoja, koska jo vakiona ottaa kierroksia suhteellisen herkästi. Ei välttämättä tarvitse tehdä katukäyttöön mitään tuolla osa-alueella. Ainakin oma Niva kerää kierrokset vielä pienen puolen ykköselläkin niin noileesti, että neljä pyörää lyö kivasti suttua sorkulla.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Vastaa Viestiin