paljonko ketjulla ajaa?
- LamaAjanElvis
paljonko ketjulla ajaa?
eli paljo tolla ketjulla pääsee ennenkun se rupee tosiaan rallattamaan ja napsahtaa poikki. jostain myynti-ilmoituksista oon lukenu että johonkin reilun satkun ajettuun on vaihdettu jakoketju, vaikka mun 2105 1500 vehkeellä on veivattu vähä yli 130tuhatta eikä ketju valita ollenkaan.
joten laittakaa omia vaihtolukuja jos ootte joskus vaihtanut ketjun. sekin ois positiivista kuultavaa jos jollain saman verran tai enemmän ajetussa ois vielä vanha jakopää kunnossa. ei mulla mitään sitä jakopääremppaa vastaan ole mutta kuhan ei nyt talvella ala reistailemaan, kun sen omin käsin joutuu parkkipaikalla tekemään.
joten laittakaa omia vaihtolukuja jos ootte joskus vaihtanut ketjun. sekin ois positiivista kuultavaa jos jollain saman verran tai enemmän ajetussa ois vielä vanha jakopää kunnossa. ei mulla mitään sitä jakopääremppaa vastaan ole mutta kuhan ei nyt talvella ala reistailemaan, kun sen omin käsin joutuu parkkipaikalla tekemään.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- NesteHukka
Re: paljonko ketjulla ajaa?
Omassa kai 115000 ajettu, kun tartti vaihtaa. Vaihtotarve korostui tosin kannen laskun yhteydessä, en tiedä olisiko ilman sitä vielä mennyt vähän aikaa.LamaAjanElvis kirjoitti:eli paljo tolla ketjulla pääsee ennenkun se rupee tosiaan rallattamaan ja napsahtaa poikki. jostain myynti-ilmoituksista oon lukenu että johonkin reilun satkun ajettuun on vaihdettu jakoketju, vaikka mun 2105 1500 vehkeellä on veivattu vähä yli 130tuhatta eikä ketju valita ollenkaan.
BTW, siguusi viitaten "Yrittänyttä ei laiteta", kaipa sen voisi selittää näin, että kun "laittaa" on "panna"-verbin synonyymi, niin tuon voisi kai suomentaa:"Yrittänyttä ei panna." Tosin siihenkin voi sitten kysyä, että "mihin?"

Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Tämä ei nyt liity nokkaketjuun, mutta kielenhuolto on aina paikallaan.
Meille opetettiin äidinkielentunnilla panna,laittaa ja pistää -verbeistä tällainen muistisääntö: "Ruokaa laitetaan, neulalla pistetään ja ainahan muuten pannaan."
Eli toisin sanoen panna-verbi tulee lähes joka paikkaan. Sitä en tiedä, miksi yrittäneestä pitäisi ruokaa tehdä.
Meille opetettiin äidinkielentunnilla panna,laittaa ja pistää -verbeistä tällainen muistisääntö: "Ruokaa laitetaan, neulalla pistetään ja ainahan muuten pannaan."
Eli toisin sanoen panna-verbi tulee lähes joka paikkaan. Sitä en tiedä, miksi yrittäneestä pitäisi ruokaa tehdä.
- veli alexei
- Moderaattori
- lada 1200s
Tähän sopii vanha viisaus. Jos olet tappamassa sikaa, niin pistätkö vai panetko sen hengiltä?Kamaz kirjoitti:Tämä ei nyt liity nokkaketjuun, mutta kielenhuolto on aina paikallaan.

-------
Odessassa 150000 ajettu ketju ei pidä ääntä, luulin jo sen olevan remmikone

Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
- LamaAjanElvis
Nonnis kirjoitti:Ei siinä muuta tapahdu kun että kulku loppuu kunnes saadaan uusi ketju.dadaa kirjoitti:Käykös muuten venttiilit kättelemässä mäntiä kun ketju napsahtaa poikki ja tuleeko muunlaista vahinkoa yleensä...vai selviääkö sitä "säikähdyksellä"

Minun näkemykseni asiasta on että kyllä ne kuitenkin rehvit tekee, meinaan kun mun yhdessä moottorissa oli venttiilinjäljet männissä vaikka kettinki oli pelkästään niin woihan wanha wihtahousu löysä.
- Lada-Jussi
jeps
jos ketju katkee voi tulla tuhoa... takavedon hihnakoneessa on kolot männissä ettei mitään tapahtuis, kun hihna katkeaa. Ketjun ei ole oletettu katkeavan koskaan!! itsellä on yleensä noin 120 tkm ajetuissa Ladoissa alkanut loppuu säätövara ketjusta ja melua kuulunut, mut mistä sitä varmalleen tietää vaikka olis ollu 220 tkm takana...

- NesteHukka
Kun se ketju menee tarpeeksi löysälle, niin se alkaa mennä aika pahasti ryppyyn siellä kampiakselin tienoilla. Voi pahimmillaan mennä niin solmuun, että vahinko tapahtuu sitten. Siellä on kampuran hammaspyörän vieressä sellainen tatti lohkoon ruuvattuna, jonka pitäisi estää ketjun hampaalla hyppääminen, mutta kun tarpeeksi alkaa rohista, niin se taipuu kyllä tieltä pois.
Suosittelen vaihtaan ketjun ajoissa. Sen jälkeen saa nauttia ihmeen sivistyneen kuuloisesta Ladan moottorista.
Suosittelen vaihtaan ketjun ajoissa. Sen jälkeen saa nauttia ihmeen sivistyneen kuuloisesta Ladan moottorista.

Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.