Etuiskarien vaihto
Etuiskarien vaihto
Eli onnistuuko etuiskarien vaihto avaamalla konehuoneen puolelta se iskarin yläpään mutteri ja sitten auton alta alatukivarresta ne kaksi 13mm mutteria ja sitten taitaa saada iskarin vedettyä alatukivarren läpi pois ja sen jälkeen se alapään rauta irti ja uutta iskaria tilalle... näin vaikutti homma toimivan kun tänään ohi mennen katselin mutta ajattelin viel varmistaa asian täältä.
ja sitten onko kokemuksia motonetin nesteiskareista 19.85€/kpl hoitaako ne hommansa vai kannattaako ostaa suoraan kaasut
ja sitten onko kokemuksia motonetin nesteiskareista 19.85€/kpl hoitaako ne hommansa vai kannattaako ostaa suoraan kaasut
Tyylillä ei taidolla!
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Etuiskarien vaihto
Juuri näin. Yläpään 13 mm mutteiden vääntämiseen ei ole turhan paljon tilaa; varsinkin pakosarjan puolella; ainakin 2101 mallissa.dadaa kirjoitti:Eli onnistuuko etuiskarien vaihto avaamalla konehuoneen puolelta se iskarin yläpään mutteri ja sitten auton alta alatukivarresta ne kaksi 13mm mutteria ja sitten taitaa saada iskarin vedettyä alatukivarren läpi pois ja sen jälkeen se alapään rauta irti ja uutta iskaria tilalle... näin vaikutti homma toimivan kun tänään ohi mennen katselin mutta ajattelin viel varmistaa asian täältä.
Kun saat iskarin irti, voi iso pultti iskarin alapäässä olla inhottavan kireällä ja ruosteessa. Muutama vuosi sitten, kun ei ollut ruuvipenkkiä missä pitää kiinni, oli kova työ irroittaa pultti.Taisin poltella iskarin alapään nuotiossa

430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Re: Etuiskarien vaihto
Kyllä hätä keinot keksii vai miten se sanonta meni!ladamaster kirjoitti:Taisin poltella iskarin alapään nuotiossa
Kiitos varmistuksesta kai tästä pitää motonetiin suunnata iskareita hakee perjantaina ku palkka tulee...ja viel ku vkloppuna satais Hämeenlinnan suunnal ni vois mennä Affenistolle vetää ladalla eniten.

Tyylillä ei taidolla!
Re: Etuiskarien vaihto
Kannattaa toivoa että ne alapultit ei ole kovin happamet. Itella katkes molemmilta puolilta yhet.dadaa kirjoitti:Kyllä hätä keinot keksii vai miten se sanonta meni!
Kiitos varmistuksesta kai tästä pitää motonetiin suunnata iskareita hakee perjantaina ku palkka tulee...ja viel ku vkloppuna satais Hämeenlinnan suunnal ni vois mennä Affenistolle vetää ladalla eniten.

Hienoa jos joku muukin on tulossa sunnuntaina ahvenistolle ajamaan ladalla! Jos näkyy punaista laskettua 2105:sta tummilla laseilla, niin saa tulla moikkaamaan.

ite ostin motonetistä juurikin ne halvat iskarit. Toisen puolen iskari oli katsastuksessa alle sen raja-arvon vaikka se oli ollut paikoillaan vasta muutaman kuukauden. Ja nyt on saman puolen rengaskin kulunut oudosti. Voihan syy siihen renkaan kulumiseen olla muuallakin mutta kun kaikki nivelet on suht uusia ja auraukset tarkistettu..
Re: Etuiskarien vaihto
Käytitkö lämpöä kun availit niitä pultteja?Tiige kirjoitti: Kannattaa toivoa että ne alapultit ei ole kovin happamet. Itella katkes molemmilta puolilta yhet.Nekun on kiinteet, niin siitä ei auta muu kun vetää rälläkällä vanhat jämät pois ja hitsillä uudet kii.
Hienoa jos joku muukin on tulossa sunnuntaina ahvenistolle ajamaan ladalla! Jos näkyy punaista laskettua 2105:sta tummilla laseilla, niin saa tulla moikkaamaan.
Ahvenistolle pitäs tulla lauantaina glamourin tai sit sunnuntaina radalle.com ratapäiville ajamaan mut eipä tolla nappisilmäl jaksa lähtee ajamaan jos on kuivaa

Tyylillä ei taidolla!
Maltti on valttia
Noidenkin pulttien avaamista voi helpottaa kaasupillillä kuumentamalla ja sitten kun ei enää pultti punota voi painaa siihen "ruostereiskaa" ja yrittää varovasti kirvoittamisen. Ei tosiaan kannata katkoa ehdoin tahdoin, on siinä puuhaa kun sen kunnolla korjaa; purkaa ripustuksen, että saa jousen pois tieltä ja sitten poraa reiät ja laittaa uudet pultit. On tullu joskus yöllä toi tehtyä, kun aamusella oli lähtö radalle...
Jos sattuneesta syystä ei omista kaasupillejä, esim. motonetissa myydään "pikkutohoja", jotka toimii pienellä kaasupatruunalla. Eikä maksa paljon. Tollasella olen itse päässyt pälkähästä useammankin kerran, sillä voi esim. tinata kaapelikenkiä jne...
Avotulen kanssa vaan pitää olla tarkkana ettei polta pirttiä tai autoa
PS. Iskarin yläpää aukeaa kivasti räikkälenkillä ja ne alapään pultit kannattaa sitten kiristää maltilla, kiintoavaimella ehkä helpommin oikea momentti

Jos sattuneesta syystä ei omista kaasupillejä, esim. motonetissa myydään "pikkutohoja", jotka toimii pienellä kaasupatruunalla. Eikä maksa paljon. Tollasella olen itse päässyt pälkähästä useammankin kerran, sillä voi esim. tinata kaapelikenkiä jne...
Avotulen kanssa vaan pitää olla tarkkana ettei polta pirttiä tai autoa

PS. Iskarin yläpää aukeaa kivasti räikkälenkillä ja ne alapään pultit kannattaa sitten kiristää maltilla, kiintoavaimella ehkä helpommin oikea momentti

Nuo tuntuu katkeevan aika helposti. Nimittäin niin ne itelläkin katkes eikä kerinny vielä alkaa ees voimaa käyttään... Ei mitään hauskaa touhua alkaa siihen hitsaileen uusia pultteja... Ku en jaksanu alkaa läpi asti poraileen niin porasin vain syvennykset niille pulttien kohille ja mirklasin pultin kannan sopivaksi niin sai hyvin hitsattua ne pultit sinne...Tiige kirjoitti:Ihan normaalisti avaimella avasin. Molemmilta puolilta napsahti se etummainen pultti poikki. Mulla tosin tuntuu olevan noi etupään pultit happamia muutenkin kun kallistuksenvakaaja irrottaessa katkes joku 3-5 pulttia ja kaikki ihan inhimillisellä voima käytöllä, eikä autokaan ole kuin 10v vanha.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Kanssa iskareita vaihtaessa katkoin nuo alapään pultit vaikka pillien kanssa avasin. Alatukivarret irti, porasin reiät auki ja uudet pultit hitsillä kiinni. Ovat yllättävän heppoista kamaa ne orkkikset. Jousia takaisin asentaessa jeesaa sellainen kierretangosta tehty erikoistyökalu iskarin paikalle että saa sen jousen kasaan ennenkuin iskari ylttyy.
Vauhdin tae - alamäki
Vasta tänään jaksoin ruveta iskareita vaihtamaan ja homma kusi oikeen kunnolla. avatessa napsahti kolme alatukivarren pulttia poikki vaikka olin rost offia ruikkinut aina kun auto on ylhäällä ollut ja teräsharjaakin näyttänyt ja vika meni sitten kiristäessä.
No ei auttanu muu kun mig-liimalla uudet pultit kiinni. kivaa puuhaa.

No ei auttanu muu kun mig-liimalla uudet pultit kiinni. kivaa puuhaa.
Tyylillä ei taidolla!
Joo itekkin kun tuossa taannnoin vaihtelin iskareita, niin pokkihan ne pultit meni, tosin kun ei mickiä ole niin ei auttanut muu kuin porata reikä ja laittaa pultit tilalle...dadaa kirjoitti:Vasta tänään jaksoin ruveta iskareita vaihtamaan ja homma kusi oikeen kunnolla. avatessa napsahti kolme alatukivarren pulttia poikki vaikka olin rost offia ruikkinut aina kun auto on ylhäällä ollut ja teräsharjaakin näyttänyt ja vika meni sitten kiristäessä.![]()
No ei auttanu muu kun mig-liimalla uudet pultit kiinni. kivaa puuhaa.

2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto