Sivu 1/2

1200l rakentelua ja sen sellaista.

Lähetetty: 24.4.2012 18:34
Kirjoittaja ZaaGeli
eli tuli hommattua moinen kampe ajoon. Tarkoitus tämä olisi turbottaa omalla kaasarillaan jos mahdollista järkevästi toteuttaa? eli vakio vasta remontoitu 1200 vakiokone. muuan tutulla oli 1200 turbotettua omalla kaasarillaan 0.8kilolla ja tämä kesti poletusta yli puolenvuotta. ahdin ja välijäähy hommattu mondeo TD:stä IHI:n pikku hyrrä. pakosarjan arvelin yrittää tehdä itse ja sitä rataa. neuvokkee tyhmää :(

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 24.4.2012 20:33
Kirjoittaja Zapsky
Neuvoja ei tipu ennen kuin hakua on kokeiltu.

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 24.4.2012 20:41
Kirjoittaja speedy
Täällä foorumilla on ainakin tuo jusun projekti kertomus mikä kannatta lukea läpi.

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 25.4.2012 17:22
Kirjoittaja ZaaGeli
joo mutta en löytänyt ollenkkaan juttua ladan OMALLA kaasarillaan turbotettuna? onko tämä mahdollista vai mitenkähän sais halvimman toimivan ratkaisun.

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 25.4.2012 18:25
Kirjoittaja pressa
Oma kaasutin turbon imupuolelle, muuten samoin kuin nuo paineistetutkin.

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 25.4.2012 20:17
Kirjoittaja Mazak-
Miksi sitä surkeaa vakiokaasaria pitää yrittää käyttää ja patentoida kun ihan turbokäyttöön tarkoitettuja, ladan pulttijaolle sopivia pystytupliakin on olemassa?

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 25.4.2012 22:28
Kirjoittaja ZaaGeli
tarkoitus väsätä työttömän budjetilla, mikähän olisi halvin vaihtoehto? olen yrittänyt katsella paineistettuja kaasuttimia mutta hinnat on pilvissä... lie kellään moista tallin nurkissa pyörimässä?
mistäs tuommosta ladan pulttijaolle sopivaa kannattaa etsiä? mitkä mallit käy? jne.

eli weberin dat32 kävisi suoraan larppaan.. uutena 720€ :shock: ei kellään ois käytettyä myydä?

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 25.4.2012 22:46
Kirjoittaja Mazak-
Weber dgv ja dgav sopii ladan imusarjaan ja kummatkin saa paineistettua. Itsellä dgv turboladassa ja päivällä testailin kyseistä vehjettä 0,8-1bar ahdoilla.
Paineistus-sarjan ja uuden dgv kaasarin voi ostaa Free-Technicsiltä.

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 25.4.2012 23:43
Kirjoittaja ZaaGeli
joo niimpäs onkin ja aluksi pystyy menemään ihan vaparinakin tuolla kaasarilla, hyvä hyvä. tarviaakos tuohon sitten mitään muuta kun tuon muovikohon? en ainakaan tuolta nettisaitilta löytäny muuta.

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 26.4.2012 14:08
Kirjoittaja Mazak-
Omassani on muovinen koho, kumikärkinen neulaventtiili ja ryyppyläppä liimattu auki. Kohokammion tiiviste on pahvinen ja liimalla kiinni.

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 26.4.2012 15:21
Kirjoittaja ZaaGeli
eli siis ryyppyä ei saa toimimaan? onko ongelmaa talvella? minkälaisilla ahdoilla pyörität?

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 26.4.2012 16:13
Kirjoittaja Mazak-
Ei ole ryyppy käytössä muttei ongelmia käynnistyksessä ainakaan vielä. Kaasua polkasee muutaman kerran ennen starttia niin heti tärähtää käymään.
Talvikäynnistyksestä sen verran että ainakin peltoauto lähti samalla kaasarilla käymään ilman ryyppyä -15c:stä melko hyvin. Ahtoja se 0,8-1bar ja vakio 1500cc alakerta.

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 27.4.2012 23:46
Kirjoittaja Tooberi
varmaa halvin ratkasu joku kelkan iso kaasari purkaamolta turbon imupuolelle. helpompi laittaa paikallee ja säätää seos.

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 28.4.2012 12:55
Kirjoittaja jonir
Tooberi kirjoitti:varmaa halvin ratkasu joku kelkan iso kaasari purkaamolta turbon imupuolelle. helpompi laittaa paikallee ja säätää seos.
Nyt on ihan yleissivistyksen hankkimisen vuoksi kysyttävä, että mikä tässä on taka-ajatuksena? En ole itse kelkkoja ikinä roplaillut.

Re: 1200 turbotuksesta

Lähetetty: 28.4.2012 13:55
Kirjoittaja START
tai se niin yleinen ja hyväksi havaittu saabin solexi :wink:
vaakaimuisuus on pop imupuolen asennuksissa :wink: