Lada 1200L:n kone kuumenee vaikka jäähdytys tuntuu pelaavan
Lada 1200L:n kone kuumenee vaikka jäähdytys tuntuu pelaavan
Ongelman nimi on tämä: 1200L:n kone kuumenee ajon aikana alle kymmenessä minuutissa hyvin lähelle kiehumista (tai siis punaista aluetta mittarissa), vaikka jäähdyttimen roottori pyörii, jäähdytysjärjestelmässä on nestettä riittävästi ja jäähdytysnesteen tuloputki kuumenee (ts. neste kulkee koneen kautta). Onko ideaa, mistä vikaa lähtisi hakemaan? Sisällä oleva lämmitysjärjestelmän hana tiputtaa jäähdytysnestettä hiljalleen, onko tämä yleistä?
Re: Lada 1200L:n kone kuumenee vaikka jäähdytys tuntuu pelaa
On yleistä, korjaa ASAP ennenkuin sulla on kiehuva niagra lattialla.mbkoskin kirjoitti:Sisällä oleva lämmitysjärjestelmän hana tiputtaa jäähdytysnestettä hiljalleen, onko tämä yleistä?
Onko nestettä tarpeeksi? Ettei paisuntasäiliön letku olisi tukossa? Pumppu rikki?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Kolmeppas letkua siihen vain tulee... 

http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Tarkastappas myös sen mittarin toiminta että se vesi todellakin on niin kuumaa mitä mittari sanoo. Eli jos mittari punaisella mutta kärsii esim. sormea huljutella syylärissä on vika mittarissa. Voi myös olla alkava kansipahvivaurio jolloin kerää painetta järjestelmään -> jäähdytys kärsii ja lämppäri vuotaa.
Nimimerkillä 2 viikonloppua täysin turhaa remonttia samoilla oireilla. Eli mittari näytti vaan noin 30 astetta liikaa...
Nimimerkillä 2 viikonloppua täysin turhaa remonttia samoilla oireilla. Eli mittari näytti vaan noin 30 astetta liikaa...
Vauhdin tae - alamäki
Tää voi olla kaukaa haettu, mutta mulla oli joskus aikoinaan vastaavanlaisia ongelmia B-Kadetissa. Vika löytyi yllättäen sytytysennakosta
En nyt kirveelläkään muista varmasti, mutta hämärä muistikuva oli että liian myöhäsellä ja käyntiä korjattu kaasuvivusta. Joutu kone tekemään rankasti duunia, jotta jaksoi kulkea.
todennäkösemmin vika on kuitenkin viallinen mittari tai kansi/-pahvi.

En nyt kirveelläkään muista varmasti, mutta hämärä muistikuva oli että liian myöhäsellä ja käyntiä korjattu kaasuvivusta. Joutu kone tekemään rankasti duunia, jotta jaksoi kulkea.
todennäkösemmin vika on kuitenkin viallinen mittari tai kansi/-pahvi.
-liian vähän nestettä järjestelmässä
-löysä kiilahihna ei pyöritä vesipumppua kunnolla
-termostaatti ei avaudu kunnolla
-sytytysennakko väärä
-jäähdytin sisäisesti tai ulkoisesti tukkeutunut
-kannentiiviste rikkoutunut ja jäähdytysvesi vähenee
-sähkötuuletin ei käynnisty
-lämpömittari näyttää väärin
-löysä kiilahihna ei pyöritä vesipumppua kunnolla
-termostaatti ei avaudu kunnolla
-sytytysennakko väärä
-jäähdytin sisäisesti tai ulkoisesti tukkeutunut
-kannentiiviste rikkoutunut ja jäähdytysvesi vähenee
-sähkötuuletin ei käynnisty
-lämpömittari näyttää väärin