Kaasarin toinen kurkku ei aukea
Kaasarin toinen kurkku ei aukea
Miten saan tuon kaasuttimen toisen kurkun aukeamaan? Kyseessä on ozon varustettuna saastehärveleillä. Ja voiko sen saasteenalennus järjestelmän ohittaa vetämällä imusarjasta kaasuttimeen letkun ja vetämällä ne sähköjohdot irti?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
ozonissa kakkonen aukee vasta alipaineen kanssa ja sitä ei paikallaan saa millään aukeemaan, tarvii olla kovaa ajoa. saastehässäkkä on ohitettu jo sillä kun letku kytketään imusta kaasarille, sitten ne johdotkin on turhia. tietysti jos tykkää tuunailla niin saahan sen kakkosen vivutettua jotenkin aukeamaan polkimen mukaan.

Kurkku
Jaahas.Kepulikonsteilla lisää vauhtia vai??
Mulla oli aikoinaan Toyota Starlet ja siinä oli myös 2-kurkkuinen kaasari jossa toinen kurkku aukee alipaineella. Eräs Starlet-mies opasti/teki siitä mekaanisesti aukeavan. Eikä siihen mitään ihmeitä tarvittu, 2 pientä nippusidettä oikeisiin paikkoihin ja hop. Jo vain rupes kipittämään. Eikä bensankulutuskaan kasvanut kovin paljoa. tosin en tiedä toimisko kyseinen temppu Ladassa kun en ole tutustunut ko. kaasariin.
Mulla oli aikoinaan Toyota Starlet ja siinä oli myös 2-kurkkuinen kaasari jossa toinen kurkku aukee alipaineella. Eräs Starlet-mies opasti/teki siitä mekaanisesti aukeavan. Eikä siihen mitään ihmeitä tarvittu, 2 pientä nippusidettä oikeisiin paikkoihin ja hop. Jo vain rupes kipittämään. Eikä bensankulutuskaan kasvanut kovin paljoa. tosin en tiedä toimisko kyseinen temppu Ladassa kun en ole tutustunut ko. kaasariin.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eikö samaran axtekki sitten avaa ollenkaan toista kurkkua, eli toimii aina vaan yksikurkkuisena?just for fun kirjoitti:Kyllä mulla oli nipparilla kytketty "mekaaninen" toisiopiiri ja toimi.
Mutta tämä Samaran asteekki-katti onkin vekkuli. Siinä ei ole laisinkaan toisiopiirin avaavaa tappia vivustossa (vrt. ei-kat malli) vaan siihen on lyöty umpitulppa, ettet vahingossa laita siihen sopivaa ruuvi-tappia.


Tuossa kun eilen tutkiskelin samaran asteekin sielunelämää totesin ettei 2.piirin avausvipuun ole kytketty minkäälaista laitetta, mikä avaisi sen. Siihen kohtaan, missä ei-katti, manuaaliryyppynen vastaava "solex" pitää sisällään tapin, joka liuku-uraa pitkin alkaa avaamaan n.puolilta kaasuin kakkosta on asteekissa vain umpitulppa, mikä estää tun tapin asennuksen.
Kun työntää ruuvari tuon avausvivun alle pystyy siitä avaamaan kakkosen ja se kaiken lisäksi vielä toimii. Aluksi jouti vain hieman herkistelemään kun eiole ennen päässyt liikkumaan = crc:tä vipuun niin sisä kuin ulkopuolellekkin. Eikä tuota avausta rajoita myöskään automaattiryyppy niinkuin ozonessa.
Ilmeisesti asteekin kaasarin ohjaus ei riitä hallitsemaan kahden kurkun suuttimia
Kokeilen ensi viikolla vaihtaa ei-katista (man.ryyppy) vivuston tuohon, jossa mekaaninen 2.piiri. Auto ei ole enään kilvissä eikä kateissa
eli saastemääritelmät eivät varmaankaan täsmää enään tuon jälkeen "vähäpäästöisenä" konttorilla.
Ilmottellen miten kävi...
Kun työntää ruuvari tuon avausvivun alle pystyy siitä avaamaan kakkosen ja se kaiken lisäksi vielä toimii. Aluksi jouti vain hieman herkistelemään kun eiole ennen päässyt liikkumaan = crc:tä vipuun niin sisä kuin ulkopuolellekkin. Eikä tuota avausta rajoita myöskään automaattiryyppy niinkuin ozonessa.
Ilmeisesti asteekin kaasarin ohjaus ei riitä hallitsemaan kahden kurkun suuttimia

Kokeilen ensi viikolla vaihtaa ei-katista (man.ryyppy) vivuston tuohon, jossa mekaaninen 2.piiri. Auto ei ole enään kilvissä eikä kateissa

Ilmottellen miten kävi...