Sivu 1/1
Volga 3.0 V6
Lähetetty: 28.8.2004 21:33
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Pengoin ullakolla olevia aarteita(Konelan-uutiset propagandajulkaisuja sekä vanhoja autoesitteitä) ja kiinnostuin Volgan V6 mallista.Ford Capri 3.0 V6 moottori ja 144 sae hepoa.Myytiinköhän näitä montakin suomen markkinoilla?Onko kyseessä jo tehtaalla tehty malli vai asennettiinko kone vasta suomessa?Löytyyköhän siitä muutakin Ford-teknikkaa.Mitenkäs nämä Indenor-Diesel mallit?Ne lienee dieselöity suomessa?
Lähetetty: 29.8.2004 9:39
Kirjoittaja Warreossi
Vanhassa Mobilistissä oli juttua noista Volgista (6/99).Konela oli pakoitettu miettimään diesel-moottoria,koska taksi-autoilijat alkoivat siitä kiinnostua.Perkins ja Indenor moottoreita kokeiltiin malliin M-21,joista Indenor veti pitemmänkorren.M-21:sen kytkin vaan ei kestänyt,niinpä mallia ei koskaan dieselöity.M-24 mallia Konela yritti markkinoida taksiautoiksi,mutta laihoin tuloksin.
hmm
Lähetetty: 29.8.2004 18:23
Kirjoittaja Lada-Jussi
ihanaa tavaraa sun ullakolla, koskas sinne vois tulla mukaan penkomaan
Volgan V6 ei varmaan mikään myyntimenestys ollut, kun ei muutenkaan 24 mallia enää monia satoja myyty Suomessa. Ja taisi noissa myydyissä kuitenkin dieselit olla suositumpia? ainakin yksi säästynyt V6 Volga on yhdellä neukkumasinisti tyypillä, oli nähtävänä mm. Parolan tapaamisessa tossa pari viikkoa sitten. Autossa oli muista Volgista poiketen paljon kaikkea muutakin erikoisvarustelua, mm. paremmat verhoilut ja ohjausakselin vivut ja muovit aivan kuin Ladassa, selvästi oikein vientiä varten tehty. Tyyppikilpeen oli isketty Volga V6 eli jos ei konetta tehtaalla ollut laitettu niin ainakin auto on tehtaalla tehty ilman konetta sitä varten että jossain Ford mylly sitten asennetaan.
Lähetetty: 30.8.2004 0:05
Kirjoittaja samarai
Warreossille: Kyllä M-21:tä dieselöitiin nimenomaan Perkinsin 4/99 mallilla ja joitakin Roverin dieselillä. Itselläkin oli M21 "alkuperäinen" diesel joka oli tosin uudelleen varustettu gazin bensakoneella perkinsin hajottua, konepellin alla oli vielä kaikki dieselin tarvitsemat lisähelyt tallella.
Lähetetty: 30.8.2004 9:21
Kirjoittaja warre-emppu
Kuinka joku on saanut Perkinsin dieselin hajalle :-O !!! Mulla on veneessä sellainen, kohta 20 -vuotias mötikkä ja se vaan käy ja käy ja käy ja käy ja käy. Vähän on ruvennut sauhua päästämään vanehmmiten mutta ihan patarautaa on nuo koneet.
Lähetetty: 30.8.2004 9:50
Kirjoittaja Warreossi
samarai kirjoitti:Warreossille: Kyllä M-21:tä dieselöitiin nimenomaan Perkinsin 4/99 mallilla ja joitakin Roverin dieselillä. Itselläkin oli M21 "alkuperäinen" diesel joka oli tosin uudelleen varustettu gazin bensakoneella perkinsin hajottua, konepellin alla oli vielä kaikki dieselin tarvitsemat lisähelyt tallella.
Joo,ilmeisesti M-21:ä myytiin diesel-moottorilla jonkin verran,lukuisten ongelmien takia,hankkeesta sitten luovuttiin.Missään laajemmassa mittakaavassa sitä ei markkinoitu,vaikka kyllä mallin dieselöintiin paneuduttiinkin ihan tosissaan.Tuotekehittelyä suoritettiin varmaan asiakkaalla,ihan niinkuin nykyäänkin.
Lähetetty: 30.8.2004 23:39
Kirjoittaja samarai
warre-emppu kirjoitti:Kuinka joku on saanut Perkinsin dieselin hajalle :-O !!! Mulla on veneessä sellainen, kohta 20 -vuotias mötikkä ja se vaan käy ja käy ja käy ja käy ja käy. Vähän on ruvennut sauhua päästämään vanehmmiten mutta ihan patarautaa on nuo koneet.
Joo, kyllä toi 4/99 malli oli ns. pommi vaikka muut Perkinsit ovatkin varmaan luotettavia ja pitkäikäisiä. Itsellä on hyviä kokemuksia 4.108 mallista, jonka epäilen olevan myös veneessäsi. Tätä samaa 4/99 mallia oli myös 60-luvun lopuin Ford Transiteissa. Itseltäni siitä meni kampura poikki (ajossa) ja lisäksi kyseessä on huonosti tehty märkäputkikone jonka tiivistepinnat lohkossa halkesivat. Ollessani yhteydessä moottorin silloiseen maahantuojaan Hans Palsbo Oy:hyn edustaja kertoi tämän moottorimallin olleen heille varsinainen murheenkryyni. Sanoi vielä että: "Tarkista ne putkien alapäät lohkosta. Jos ne on poikki, se koneesi on
romurautaa."(huom.ei siis "patarautaa") ja olihan ne poikki joka pytystä..

Re: Volga 3.0 V6
Lähetetty: 10.5.2009 14:13
Kirjoittaja Volga Hencka