Sivu 1/1

1200Ässään Viritystä

Lähetetty: 17.11.2012 8:44
Kirjoittaja arsenikki
Eli meininki olis laittaa 1.5 kone ja siihen olen tilannu Virinokan, pellipakosarjan, kärjetön sytkä, kaasari, vapari
Tarvisko kannelle tehdä tässä vaiheessa jotain?

Re: 1200Ässään Viritystä

Lähetetty: 17.11.2012 9:56
Kirjoittaja pressa
Jos nokka on isolla asteluvulla niin kanta pitäisi laskea, koska pitkillä ajoituksilla puristustahti jää pieneksi.

Re: 1200Ässään Viritystä

Lähetetty: 17.11.2012 16:42
Kirjoittaja veli samara
Ellei kaasaria ole vaihdettu olis hyvä vaihtaa, saat paremman lopputuloksen koneen toiminnan kannalta...
Esim DGV tai talboteissa ollutta 36/36 kaasari. Tai suoraan tuplakaasarit

Re: 1200Ässään Viritystä

Lähetetty: 31.8.2015 7:41
Kirjoittaja arsenikki
:lol: Eipä tullu kantta laskettua, (no laskeutuhan se ku lohkosta lähti siivu) ja kaasarikin on venäläinen uus, vakio... Hyvin hönkii
Meinas penkkiPenakin (esatech) olla ihmeissään ku lappuun läpsähti vajaa 120hp

Re: 1200Ässään Viritystä

Lähetetty: 1.10.2015 13:03
Kirjoittaja Mazak-
Minkämoinen arsenikki sun moottorisi nyt on? Puristussuhde ja nokka-akseli?

Re: 1200Ässään Viritystä

Lähetetty: 10.10.2015 17:13
Kirjoittaja arsenikki
Puristussuhteesta en tied, (minä mistään mitään tiedä) nokka-akseli oli muistaakseen metallia. :shock:

Re: 1200Ässään Viritystä

Lähetetty: 26.10.2015 8:18
Kirjoittaja arsenikki
toktornivako kirjoitti:
arsenikki kirjoitti:tässä nopea kuitti, kalja törpön äärestä.
Penkistä paperi 117pollee ja 170vääntöö!!!!
Tähän tuotiin peltisatsi, 289/11,2 nokka, kevennetty vauhtipyörä, Venäläinen Sport Solex +muut konerempaan tarvittavat ja kärjetön sytkä, kansi oikaistiin ja siistin kanavat ja kohdistin sarjat, lohkosta jyrsittiin muistaaksani 1,8mm tasopinnasta eikä tarvinnut mitään venakoloja, kiesi on yllättävänkin mukava ihan normi ajossakin ei kao eikä rytki.
Nokka näköjään 289/11,2

Re: 1200Ässään Viritystä

Lähetetty: 9.1.2016 15:45
Kirjoittaja Tommisatta91
(Taidan kysästä täällä kun on jokseenki samaan asiaan kuuluvaa, toivottavasti ei liian off-topiciks mene nyt sitte)

Elikkäs mietiskelly tässä nuita puristussuhteita, nokka-akselin astelukuja, nostoja yms. että kun nuita alkaa miettimään ja mitottamaan moottorille sopivaksi niin mistä kannattaa lähteä liikkeelle..? miten puristussuhde lasketaan, miten valitaan sopivalla asteluvulla/nostolla varustettu nokka ja ynnämuut viriosien mitoitukset? vasta hommasin nappisilmään 1500cc ja 5v laatikon josta olis tarkotus nyt sitte rakennella toimiva ja tehokas kokoonpano

Re: 1200Ässään Viritystä

Lähetetty: 9.1.2016 20:17
Kirjoittaja START
tuolta esim kaava: https://fi.wikipedia.org/wiki/Puristussuhde
tuolta vaikka laskuri jos ei ite osaa: http://www.jarvisua.com/kr/viritys.shtml

lähtökohtana paras olisi tietty 1700 tai 1600. 1600 hyvä koska 1300remmin männät käy missä isot venakolot. 1700 mäntien osalta vaikeampi, vakioissa pieni amme, ei saa puristuksia riittävän ylös rajummalle nokalle. toki siihen löytyy mimmoset männät vaan, mut ei suoraan ladan omia (halpoja) korjatkoon joku jos tietää paremmin
1500 vaatii venakolot jos enempi virittää, toki ei mikään ongelma tehdä, mutta oma vaivansa kuitenkin.
ja siitä on hyvä lähteä liikkeelle että mitä tahtoo, mihin käyttöön ja paljonko on rahaa käytössä.
eli kadulle vai muualle, jos kadulle, vuosiluku ja pitääkö saada leimalle ilman että vaihtaa koko moottorin siks aikaa

Re: 1200Ässään Viritystä

Lähetetty: 12.1.2016 19:10
Kirjoittaja arsenikki
Itse en oo mitään laskelmia tehny. Ja 1300 remmikoneen tilalla ny 1500 niin leima on.

Vai pitiks mun vastaa jotain. :shock: