Sivu 1/1
Etuiskarien vaihto
Lähetetty: 8.9.2004 0:39
Kirjoittaja dadaa
Eli onnistuuko etuiskarien vaihto avaamalla konehuoneen puolelta se iskarin yläpään mutteri ja sitten auton alta alatukivarresta ne kaksi 13mm mutteria ja sitten taitaa saada iskarin vedettyä alatukivarren läpi pois ja sen jälkeen se alapään rauta irti ja uutta iskaria tilalle... näin vaikutti homma toimivan kun tänään ohi mennen katselin mutta ajattelin viel varmistaa asian täältä.
ja sitten onko kokemuksia motonetin nesteiskareista 19.85€/kpl hoitaako ne hommansa vai kannattaako ostaa suoraan kaasut
Re: Etuiskarien vaihto
Lähetetty: 8.9.2004 8:11
Kirjoittaja ladamaster
dadaa kirjoitti:Eli onnistuuko etuiskarien vaihto avaamalla konehuoneen puolelta se iskarin yläpään mutteri ja sitten auton alta alatukivarresta ne kaksi 13mm mutteria ja sitten taitaa saada iskarin vedettyä alatukivarren läpi pois ja sen jälkeen se alapään rauta irti ja uutta iskaria tilalle... näin vaikutti homma toimivan kun tänään ohi mennen katselin mutta ajattelin viel varmistaa asian täältä.
Juuri näin. Yläpään 13 mm mutteiden vääntämiseen ei ole turhan paljon tilaa; varsinkin pakosarjan puolella; ainakin 2101 mallissa.
Kun saat iskarin irti, voi iso pultti iskarin alapäässä olla inhottavan kireällä ja ruosteessa. Muutama vuosi sitten, kun ei ollut ruuvipenkkiä missä pitää kiinni, oli kova työ irroittaa pultti.Taisin poltella iskarin alapään nuotiossa

Re: Etuiskarien vaihto
Lähetetty: 8.9.2004 12:12
Kirjoittaja dadaa
ladamaster kirjoitti:Taisin poltella iskarin alapään nuotiossa

Kyllä hätä keinot keksii vai miten se sanonta meni!
Kiitos varmistuksesta kai tästä pitää motonetiin suunnata iskareita hakee perjantaina ku palkka tulee...ja viel ku vkloppuna satais Hämeenlinnan suunnal ni vois mennä Affenistolle vetää ladalla eniten.

Re: Etuiskarien vaihto
Lähetetty: 9.9.2004 1:56
Kirjoittaja Tiige
dadaa kirjoitti:Kyllä hätä keinot keksii vai miten se sanonta meni!
Kiitos varmistuksesta kai tästä pitää motonetiin suunnata iskareita hakee perjantaina ku palkka tulee...ja viel ku vkloppuna satais Hämeenlinnan suunnal ni vois mennä Affenistolle vetää ladalla eniten.

Kannattaa toivoa että ne alapultit ei ole kovin happamet. Itella katkes molemmilta puolilta yhet.

Nekun on kiinteet, niin siitä ei auta muu kun vetää rälläkällä vanhat jämät pois ja hitsillä uudet kii.
Hienoa jos joku muukin on tulossa sunnuntaina ahvenistolle ajamaan ladalla! Jos näkyy punaista laskettua 2105:sta tummilla laseilla, niin saa tulla moikkaamaan.

Lähetetty: 9.9.2004 12:14
Kirjoittaja kimila
ite ostin motonetistä juurikin ne halvat iskarit. Toisen puolen iskari oli katsastuksessa alle sen raja-arvon vaikka se oli ollut paikoillaan vasta muutaman kuukauden. Ja nyt on saman puolen rengaskin kulunut oudosti. Voihan syy siihen renkaan kulumiseen olla muuallakin mutta kun kaikki nivelet on suht uusia ja auraukset tarkistettu..
Re: Etuiskarien vaihto
Lähetetty: 9.9.2004 13:13
Kirjoittaja dadaa
Tiige kirjoitti: Kannattaa toivoa että ne alapultit ei ole kovin happamet. Itella katkes molemmilta puolilta yhet.

Nekun on kiinteet, niin siitä ei auta muu kun vetää rälläkällä vanhat jämät pois ja hitsillä uudet kii.
Hienoa jos joku muukin on tulossa sunnuntaina ahvenistolle ajamaan ladalla! Jos näkyy punaista laskettua 2105:sta tummilla laseilla, niin saa tulla moikkaamaan.

