Sivu 1/1

2107:aan mopot ja turbo suunnittelua.

Lähetetty: 20.2.2013 22:19
Kirjoittaja pete88
Moro

Suunnitteilla on asentaa ahdin tohon 2107:n 1300 remmikoneeseen. Kaasareina olis tarkotus käyttää moottoripyörän keihin cvk kaasareita, oliskohan ollu 1100 gsx-r peräisin. Ahtimeksi tulossa näillä näkymin garretin t03 volvosta.

Lähinnä kiinnostaa että onko kukaan saanut nuita kaasareita toimimaan ahdetussa laitteessa tai ylipäätään autossa. Paineensäätimeksi varmaan kelpaa tämä Mites toi bensapumppu, ruiskun pumppuja mulla on tallissa, joten sellanen varmaan käy tähän tarkotukseen, ja konehuoneeseen välisäiliö mihin paluukierto?

Tää ois tarkotus toteuttaa mahdollisimman pienellä budjetilla ja käyttää volvon ylijääneitä osia enimmäkseen

Osat mitä mulla on valmiiksi/pystyn tekemään:
Kaasarit
Turboja useempi erikokonen.
2.5" Pakoputkivärkit
Öljylinjat
2" Ahtoputkivärkit
Cooleri
Bensapumppu?
Pakosarjan laippa
Painekotelo

Eli mun mielestä ei hirveesti muuta enään tarvis ku ton paineensäätimen ja imusarjanlaipan? Sen takia siis täälä kyselen ku ei oo näitä bensavehkeitä tullu ennen turbotettua joten kaikki neuvot tervetulleita.

Re: 2107:aan mopot ja turbo suunnittelua.

Lähetetty: 20.2.2013 23:06
Kirjoittaja Mazak-
Kyllähän noita gixereita turpotellaan omilla kaasareillaan hyvällä menestyksellä, ohjeita niitten paineistamiseen löytyy varmaan bomber foorumilta tms.
Tuo paineensäädin on myös oikeanlainen.
Välisäiliön voi laittaa vaikka peräkonttiin ku ahtohommissa latan konehuoneesta loppuu ihan varmaan tila kesken. Eli parin litran pönikkä konttiin ja kaasarimallin sähköpumppu pumppaan sinne bensaa tankista, välisäiliön pohjaan nippa josta saa letkun painepumpulle. Ittellä oli 240 volvon bossilainen pumppu käytössä. Paineensäädin konetilaan ja paineensäätimeltä paluulinja konttiin välisäiliön päälle. Välisäiliön kylkeen, johonkin puolenvälin paikkeille paluunippa tankkiin.

Re: 2107:aan mopot ja turbo suunnittelua.

Lähetetty: 21.2.2013 18:00
Kirjoittaja Tooberi
just noin niinku Mazak- sano. mulla on tehty näin:

http://s1108.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=0

ja toimii käytännössä, tarvii vaan se paluulinja vetää. mulla on sard:ind paineensäädin muttei tullu hyviä kokemuksia kun alko melkee heti vuotamaan. tosin RE85 polttoainetta tankissa vaan ois pitäny sitä kestää. sain kuitenki uuen takuuseen.