Vanha ladinisti ihmettelee, mistä johtuu Samaran (vm-98, ruiskum.ajettu 30tkm) nykiminen pienellä nopeudella (n40km/h). Olisiko vika kytkimessä, kaasarissa vaiko vauhtipyörän toiminnassa. Suurella nopeudella ajettaessa nykimistä ei ole.
Missähän sijaitsee saman Samaran peruutusvalon kytkin.
Vastauksista kiittäen.
Samaran nykiminen
joo, mulla on tota samaa vikaa omassa samara-i:ssä. Kaasarissa se ainakaan ole, koska sitähän ei ole. Ruiskuvehkeisiin se kyllä viittaa, en tiedä olisko bensaputsarilla jotain tekemistä, sen vois kyllä vaihtaa. Pakokaasuarvot on tosi hyvät mutta alipainemittarikin vähän soutelee tyhjäkäynnillä.
Se peruutusvalokytkin on vaihteiston kyljessä kuskin puolella. (Pohjapeltiä irrotettava, ei muuten oikein nää eikä pääse käsiksi).
Se peruutusvalokytkin on vaihteiston kyljessä kuskin puolella. (Pohjapeltiä irrotettava, ei muuten oikein nää eikä pääse käsiksi).
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Pitkälti myöhässä, mutta täysin samanlainen vika oli omassa Samarassa. Vika korjaantui tulppien johtojen uusimisella. Ensimmäisenä oli se mielessä mutta silti lähdin ensin bensansuodattimen vaihtoon ja ilmansuodattimen vaihtoon ja ties mitä muuta tutkimista ja pähkäilyä viikko tolkulla kunnes ajattelin notta joskos sittenkin kokeilisi niitä johtoja vaihtaa 

-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
toi mun ruiskusamara nyki pintakaasulla ja poltteli CE valoa, vika korjaantui kun vikakoodin mukaisesti vaihdettiin jäähdytysnesteen lämpötilan anturi, hinta noin 14 euroa.
