paljonko ketjulla ajaa?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
LamaAjanElvis

paljonko ketjulla ajaa?

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

eli paljo tolla ketjulla pääsee ennenkun se rupee tosiaan rallattamaan ja napsahtaa poikki. jostain myynti-ilmoituksista oon lukenu että johonkin reilun satkun ajettuun on vaihdettu jakoketju, vaikka mun 2105 1500 vehkeellä on veivattu vähä yli 130tuhatta eikä ketju valita ollenkaan.

joten laittakaa omia vaihtolukuja jos ootte joskus vaihtanut ketjun. sekin ois positiivista kuultavaa jos jollain saman verran tai enemmän ajetussa ois vielä vanha jakopää kunnossa. ei mulla mitään sitä jakopääremppaa vastaan ole mutta kuhan ei nyt talvella ala reistailemaan, kun sen omin käsin joutuu parkkipaikalla tekemään.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
NesteHukka

Re: paljonko ketjulla ajaa?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

LamaAjanElvis kirjoitti:eli paljo tolla ketjulla pääsee ennenkun se rupee tosiaan rallattamaan ja napsahtaa poikki. jostain myynti-ilmoituksista oon lukenu että johonkin reilun satkun ajettuun on vaihdettu jakoketju, vaikka mun 2105 1500 vehkeellä on veivattu vähä yli 130tuhatta eikä ketju valita ollenkaan.

joten laittakaa omia vaihtolukuja jos ootte joskus vaihtanut ketjun. sekin ois positiivista kuultavaa jos jollain saman verran tai enemmän ajetussa ois vielä vanha jakopää kunnossa. ei mulla mitään sitä jakopääremppaa vastaan ole mutta kuhan ei nyt talvella ala reistailemaan, kun sen omin käsin joutuu parkkipaikalla tekemään.
Omassa kai 115000 ajettu, kun tartti vaihtaa. Vaihtotarve korostui tosin kannen laskun yhteydessä, en tiedä olisiko ilman sitä vielä mennyt vähän aikaa.

BTW, siguusi viitaten "Yrittänyttä ei laiteta", kaipa sen voisi selittää näin, että kun "laittaa" on "panna"-verbin synonyymi, niin tuon voisi kai suomentaa:"Yrittänyttä ei panna." Tosin siihenkin voi sitten kysyä, että "mihin?" :lol:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Kamaz

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Tämä ei nyt liity nokkaketjuun, mutta kielenhuolto on aina paikallaan.

Meille opetettiin äidinkielentunnilla panna,laittaa ja pistää -verbeistä tällainen muistisääntö: "Ruokaa laitetaan, neulalla pistetään ja ainahan muuten pannaan."

Eli toisin sanoen panna-verbi tulee lähes joka paikkaan. Sitä en tiedä, miksi yrittäneestä pitäisi ruokaa tehdä.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Hmm, 05:lla on ajettu 150 tkm eikä tietääkseni ole ketjua vaihdettu :oops:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

170 tkm on tosi liki jo ja ei varmaankaan ole vaihdettu ketjua...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Toveri

Viesti Kirjoittaja Toveri »

Edellisellä 1600 SL:llä oli ajettu 220 tkm kun myin sen pois ja ketju oli alkuperäinen. Konetta ei muutenkaan ollut avattu venttiilikoppaa enempää. Nykyisellä 1200 L:lla on mittarissa nyt 171213 km ja ketju on alkuperäinen, pitää kyllä jo melkoista rallatusta.
ABC -Absolutely Boring Compromise
dadaa

Viesti Kirjoittaja dadaa »

Käykös muuten venttiilit kättelemässä mäntiä kun ketju napsahtaa poikki ja tuleeko muunlaista vahinkoa yleensä...vai selviääkö sitä "säikähdyksellä"
Tyylillä ei taidolla!
lada 1200s

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

1200 ajettu kohta 160tkm, luultavasti alkuperäinen.
Odessa

Viesti Kirjoittaja Odessa »

Kamaz kirjoitti:Tämä ei nyt liity nokkaketjuun, mutta kielenhuolto on aina paikallaan.

Meille opetettiin äidinkielentunnilla panna,laittaa ja pistää -verbeistä tällainen muistisääntö: "Ruokaa laitetaan, neulalla pistetään ja ainahan muuten pannaan."

Eli toisin sanoen panna-verbi tulee lähes joka paikkaan. Sitä en tiedä, miksi yrittäneestä pitäisi ruokaa tehdä.
Tähän sopii vanha viisaus. Jos olet tappamassa sikaa, niin pistätkö vai panetko sen hengiltä? :lol:

-------
Odessassa 150000 ajettu ketju ei pidä ääntä, luulin jo sen olevan remmikone :oops:
Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.

Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

no sittenhän mulla ei oo paskankaan hätää sen ketjun kans! :D

kiitoksia.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

dadaa kirjoitti:Käykös muuten venttiilit kättelemässä mäntiä kun ketju napsahtaa poikki ja tuleeko muunlaista vahinkoa yleensä...vai selviääkö sitä "säikähdyksellä"
Ei siinä muuta tapahdu kun että kulku loppuu kunnes saadaan uusi ketju.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Nonnis kirjoitti:
dadaa kirjoitti:Käykös muuten venttiilit kättelemässä mäntiä kun ketju napsahtaa poikki ja tuleeko muunlaista vahinkoa yleensä...vai selviääkö sitä "säikähdyksellä"
Ei siinä muuta tapahdu kun että kulku loppuu kunnes saadaan uusi ketju.
:?: :?: :?:

Minun näkemykseni asiasta on että kyllä ne kuitenkin rehvit tekee, meinaan kun mun yhdessä moottorissa oli venttiilinjäljet männissä vaikka kettinki oli pelkästään niin woihan wanha wihtahousu löysä.
Lada-Jussi

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jos ketju katkee voi tulla tuhoa... takavedon hihnakoneessa on kolot männissä ettei mitään tapahtuis, kun hihna katkeaa. Ketjun ei ole oletettu katkeavan koskaan!! itsellä on yleensä noin 120 tkm ajetuissa Ladoissa alkanut loppuu säätövara ketjusta ja melua kuulunut, mut mistä sitä varmalleen tietää vaikka olis ollu 220 tkm takana...
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Kun se ketju menee tarpeeksi löysälle, niin se alkaa mennä aika pahasti ryppyyn siellä kampiakselin tienoilla. Voi pahimmillaan mennä niin solmuun, että vahinko tapahtuu sitten. Siellä on kampuran hammaspyörän vieressä sellainen tatti lohkoon ruuvattuna, jonka pitäisi estää ketjun hampaalla hyppääminen, mutta kun tarpeeksi alkaa rohista, niin se taipuu kyllä tieltä pois.
Suosittelen vaihtaan ketjun ajoissa. Sen jälkeen saa nauttia ihmeen sivistyneen kuuloisesta Ladan moottorista. 8)
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
v.paasio

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

Meikän ladassa loppui meno 40 000 jälkeen kun ei kukaan ollut kiristänyt nokka ketjua no nyt olen muistanut
Vastaa Viestiin