Sivu 1/5

2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 6.7.2012 6:55
Kirjoittaja eikka57
Nonnii projekti ollu käynnissä hetken aikaa ja kaikki tähän mennessä on menny meleko kivuttomasti.
Nii ja ihan käyttis pitäis tästä itelle värkkäillä. 1600 palo kanspahvi ja mielessä ollu jo pitkään että, 4-piste ruutta
kanttiikseen täytyy saada ja pikkusen kutitella sitä. Näinpä sitte haettiin 110 moottori ja tässä sitä ollaan :)

Eli 110 ladan 1500i tekniikka vm.03 78tkm ajettu
110 kytkin ja asetelma, takapotkun painelaakeri pikkuse modattuna :D
Ahtimena garrett gt2871r (kuulalaakeri)
Ahtojen mukaan säätyvä B-paineen säädin
Innovate seossuhde mittari (laajakaista)
Ahtopaine mittari
B-Paine mittari
Vedenlämpö Mittari
OTR 300x600x76 Cooleri
XS Powerin ulkonen hukkis
HKS SSQV Dumppi (kopio)
Vakio ohjauksella mennään ainakin alkuun (BOSCH) megaruuttaa tulevaisuudessa (olemassa jo :) )
Suuttimet 1.8T passatista.

Kuvia ja lisäinfoo laittelen aina kun kerkiän.

KUVAT
http://aijaa.com/al64427

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 6.7.2012 7:33
Kirjoittaja 'aatee'
Kuulostaa hyvältä, kuvia ja tarinaa vaan julki

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 7.7.2012 13:08
Kirjoittaja eikka57
Jees heti olis kysymys että, ohjain boksille kun menee suora 12v se löytyi kyllä mutta, mistäs sinne sitte herätys virta menee? Eli kun virrat kääntää päälle niin ohjain saa virtaa ja käyttää b-pumppua päällä ja samuu. Ja kun starttaa nii taas sytty saa virtaa ja p-pumppu. tarpeeks epäselvä?

http://ladabg.com/Album/Alb2110Engl.pdf

Tuommoset kuvat on olemassa mut enhän minä noista ota selevää.
Jos joku viisaampi osais neuvoa kiitos

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 9.7.2012 18:33
Kirjoittaja START
ei kyllä linkki auennut mulle, mut johonkin piuhaan tulee heräte sieltä virtalukolta. bensapumppuhan menee jonkun releen kautta ja sen releen ohjaushan varmaan tulee sieltä boksilta.
meinasitko ahtimen kanssa oikeesti käyttää tota orkkis ecua?

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 9.7.2012 20:09
Kirjoittaja eikka57
Juu b-pumpun rele ja lähtö jo löytyny ainut vaan että mihkä piuhaan just se heräte pitäis tulla. Pää reeleenkin sain selviteltyä mutta ohjauksen piuhat menee paikkaan tuntematon.
Ja kyllä tarkotus olis pienellä paineella käyttää tuota vakio ecua jos sillä saan sen käymään.. Muussa tapauksessa sitte ruveta sitä megaa värkkäämään sinne.
Onko tuossa vakio ecussa jotaki kummalisuuksia??

http://ladabg.com/Album/Alb2110Engl.pdf

Mulla ainaki toi linkki pelaa

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 9.7.2012 20:25
Kirjoittaja START
ei kai siinä kummallista ole, mut tuntus että aine loppuu kun työntää painetta imusarjaan.
olikos siellä vakio 10,5 puristukset, vai onko koneelle tehty jotain?

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 9.7.2012 20:35
Kirjoittaja eikka57
Eipä ole koneelle tehty mitään. Nii onhan tuohon isommat suuttimet olemassa ja b-paineen säädin tottakai. Aukeskos tuo linkki??

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 10.7.2012 10:14
Kirjoittaja START
aukes se nyt kun jakso odottaa. aika hyviä kuvia.
en kyllä ihan varmaks nyt ottanut selvää, johonkin irto liittimen pinniin se heräte tulee.

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 10.7.2012 11:41
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Saksankielinen moottorinohjausjärjestelmän opas (joka koskenee juuri kyseistä ohjainyksikköä):

http://warister.com/arkisto/51053558-Mo ... 7-0-E3.pdf

Ks. sivut 46 ja 47.

Jos "heräte" tarkoittaa sytytysplussan syöttöä moottorinohjaimeen, tulee se nastaan 27.

Jatkuva virransyöttö tulee nastaan 18.

menestystä

SvS

JK. Sen 110-sarjan kuvaston saa nopeammin osoitteesta http://warister.com/arkisto/Alb2110Engl.pdf, kuten Usein kysytyt -osiossa tiedetäänkin.

Kuvasto on myös osoitteessa http://www.issuu.com/sepptiming

Sähkökaavioissa käytetyt johtimien tunnusvärit

Б valkoinen
К ruskea
Г sininen
Ж keltainen
Р vaaleanpunainen (rosa)
Ч musta
С harmaa
O oranssi
П punainen
З vihreä

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 10.7.2012 15:22
Kirjoittaja eikka57
No juu eiköhän se tästä lähe! Kiitoksia vaan paljon svs! Sitte toivotaan että ajon esto lähtee viellä päältä pois :lol: Pitääkö virrat olla päällä ennenkun sitä avaimenperää näyttää siihen anturiin tai mikä lie? Vai ennen kun virrat on päällä?

Tuolla jotaki kuvia :

http://eikka57.kuvat.fi/kuvat/turpokoladako/

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 10.7.2012 16:23
Kirjoittaja jaketech racinteam
mahtaa hyvin heijastua valkonen kojetaulu tuulilasiin ku näytää jo tallin valossa heijastuvan, aurinkon paisteessa nää muuta ku valkosta :wink:

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 10.7.2012 23:02
Kirjoittaja eikka57
jees niin vähä heijastaa juu :D Rupeis olemaan konehuone pikkuhiljaa läjässä ja kiintee hukkaporttiki vaihtu samalla ulkoseen 8) Uusia kuvia lisätty!

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 11.7.2012 8:10
Kirjoittaja Zapsky
Naurahdin töötille :lol:

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 11.7.2012 13:27
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Ajoneston poiskytkennnän voi tehdä kummalla tavalla tahansa.

Lisäsin aiempaan viestiini tietoa sähkökaavioiden venäjänkielisten värikoodien suomentamisesta.

menestystä

SvS

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Lähetetty: 11.7.2012 15:09
Kirjoittaja eikka57
Zapsky kirjoitti:Naurahdin töötille :lol:


Juu se on sitte katsastus miehelle :D