Sivu 1/1

Lada 1200L:n kone kuumenee vaikka jäähdytys tuntuu pelaavan

Lähetetty: 25.8.2004 16:10
Kirjoittaja mbkoskin
Ongelman nimi on tämä: 1200L:n kone kuumenee ajon aikana alle kymmenessä minuutissa hyvin lähelle kiehumista (tai siis punaista aluetta mittarissa), vaikka jäähdyttimen roottori pyörii, jäähdytysjärjestelmässä on nestettä riittävästi ja jäähdytysnesteen tuloputki kuumenee (ts. neste kulkee koneen kautta). Onko ideaa, mistä vikaa lähtisi hakemaan? Sisällä oleva lämmitysjärjestelmän hana tiputtaa jäähdytysnestettä hiljalleen, onko tämä yleistä?

Lähetetty: 25.8.2004 17:34
Kirjoittaja jasu35
Epäilenpä viallista termostaattia. (multa löytyy paketissa oleva uus h.10e.jos vika siinä.) :wink:

Re: Lada 1200L:n kone kuumenee vaikka jäähdytys tuntuu pelaa

Lähetetty: 25.8.2004 19:23
Kirjoittaja Misha
mbkoskin kirjoitti:Sisällä oleva lämmitysjärjestelmän hana tiputtaa jäähdytysnestettä hiljalleen, onko tämä yleistä?
On yleistä, korjaa ASAP ennenkuin sulla on kiehuva niagra lattialla.

Onko nestettä tarpeeksi? Ettei paisuntasäiliön letku olisi tukossa? Pumppu rikki?

Lähetetty: 25.8.2004 23:13
Kirjoittaja ladaRadia
täytynee novisiina kysyä, missä laadassa on tuo termostaatti? kun siitä letkuhässäkästä ota mitään selvää....

alkaa pikkuhiljaa muuten menemään laadan kanssa hermo... kun yhen vian saa korjattua tulee 2tilalle....

Lähetetty: 26.8.2004 2:13
Kirjoittaja LydååPower
mulla on samaa vikaa mutta nou hätä kun ei keitä vaikka seisois tyhjäkäynnillä vartin... :lol:

Lähetetty: 26.8.2004 7:02
Kirjoittaja jasu35
No sieltä se termari löytyy usein moottorin vierestä ja se on sellainen musta mötikkä johon tulee olikohan se nyt 4letkua. :)

Lähetetty: 26.8.2004 20:50
Kirjoittaja jta
Kolmeppas letkua siihen vain tulee... :D

Lähetetty: 27.8.2004 18:57
Kirjoittaja Stefa
Tarkastappas myös sen mittarin toiminta että se vesi todellakin on niin kuumaa mitä mittari sanoo. Eli jos mittari punaisella mutta kärsii esim. sormea huljutella syylärissä on vika mittarissa. Voi myös olla alkava kansipahvivaurio jolloin kerää painetta järjestelmään -> jäähdytys kärsii ja lämppäri vuotaa.

Nimimerkillä 2 viikonloppua täysin turhaa remonttia samoilla oireilla. Eli mittari näytti vaan noin 30 astetta liikaa...

Lähetetty: 27.8.2004 20:47
Kirjoittaja just for fun
Tää voi olla kaukaa haettu, mutta mulla oli joskus aikoinaan vastaavanlaisia ongelmia B-Kadetissa. Vika löytyi yllättäen sytytysennakosta :shock:

En nyt kirveelläkään muista varmasti, mutta hämärä muistikuva oli että liian myöhäsellä ja käyntiä korjattu kaasuvivusta. Joutu kone tekemään rankasti duunia, jotta jaksoi kulkea.

todennäkösemmin vika on kuitenkin viallinen mittari tai kansi/-pahvi.

Lähetetty: 27.8.2004 20:59
Kirjoittaja Jaska HKI
-liian vähän nestettä järjestelmässä
-löysä kiilahihna ei pyöritä vesipumppua kunnolla
-termostaatti ei avaudu kunnolla
-sytytysennakko väärä
-jäähdytin sisäisesti tai ulkoisesti tukkeutunut
-kannentiiviste rikkoutunut ja jäähdytysvesi vähenee
-sähkötuuletin ei käynnisty
-lämpömittari näyttää väärin