Sivu 1/2

Uusi perheenjäsen: Nappis

Lähetetty: 7.9.2004 12:24
Kirjoittaja Jone
Löytyi sitten minullekkin Nappis. 21013/-89. Olipa nostalgiset tunnelmat heti alusta alkaen, kun pitkästäaikaa pääsin Nappiksen puikkoihin. Kaikenlaista pientä laittoo sen kanssa on esim: kytkin tuntuu olevan finaalissa, mutta näihinhän on varauduttu. Katsastaakkin se pitäisi lähiaikoina (9). Minkäslaiset päästöarvot tollaiselle sallitaan?

Lähetetty: 7.9.2004 15:07
Kirjoittaja nixon
Mulle kävi samoin, paitsi ´87mallia. Ensimmäinen Lada perheessä ikinä! En edes lapsena päässyt kokemaan Ladailun auvoa( oli vaan ooppelia ja subarua). Naapureilla tosin oli silloin Ladoja, mutta eipä ole enää->Nyt on niiden vuoro olla kateellisia!!!!!!!!!!!!!

Re: Uusi perheenjäsen: Nappis

Lähetetty: 7.9.2004 17:53
Kirjoittaja veli alexei
Jone kirjoitti:Minkäslaiset päästöarvot tollaiselle sallitaan?
1.10.1986 ...
CO>3.5% tai HC>600 ppm

Eli jos noi ylittyy niin tulee hylkäys.

Lähetetty: 8.9.2004 8:40
Kirjoittaja v.paasio
entiiä mitä pakokaasu arvoilla mitataan mutta kattastus mies sanoi parivuotta takaperin että ei nää nyt ihan ole kohdallaan mutta jos ens vuodeks säädät. käänsin kaasarista jotain ruuvia ja ei se seuraavana vuonna muutakun hymähti mittauksen jälkeen.

Lähetetty: 8.9.2004 11:17
Kirjoittaja Jone
Kiitoksia veli alexei.
Pyrkimys on päästä leimatulla Ladillakilla lokakuun kokoontumisajoon.

Lähetetty: 19.9.2004 20:28
Kirjoittaja nivailija
Täytyy vielä onnitella loistavasta auto valinnasta! Määkin ostin tossa keväällä Nappiksen Nivan seuraksi.

Lähetetty: 11.2.2005 16:14
Kirjoittaja Mäksä
Mites ku tällästä nuorta ihmistä kiinnostaa kuitenkin myö teho. 1200L ois suunnitelmissa, mutta onko siinä "tarpeeksi" tehoa, kun ei oikein sydän anna myöden kauheeta rääkkäystä. Esimerkiksi perää on pakko saada heitellä mutkissa jossa se ei autoa romuta. vastatkaa, jos vaikka pääsis Nappis Fergusonin (1957) kaveriks hyvään kotiin.

Lähetetty: 11.2.2005 16:38
Kirjoittaja R-J
Mäksä kirjoitti:Mites ku tällästä nuorta ihmistä kiinnostaa kuitenkin myö teho. 1200L ois suunnitelmissa, mutta onko siinä "tarpeeksi" tehoa, kun ei oikein sydän anna myöden kauheeta rääkkäystä. Esimerkiksi perää on pakko saada heitellä mutkissa jossa se ei autoa romuta. vastatkaa, jos vaikka pääsis Nappis Fergusonin (1957) kaveriks hyvään kotiin.
Tehoahan ällässä on tarpeeksi, niin kuin kaikissa laatumobiileissa. 8) Mutta jos kunnolla aiot perää heitellä, niin tarttee olla kyllä talvikeli. Kesällä ei taho irrota kunnon luisuun edes soralla. Mutta kyllähän siihen lisäpotkuakin sitten suht näppärästi saa.

Lähetetty: 11.2.2005 18:34
Kirjoittaja Nonnis
Joo kyllähän siihen noita isompiakin koneita löytyy, tosin ei välttämättä helposti.

Lähetetty: 11.2.2005 18:40
Kirjoittaja R-J
Fiiun koneet alkaa olla välillä aika tiukassa, mutta Ladan omia koneita saanee (jos ei tehdasuusia, niin kunnostettuja ainakin) 1600seen asti suht helposti; sitä en sitten tiiä, onko enää halpa ratkaisu. Isolohko 1700nen on jo sitten hankalampi, kun on ne ruiskut sun muut.

Lähetetty: 11.2.2005 19:01
Kirjoittaja Mäksä
Saako tälläset vehkeet esim. jos laittaisi 1500 tekniikan 5vaihteisella papereihin?

Lähetetty: 11.2.2005 19:13
Kirjoittaja R-J
Mäksä kirjoitti:Saako tälläset vehkeet esim. jos laittaisi 1500 tekniikan 5vaihteisella papereihin?
Ladan oma 1500nen kone ja oma 5v loota, niin kilpiin menee, että heilahtaa. Nuo vähäpäästöiset kattivehkeet voivat tietty ongelmia aiheuttaa. Kerran vähäpäästöinen, niin periaatteessa pitäis olla aina vähäpäästöinen. Mutta noita vanhoja kaasarikatteja kannattaa välttää muutenkin. En suosittele ainakaan eka Ladaksi.

Lähetetty: 11.2.2005 22:11
Kirjoittaja Mäksä
Se voipi olla sitte että kohta huristellaa 1200L 1500tekniikalla :) Kestäähän siinä autossa koppaki tota 300cc isompaaki vehettä?

Lähetetty: 12.2.2005 1:11
Kirjoittaja Mosse-Aksu
R-J kirjoitti:Fiiun koneet alkaa olla välillä aika tiukassa, mutta Ladan omia koneita saanee (jos ei tehdasuusia, niin kunnostettuja ainakin) 1600seen asti suht helposti; sitä en sitten tiiä, onko enää halpa ratkaisu. Isolohko 1700nen on jo sitten hankalampi, kun on ne ruiskut sun muut.
Muistaakseni AI:n nappiksessa on 1700i:stä otettu kone ja ruisku korvattu kaasuttimella. Aiheesta taisi olla artikkeli LadaPravdassa. Samalla tapaa mielestäni voi Axteekin koneen laittaa vanhempaan autoon ja sen letkuhässäkkäkaasarin tilalle vaihtaa perinteisen.

Lähetetty: 12.2.2005 14:26
Kirjoittaja R-J
Mäksä kirjoitti:Se voipi olla sitte että kohta huristellaa 1200L 1500tekniikalla :) Kestäähän siinä autossa koppaki tota 300cc isompaaki vehettä?
Kestää vallan mainiosti. Alustahan noissa takapotkuissa on kaikissa kutakuinkin samanlainen. Kunhan nyt et yritä mitään hirveetä ohjusta tehdä, niin kyllä hyvin pärjäät.