2107 110 tekniikalla (turbo)

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
eikka57

2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Nonnii projekti ollu käynnissä hetken aikaa ja kaikki tähän mennessä on menny meleko kivuttomasti.
Nii ja ihan käyttis pitäis tästä itelle värkkäillä. 1600 palo kanspahvi ja mielessä ollu jo pitkään että, 4-piste ruutta
kanttiikseen täytyy saada ja pikkusen kutitella sitä. Näinpä sitte haettiin 110 moottori ja tässä sitä ollaan :)

Eli 110 ladan 1500i tekniikka vm.03 78tkm ajettu
110 kytkin ja asetelma, takapotkun painelaakeri pikkuse modattuna :D
Ahtimena garrett gt2871r (kuulalaakeri)
Ahtojen mukaan säätyvä B-paineen säädin
Innovate seossuhde mittari (laajakaista)
Ahtopaine mittari
B-Paine mittari
Vedenlämpö Mittari
OTR 300x600x76 Cooleri
XS Powerin ulkonen hukkis
HKS SSQV Dumppi (kopio)
Vakio ohjauksella mennään ainakin alkuun (BOSCH) megaruuttaa tulevaisuudessa (olemassa jo :) )
Suuttimet 1.8T passatista.

Kuvia ja lisäinfoo laittelen aina kun kerkiän.

KUVAT
http://aijaa.com/al64427
Viimeksi muokannut eikka57, 19.11.2012 6:36. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Kuulostaa hyvältä, kuvia ja tarinaa vaan julki
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Jees heti olis kysymys että, ohjain boksille kun menee suora 12v se löytyi kyllä mutta, mistäs sinne sitte herätys virta menee? Eli kun virrat kääntää päälle niin ohjain saa virtaa ja käyttää b-pumppua päällä ja samuu. Ja kun starttaa nii taas sytty saa virtaa ja p-pumppu. tarpeeks epäselvä?

http://ladabg.com/Album/Alb2110Engl.pdf

Tuommoset kuvat on olemassa mut enhän minä noista ota selevää.
Jos joku viisaampi osais neuvoa kiitos
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja START »

ei kyllä linkki auennut mulle, mut johonkin piuhaan tulee heräte sieltä virtalukolta. bensapumppuhan menee jonkun releen kautta ja sen releen ohjaushan varmaan tulee sieltä boksilta.
meinasitko ahtimen kanssa oikeesti käyttää tota orkkis ecua?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Juu b-pumpun rele ja lähtö jo löytyny ainut vaan että mihkä piuhaan just se heräte pitäis tulla. Pää reeleenkin sain selviteltyä mutta ohjauksen piuhat menee paikkaan tuntematon.
Ja kyllä tarkotus olis pienellä paineella käyttää tuota vakio ecua jos sillä saan sen käymään.. Muussa tapauksessa sitte ruveta sitä megaa värkkäämään sinne.
Onko tuossa vakio ecussa jotaki kummalisuuksia??

http://ladabg.com/Album/Alb2110Engl.pdf

Mulla ainaki toi linkki pelaa
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja START »

ei kai siinä kummallista ole, mut tuntus että aine loppuu kun työntää painetta imusarjaan.
olikos siellä vakio 10,5 puristukset, vai onko koneelle tehty jotain?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Eipä ole koneelle tehty mitään. Nii onhan tuohon isommat suuttimet olemassa ja b-paineen säädin tottakai. Aukeskos tuo linkki??
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja START »

aukes se nyt kun jakso odottaa. aika hyviä kuvia.
en kyllä ihan varmaks nyt ottanut selvää, johonkin irto liittimen pinniin se heräte tulee.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Saksankielinen moottorinohjausjärjestelmän opas (joka koskenee juuri kyseistä ohjainyksikköä):

http://warister.com/arkisto/51053558-Mo ... 7-0-E3.pdf

Ks. sivut 46 ja 47.

Jos "heräte" tarkoittaa sytytysplussan syöttöä moottorinohjaimeen, tulee se nastaan 27.

Jatkuva virransyöttö tulee nastaan 18.

menestystä

SvS

JK. Sen 110-sarjan kuvaston saa nopeammin osoitteesta http://warister.com/arkisto/Alb2110Engl.pdf, kuten Usein kysytyt -osiossa tiedetäänkin.

Kuvasto on myös osoitteessa http://www.issuu.com/sepptiming

Sähkökaavioissa käytetyt johtimien tunnusvärit

Б valkoinen
К ruskea
Г sininen
Ж keltainen
Р vaaleanpunainen (rosa)
Ч musta
С harmaa
O oranssi
П punainen
З vihreä
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 11.7.2012 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

No juu eiköhän se tästä lähe! Kiitoksia vaan paljon svs! Sitte toivotaan että ajon esto lähtee viellä päältä pois :lol: Pitääkö virrat olla päällä ennenkun sitä avaimenperää näyttää siihen anturiin tai mikä lie? Vai ennen kun virrat on päällä?

Tuolla jotaki kuvia :

http://eikka57.kuvat.fi/kuvat/turpokoladako/
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

mahtaa hyvin heijastua valkonen kojetaulu tuulilasiin ku näytää jo tallin valossa heijastuvan, aurinkon paisteessa nää muuta ku valkosta :wink:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

jees niin vähä heijastaa juu :D Rupeis olemaan konehuone pikkuhiljaa läjässä ja kiintee hukkaporttiki vaihtu samalla ulkoseen 8) Uusia kuvia lisätty!
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Naurahdin töötille :lol:
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Ajoneston poiskytkennnän voi tehdä kummalla tavalla tahansa.

Lisäsin aiempaan viestiini tietoa sähkökaavioiden venäjänkielisten värikoodien suomentamisesta.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Zapsky kirjoitti:Naurahdin töötille :lol:


Juu se on sitte katsastus miehelle :D
Vastaa Viestiin