Lada 1200L:n kone kuumenee vaikka jäähdytys tuntuu pelaavan

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
mbkoskin
Viestit: 122
Liittynyt: 25.8.2004 16:03
Paikkakunta: Helsinki

Lada 1200L:n kone kuumenee vaikka jäähdytys tuntuu pelaavan

Viesti Kirjoittaja mbkoskin »

Ongelman nimi on tämä: 1200L:n kone kuumenee ajon aikana alle kymmenessä minuutissa hyvin lähelle kiehumista (tai siis punaista aluetta mittarissa), vaikka jäähdyttimen roottori pyörii, jäähdytysjärjestelmässä on nestettä riittävästi ja jäähdytysnesteen tuloputki kuumenee (ts. neste kulkee koneen kautta). Onko ideaa, mistä vikaa lähtisi hakemaan? Sisällä oleva lämmitysjärjestelmän hana tiputtaa jäähdytysnestettä hiljalleen, onko tämä yleistä?
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Epäilenpä viallista termostaattia. (multa löytyy paketissa oleva uus h.10e.jos vika siinä.) :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Re: Lada 1200L:n kone kuumenee vaikka jäähdytys tuntuu pelaa

Viesti Kirjoittaja Misha »

mbkoskin kirjoitti:Sisällä oleva lämmitysjärjestelmän hana tiputtaa jäähdytysnestettä hiljalleen, onko tämä yleistä?
On yleistä, korjaa ASAP ennenkuin sulla on kiehuva niagra lattialla.

Onko nestettä tarpeeksi? Ettei paisuntasäiliön letku olisi tukossa? Pumppu rikki?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
ladaRadia

Viesti Kirjoittaja ladaRadia »

täytynee novisiina kysyä, missä laadassa on tuo termostaatti? kun siitä letkuhässäkästä ota mitään selvää....

alkaa pikkuhiljaa muuten menemään laadan kanssa hermo... kun yhen vian saa korjattua tulee 2tilalle....
LydååPower

Viesti Kirjoittaja LydååPower »

mulla on samaa vikaa mutta nou hätä kun ei keitä vaikka seisois tyhjäkäynnillä vartin... :lol:
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

No sieltä se termari löytyy usein moottorin vierestä ja se on sellainen musta mötikkä johon tulee olikohan se nyt 4letkua. :)
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Kolmeppas letkua siihen vain tulee... :D
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tarkastappas myös sen mittarin toiminta että se vesi todellakin on niin kuumaa mitä mittari sanoo. Eli jos mittari punaisella mutta kärsii esim. sormea huljutella syylärissä on vika mittarissa. Voi myös olla alkava kansipahvivaurio jolloin kerää painetta järjestelmään -> jäähdytys kärsii ja lämppäri vuotaa.

Nimimerkillä 2 viikonloppua täysin turhaa remonttia samoilla oireilla. Eli mittari näytti vaan noin 30 astetta liikaa...
Vauhdin tae - alamäki
just for fun

Viesti Kirjoittaja just for fun »

Tää voi olla kaukaa haettu, mutta mulla oli joskus aikoinaan vastaavanlaisia ongelmia B-Kadetissa. Vika löytyi yllättäen sytytysennakosta :shock:

En nyt kirveelläkään muista varmasti, mutta hämärä muistikuva oli että liian myöhäsellä ja käyntiä korjattu kaasuvivusta. Joutu kone tekemään rankasti duunia, jotta jaksoi kulkea.

todennäkösemmin vika on kuitenkin viallinen mittari tai kansi/-pahvi.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

-liian vähän nestettä järjestelmässä
-löysä kiilahihna ei pyöritä vesipumppua kunnolla
-termostaatti ei avaudu kunnolla
-sytytysennakko väärä
-jäähdytin sisäisesti tai ulkoisesti tukkeutunut
-kannentiiviste rikkoutunut ja jäähdytysvesi vähenee
-sähkötuuletin ei käynnisty
-lämpömittari näyttää väärin
Vastaa Viestiin