olen kuullut että nivaan kannattaa nostaa laittamalla mersun etuiskarit sekä etu ja taka jouset..
Jäänyt vain epäselväksi että minkä v. ja k. mallisen mersun kamat?
olisiko joku viisaampi kuin aiempi puhuja
jouset & iskarit nivaan
Re: jouset & iskarit nivaan
Jossain threadissa oli sata vuotta sitten juttua että tavallisessa ladassa olis mahdollista. Ilmeisesti sopivuus on aika niin ja näin.eyeless kirjoitti:olen kuullut että nivaan kannattaa nostaa laittamalla mersun etuiskarit sekä etu ja taka jouset..
Jäänyt vain epäselväksi että minkä v. ja k. mallisen mersun kamat?
olisiko joku viisaampi kuin aiempi puhuja
Todennäköisesti sun pitää vaan ite mittailla ja funtsia. Ja jos nostat, niin ongelmaksi tulee iskareiden pituus. Puhumattakaan ongelmista puskemisen/yliohjautumisen kanssa kun jäykkyyksiä alkaa sotkeen.
Toisaalta, ei mersun jouset mitään ilmasia ole, joten ehkä sun kannattaa vaan tutustua netin tarjontaan. Nivaan löytyy läjäpäin lisurikamaa pitkin eurooppaa, joten voi olla että pystyisit tilaamaan saksasta/italiasta/virosta jonkun nostosarjan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Mä olen lukenu useemmastakin paikasta että Nivan maasto-ominaisuudet on optimoitu aika hyvin ihan vakiona ja nostaminen vaan heikentää niitä, puhumattakaan muista ajo-ominaisuuksista. Tietysti jos haluaa modata autoaan niin saahan sillä näyttävyyttä, mutta Nivan kohdalla ei välttämättä hyötyä. Omakohtaista kokemusta korotetun Nivan ajo-ominaisuuksista ei ole, vakion kyllä ja ainoa mitä olen jäänyt kaipaamaan on lukot että kaikki pyörät saisi lukittua.
Ja Nivan kohdalla on vielä se ongelma, et ku siinä on kolmiotukivarret edessä, niin nostaminen pelkillä jousilla ja iskareilla ei oo oikeen mahdollista, ainakaan monen sentin korotukset, eikä ainakaan helposti.
Mutta jos asennat eteenkin jäykän akselin niin kyllä sitten lähtee.
Mutta jos asennat eteenkin jäykän akselin niin kyllä sitten lähtee.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!