Volga 3.0 V6

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Volga 3.0 V6

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Pengoin ullakolla olevia aarteita(Konelan-uutiset propagandajulkaisuja sekä vanhoja autoesitteitä) ja kiinnostuin Volgan V6 mallista.Ford Capri 3.0 V6 moottori ja 144 sae hepoa.Myytiinköhän näitä montakin suomen markkinoilla?Onko kyseessä jo tehtaalla tehty malli vai asennettiinko kone vasta suomessa?Löytyyköhän siitä muutakin Ford-teknikkaa.Mitenkäs nämä Indenor-Diesel mallit?Ne lienee dieselöity suomessa?
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Vanhassa Mobilistissä oli juttua noista Volgista (6/99).Konela oli pakoitettu miettimään diesel-moottoria,koska taksi-autoilijat alkoivat siitä kiinnostua.Perkins ja Indenor moottoreita kokeiltiin malliin M-21,joista Indenor veti pitemmänkorren.M-21:sen kytkin vaan ei kestänyt,niinpä mallia ei koskaan dieselöity.M-24 mallia Konela yritti markkinoida taksiautoiksi,mutta laihoin tuloksin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ihanaa tavaraa sun ullakolla, koskas sinne vois tulla mukaan penkomaan :wink:

Volgan V6 ei varmaan mikään myyntimenestys ollut, kun ei muutenkaan 24 mallia enää monia satoja myyty Suomessa. Ja taisi noissa myydyissä kuitenkin dieselit olla suositumpia? ainakin yksi säästynyt V6 Volga on yhdellä neukkumasinisti tyypillä, oli nähtävänä mm. Parolan tapaamisessa tossa pari viikkoa sitten. Autossa oli muista Volgista poiketen paljon kaikkea muutakin erikoisvarustelua, mm. paremmat verhoilut ja ohjausakselin vivut ja muovit aivan kuin Ladassa, selvästi oikein vientiä varten tehty. Tyyppikilpeen oli isketty Volga V6 eli jos ei konetta tehtaalla ollut laitettu niin ainakin auto on tehtaalla tehty ilman konetta sitä varten että jossain Ford mylly sitten asennetaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Warreossille: Kyllä M-21:tä dieselöitiin nimenomaan Perkinsin 4/99 mallilla ja joitakin Roverin dieselillä. Itselläkin oli M21 "alkuperäinen" diesel joka oli tosin uudelleen varustettu gazin bensakoneella perkinsin hajottua, konepellin alla oli vielä kaikki dieselin tarvitsemat lisähelyt tallella.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
warre-emppu

Viesti Kirjoittaja warre-emppu »

Kuinka joku on saanut Perkinsin dieselin hajalle :-O !!! Mulla on veneessä sellainen, kohta 20 -vuotias mötikkä ja se vaan käy ja käy ja käy ja käy ja käy. Vähän on ruvennut sauhua päästämään vanehmmiten mutta ihan patarautaa on nuo koneet.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

samarai kirjoitti:Warreossille: Kyllä M-21:tä dieselöitiin nimenomaan Perkinsin 4/99 mallilla ja joitakin Roverin dieselillä. Itselläkin oli M21 "alkuperäinen" diesel joka oli tosin uudelleen varustettu gazin bensakoneella perkinsin hajottua, konepellin alla oli vielä kaikki dieselin tarvitsemat lisähelyt tallella.
Joo,ilmeisesti M-21:ä myytiin diesel-moottorilla jonkin verran,lukuisten ongelmien takia,hankkeesta sitten luovuttiin.Missään laajemmassa mittakaavassa sitä ei markkinoitu,vaikka kyllä mallin dieselöintiin paneuduttiinkin ihan tosissaan.Tuotekehittelyä suoritettiin varmaan asiakkaalla,ihan niinkuin nykyäänkin.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

warre-emppu kirjoitti:Kuinka joku on saanut Perkinsin dieselin hajalle :-O !!! Mulla on veneessä sellainen, kohta 20 -vuotias mötikkä ja se vaan käy ja käy ja käy ja käy ja käy. Vähän on ruvennut sauhua päästämään vanehmmiten mutta ihan patarautaa on nuo koneet.
Joo, kyllä toi 4/99 malli oli ns. pommi vaikka muut Perkinsit ovatkin varmaan luotettavia ja pitkäikäisiä. Itsellä on hyviä kokemuksia 4.108 mallista, jonka epäilen olevan myös veneessäsi. Tätä samaa 4/99 mallia oli myös 60-luvun lopuin Ford Transiteissa. Itseltäni siitä meni kampura poikki (ajossa) ja lisäksi kyseessä on huonosti tehty märkäputkikone jonka tiivistepinnat lohkossa halkesivat. Ollessani yhteydessä moottorin silloiseen maahantuojaan Hans Palsbo Oy:hyn edustaja kertoi tämän moottorimallin olleen heille varsinainen murheenkryyni. Sanoi vielä että: "Tarkista ne putkien alapäät lohkosta. Jos ne on poikki, se koneesi on romurautaa."(huom.ei siis "patarautaa") ja olihan ne poikki joka pytystä.. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Volga Hencka

Re: Volga 3.0 V6

Viesti Kirjoittaja Volga Hencka »

Vastaa Viestiin