mielen askartelu
mielen askartelu
jos 2101 on perus ryssä 2101-02 uudempi versio , 21011 on 1300 pyöreelamppu ja 21013 on L koppa lada. niin jos ja kun niin mikä on 21012.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: mielen askartelu
2101 = perusmalli Zhiguli 1200 (1970-1984)v.paasio kirjoitti:jos 2101 on perus ryssä 2101-02 uudempi versio , 21011 on 1300 pyöreelamppu ja 21013 on L koppa lada. niin jos ja kun niin mikä on 21012.
2101 = 1200 varustettuna 21011 kojelaudalla (vientimalli)
21011 = perusmalli Zhiguli 1300 (1974-1988)
21013 = 1300 malli 1,2 koneella (eli 1200L suomessa 1977-1988)
21012 = oikealtapuolelta ohjattava 2101 (vientimalli 1975->)
21014 = oikealtapuolelta ohjattava 21011 (vientimalli 1975->)
21016 = 1200 malli 1,3 koneella (vähemmän valmistettu 1978-81?)
---------------------------------------
periaatteessa mallistoa voisi lukea myös seuraavasti
2101 = Zhiguli
21011 = Zhiguli 1300 (korvasi 2105)
21013 = Zhiguli 1200
2102 = Zhiguli Kombi (korvasi 2104)
2103 = Zhiguli 1500 (korvasi 2107)
2106 = Zhiguli 1600

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Ja Jussi siinä just kertoi ens viikon läksyt. Eli kaikki opettelee noi ulkoo. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Voi olla että ois iso lappu. Meinaan tuntuu että noita variaatioita on todella paljon. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
öh
meinaat siis nelivalot nokalla? eli tuplalamppu? kyllä se helpottais esim. teknisissä kysymyksissä jos ilmaistais auton malli tarkasti vähintään viiden numeron koodilla (ja Samara Sedan 1300 kuuden numeron)veli alexei kirjoitti:Mut mikäs sit on se missä o kaks pyöreetä lamppua edessä?

yep
Mulle on yleensä aika selkeitä nuo mallit, jos joku ei ite sekota selittäessään. Infot on opiskeltu.
Mä olen käyttänyt käsitteitä kuten nappis (01/02), tuplalamppu (03/06), kanttilada (04/05), mersumalli (07) ja sputnikki (samara), vaikka epäladisteille se on ihan sama miten sen asian esittää kun ei ne tajua kuitenkaan.
Sitten ne on vielä HooMoilasena kun mä osaan kuitenkin isot litaniat toyotien ja monien muiden merkkien mallikoodeja, vaikka ne pitää mua ihan amatöörinä. Noita oppii muuten helposti esimerkiksi KePöstä ja Motonetin listoista. 

Mä olen käyttänyt käsitteitä kuten nappis (01/02), tuplalamppu (03/06), kanttilada (04/05), mersumalli (07) ja sputnikki (samara), vaikka epäladisteille se on ihan sama miten sen asian esittää kun ei ne tajua kuitenkaan.


- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Sitten seuraa puskurien ja listojen muutokset ja siitä sitten siirrymme kaasutinmalleihin...Mosse-Aksu kirjoitti:Ja kun nämä on viikon aikan opittu, niin seuraavaksi opettelemme, mitkä värikoodit kuuluvat kuhunkin malliin ja vuosimalliin.veli alexei kirjoitti:Ja Jussi siinä just kertoi ens viikon läksyt. Eli kaikki opettelee noi ulkoo.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kaasaritentti pitää sitten osata täydellisesti.veli alexei kirjoitti:Sitten seuraa puskurien ja listojen muutokset ja siitä sitten siirrymme kaasutinmalleihin...Mosse-Aksu kirjoitti:Ja kun nämä on viikon aikan opittu, niin seuraavaksi opettelemme, mitkä värikoodit kuuluvat kuhunkin malliin ja vuosimalliin.veli alexei kirjoitti:Ja Jussi siinä just kertoi ens viikon läksyt. Eli kaikki opettelee noi ulkoo.

Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Voi olla että tulee paljon vääntöö jos varsinkin viä suuttimista kysellään. Meinaan tuntuu että naapurin asentaja setät on siellä koittamalla ne sinne valinnut eli samanlaisissa autoissa voi kappaleittain olla eri kokoja...Mosse-Aksu kirjoitti:Kaasaritentti pitää sitten osata täydellisesti.veli alexei kirjoitti:Sitten seuraa puskurien ja listojen muutokset ja siitä sitten siirrymme kaasutinmalleihin...Mosse-Aksu kirjoitti: Ja kun nämä on viikon aikan opittu, niin seuraavaksi opettelemme, mitkä värikoodit kuuluvat kuhunkin malliin ja vuosimalliin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.