Käytitkö lämpöä kun availit niitä pultteja?
Ahvenistolle pitäs tulla lauantaina glamourin tai sit sunnuntaina radalle.com ratapäiville ajamaan mut eipä tolla nappisilmäl jaksa lähtee ajamaan jos on kuivaa

. sunnuntaiks on kyl sateen poikasia luvattu siihen suuntaan...
Lähetetty: 9.9.2004 14:15
Kirjoittaja Tiige
Ihan normaalisti avaimella avasin. Molemmilta puolilta napsahti se etummainen pultti poikki. Mulla tosin tuntuu olevan noi etupään pultit happamia muutenkin kun kallistuksenvakaaja irrottaessa katkes joku 3-5 pulttia ja kaikki ihan inhimillisellä voima käytöllä, eikä autokaan ole kuin 10v vanha.
Maltti on valttia
Lähetetty: 9.9.2004 14:56
Kirjoittaja Valko
Noidenkin pulttien avaamista voi helpottaa kaasupillillä kuumentamalla ja sitten kun ei enää pultti punota voi painaa siihen "ruostereiskaa" ja yrittää varovasti kirvoittamisen. Ei tosiaan kannata katkoa ehdoin tahdoin, on siinä puuhaa kun sen kunnolla korjaa; purkaa ripustuksen, että saa jousen pois tieltä ja sitten poraa reiät ja laittaa uudet pultit. On tullu joskus yöllä toi tehtyä, kun aamusella oli lähtö radalle...
Jos sattuneesta syystä ei omista kaasupillejä, esim. motonetissa myydään "pikkutohoja", jotka toimii pienellä kaasupatruunalla. Eikä maksa paljon. Tollasella olen itse päässyt pälkähästä useammankin kerran, sillä voi esim. tinata kaapelikenkiä jne...
Avotulen kanssa vaan pitää olla tarkkana ettei polta pirttiä tai autoa
PS. Iskarin yläpää aukeaa kivasti räikkälenkillä ja ne alapään pultit kannattaa sitten kiristää maltilla, kiintoavaimella ehkä helpommin oikea momentti

Lähetetty: 9.9.2004 19:56
Kirjoittaja jta
Tiige kirjoitti:Ihan normaalisti avaimella avasin. Molemmilta puolilta napsahti se etummainen pultti poikki. Mulla tosin tuntuu olevan noi etupään pultit happamia muutenkin kun kallistuksenvakaaja irrottaessa katkes joku 3-5 pulttia ja kaikki ihan inhimillisellä voima käytöllä, eikä autokaan ole kuin 10v vanha.
Nuo tuntuu katkeevan aika helposti. Nimittäin niin ne itelläkin katkes eikä kerinny vielä alkaa ees voimaa käyttään... Ei mitään hauskaa touhua alkaa siihen hitsaileen uusia pultteja... Ku en jaksanu alkaa läpi asti poraileen niin porasin vain syvennykset niille pulttien kohille ja mirklasin pultin kannan sopivaksi niin sai hyvin hitsattua ne pultit sinne...
Lähetetty: 13.9.2004 21:27
Kirjoittaja Stefa
Kanssa iskareita vaihtaessa katkoin nuo alapään pultit vaikka pillien kanssa avasin. Alatukivarret irti, porasin reiät auki ja uudet pultit hitsillä kiinni. Ovat yllättävän heppoista kamaa ne orkkikset. Jousia takaisin asentaessa jeesaa sellainen kierretangosta tehty erikoistyökalu iskarin paikalle että saa sen jousen kasaan ennenkuin iskari ylttyy.
Lähetetty: 11.11.2004 22:27
Kirjoittaja dadaa
Vasta tänään jaksoin ruveta iskareita vaihtamaan ja homma kusi oikeen kunnolla. avatessa napsahti kolme alatukivarren pulttia poikki vaikka olin rost offia ruikkinut aina kun auto on ylhäällä ollut ja teräsharjaakin näyttänyt ja vika meni sitten kiristäessä.
No ei auttanu muu kun mig-liimalla uudet pultit kiinni. kivaa puuhaa.
Niimpä
Lähetetty: 11.11.2004 23:39
Kirjoittaja Valko
Epäkiitollista puuhaa yhtäkaikki.
Vaikeuksien kautta voittoon

Lähetetty: 12.11.2004 0:52
Kirjoittaja Tiige
Parempi kuitenkin niin että ne katkee avatessa ja sitten tulee laitettua uudet. Vois tulla vähän tilannetta jos vauhdissa napsahtaisivat jossain töyssyssä poikki.

Lähetetty: 12.11.2004 10:29
Kirjoittaja dJONY
dadaa kirjoitti:Vasta tänään jaksoin ruveta iskareita vaihtamaan ja homma kusi oikeen kunnolla. avatessa napsahti kolme alatukivarren pulttia poikki vaikka olin rost offia ruikkinut aina kun auto on ylhäällä ollut ja teräsharjaakin näyttänyt ja vika meni sitten kiristäessä.
No ei auttanu muu kun mig-liimalla uudet pultit kiinni. kivaa puuhaa.
Joo itekkin kun tuossa taannnoin vaihtelin iskareita, niin pokkihan ne pultit meni, tosin kun ei mickiä ole niin ei auttanut muu kuin porata reikä ja laittaa pultit tilalle...
