Moro
Suunnitteilla on asentaa ahdin tohon 2107:n 1300 remmikoneeseen. Kaasareina olis tarkotus käyttää moottoripyörän keihin cvk kaasareita, oliskohan ollu 1100 gsx-r peräisin. Ahtimeksi tulossa näillä näkymin garretin t03 volvosta.
Lähinnä kiinnostaa että onko kukaan saanut nuita kaasareita toimimaan ahdetussa laitteessa tai ylipäätään autossa. Paineensäätimeksi varmaan kelpaa tämä Mites toi bensapumppu, ruiskun pumppuja mulla on tallissa, joten sellanen varmaan käy tähän tarkotukseen, ja konehuoneeseen välisäiliö mihin paluukierto?
Tää ois tarkotus toteuttaa mahdollisimman pienellä budjetilla ja käyttää volvon ylijääneitä osia enimmäkseen
Osat mitä mulla on valmiiksi/pystyn tekemään:
Kaasarit
Turboja useempi erikokonen.
2.5" Pakoputkivärkit
Öljylinjat
2" Ahtoputkivärkit
Cooleri
Bensapumppu?
Pakosarjan laippa
Painekotelo
Eli mun mielestä ei hirveesti muuta enään tarvis ku ton paineensäätimen ja imusarjanlaipan? Sen takia siis täälä kyselen ku ei oo näitä bensavehkeitä tullu ennen turbotettua joten kaikki neuvot tervetulleita.
2107:aan mopot ja turbo suunnittelua.
Re: 2107:aan mopot ja turbo suunnittelua.
Kyllähän noita gixereita turpotellaan omilla kaasareillaan hyvällä menestyksellä, ohjeita niitten paineistamiseen löytyy varmaan bomber foorumilta tms.
Tuo paineensäädin on myös oikeanlainen.
Välisäiliön voi laittaa vaikka peräkonttiin ku ahtohommissa latan konehuoneesta loppuu ihan varmaan tila kesken. Eli parin litran pönikkä konttiin ja kaasarimallin sähköpumppu pumppaan sinne bensaa tankista, välisäiliön pohjaan nippa josta saa letkun painepumpulle. Ittellä oli 240 volvon bossilainen pumppu käytössä. Paineensäädin konetilaan ja paineensäätimeltä paluulinja konttiin välisäiliön päälle. Välisäiliön kylkeen, johonkin puolenvälin paikkeille paluunippa tankkiin.
Tuo paineensäädin on myös oikeanlainen.
Välisäiliön voi laittaa vaikka peräkonttiin ku ahtohommissa latan konehuoneesta loppuu ihan varmaan tila kesken. Eli parin litran pönikkä konttiin ja kaasarimallin sähköpumppu pumppaan sinne bensaa tankista, välisäiliön pohjaan nippa josta saa letkun painepumpulle. Ittellä oli 240 volvon bossilainen pumppu käytössä. Paineensäädin konetilaan ja paineensäätimeltä paluulinja konttiin välisäiliön päälle. Välisäiliön kylkeen, johonkin puolenvälin paikkeille paluunippa tankkiin.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: 2107:aan mopot ja turbo suunnittelua.
just noin niinku Mazak- sano. mulla on tehty näin:
http://s1108.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=0
ja toimii käytännössä, tarvii vaan se paluulinja vetää. mulla on sard:ind paineensäädin muttei tullu hyviä kokemuksia kun alko melkee heti vuotamaan. tosin RE85 polttoainetta tankissa vaan ois pitäny sitä kestää. sain kuitenki uuen takuuseen.
http://s1108.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=0
ja toimii käytännössä, tarvii vaan se paluulinja vetää. mulla on sard:ind paineensäädin muttei tullu hyviä kokemuksia kun alko melkee heti vuotamaan. tosin RE85 polttoainetta tankissa vaan ois pitäny sitä kestää. sain kuitenki uuen takuuseen.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top