110:ssä tsekkaa engine palaa ja pönttö kysymys
110:ssä tsekkaa engine palaa ja pönttö kysymys
110 moottorin kuva syttyi palamaan. Testerillä todettiin että virheilmoitus tulee sekä höyryventtiilistä että nakutuksen tunnistimesta. Sanokaa hyvät ihmiset että mikä virka noilla on. Ne myös testattiin, mitään vikaa ei havaittu, eli ilmoitus saattoi olla järjestelmän virhe.
Toinen kysymys liittyy noihin pakoputken pönttöihin. Mikä sen keskimmäisen tehtävä on, onko äänenvaimentimia kaksi???
Huollossa sanottiin että auton käymisessä takaosassa kuuluva römpötys johtuu keskipöntön väliseinän irtoamisesta. Siinä oli sen varran ryysistä että en kysynyt asiasta enempää.
Toinen kysymys liittyy noihin pakoputken pönttöihin. Mikä sen keskimmäisen tehtävä on, onko äänenvaimentimia kaksi???
Huollossa sanottiin että auton käymisessä takaosassa kuuluva römpötys johtuu keskipöntön väliseinän irtoamisesta. Siinä oli sen varran ryysistä että en kysynyt asiasta enempää.
Nakutuksen tunnistin on pieni pitetsosähköinen komponentti,joka muodostaa jännitteen kun se saa riittävän suuren ja -nopean iskun(kiihtyvyyden).Esimerkiksi kaasusytyttimissä sillä saadaan aikaan sytytyskipinä.Tunnistin havaitsee moottorin nakutuksen sekunnin murto-osassa.Se antaa impulssin sytytysjärjestelmälle sytytyshetken siirtämiseksi myöhäisemmälle.Anturin avulla voidaan käyttää mahdollisimman suurta sytytysennakkoa kussakin moottorin toimintatilanteessa ilman vaurion vaaraa,jolloin saadaan mahdollisimman suuri polttoainetalous.Myös normaalia matalaoktaanisen bensiinin käyttö on mahdollista(Venäjä?),joskin luonnollisesti tehon kustannuksella.
Anturin rikkoutuminen ei käsittääkseni aiheuta rikkoutumisen vaaraa,koska vikatilanteessa sytytys siirtyy turvallisiin asetteluarvoihin polttoainetalouden kustannuksella.Itse anturi ei tarvitse olla rikki-vika voi olla johdotuksessa tai sen kiinnityksestä alustaansa.Paikkaa en tiedä mutta sen täytyy olla moottorilohkon tai kannen yhteydessä.
Anturin rikkoutuminen ei käsittääkseni aiheuta rikkoutumisen vaaraa,koska vikatilanteessa sytytys siirtyy turvallisiin asetteluarvoihin polttoainetalouden kustannuksella.Itse anturi ei tarvitse olla rikki-vika voi olla johdotuksessa tai sen kiinnityksestä alustaansa.Paikkaa en tiedä mutta sen täytyy olla moottorilohkon tai kannen yhteydessä.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Ajotietokone
Kiinnostaako ajotietokone, jolla voit seurata vikakoodeja ja "nollata" niitä auton tietojärjestelmästä?
Kerhon kautta on ollut myynnissä 30 €/kpl; made in Russia laatua.
Kerhon kautta on ollut myynnissä 30 €/kpl; made in Russia laatua.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala