2105:sen valoautomatiikka?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Mualari-Man

2105:sen valoautomatiikka?

Viesti Kirjoittaja Mualari-Man »

Onkohan tuossa moista? Kun ostin auton valot jäi päälle, mutta ny ne sammuu ku virrat katkasee.
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Siinä on sellainen fiatismi, eli kun avaimesta käännetään virrat poikki ja jätetään avain puoliasentoon (vaakasuoraan), sammuu kaikki sähkölaitteet. Sitten kun käännetään ääriasentoon eli lukkoon avaimen poistamiseksi, kytkeytyy taas virta valoihin, pyyhkimiin ja lämppärinpuhaltimeen.
Tuossa peruskytkennässä tarvitsee kuitenkin aina laittaa valot katkaisijasta päälle.
2107:ssa taitaa olla sitten ihan oikea automatiikka, eli kun virtanen kytketään, syttyy valot, vaikka katkaisija on pois päältä.
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Ainakin osassa 2107:siä on valoautomatiikka. Mun -92 2105:ssä oli johdotus sitä varten. En kuitenkaan koskaan kokeillut sen toimivuutta, vaikka olisi ihan helppo ollut lainata se rasia vaimon 2107:sta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kyllä se muistettava on itte. Automatiikka ajaa ihmiskunnan turmioon.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ainakin mun 05:ssa on valoautomatiikka eikä se ole ajanut mua turmioon (vai sekö se onkin? Kuva)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
mush
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mush »

Itse joskus ihmettelin niitä johtoja tuon automatiikan tiimoilta omassa 2105:ssa (-93)... Ja ajovalot olisi kyllä saanut syttymään helposti muttei takavaloja millään niistä akun tienoilla olevista piuhoista (jotka kaiketi ovat sitä varten?) :roll:

Tai sitten mä en vaan osaa... nyt valojen räpsyttelyyn on jo niin tottunut ettei enää kaipaakaan. Eli täällä ei ole... eikä jaksa rakentaa :P
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Mualari-Man

Viesti Kirjoittaja Mualari-Man »

Juu, eipä tuo pakollinen ole, mietinpä vaan.
Vastaa Viestiin