Kaasarin toinen kurkku ei aukea

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
arrow

Kaasarin toinen kurkku ei aukea

Viesti Kirjoittaja arrow »

Miten saan tuon kaasuttimen toisen kurkun aukeamaan? Kyseessä on ozon varustettuna saastehärveleillä. Ja voiko sen saasteenalennus järjestelmän ohittaa vetämällä imusarjasta kaasuttimeen letkun ja vetämällä ne sähköjohdot irti?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jos kaasuttimessa on automaattiryyppy ja siinä jousi poikki,niin se voi aiheuttaa sen,että rikastin ei koskaan kokonaan lähde pois päältä,mikä aiheuttaa sen että mekaaninen lukitus estää kakkoskurkun avautumisen.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ozonissa kakkonen aukee vasta alipaineen kanssa ja sitä ei paikallaan saa millään aukeemaan, tarvii olla kovaa ajoa. saastehässäkkä on ohitettu jo sillä kun letku kytketään imusta kaasarille, sitten ne johdotkin on turhia. tietysti jos tykkää tuunailla niin saahan sen kakkosen vivutettua jotenkin aukeamaan polkimen mukaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Kurkku

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Jaahas.Kepulikonsteilla lisää vauhtia vai??
Mulla oli aikoinaan Toyota Starlet ja siinä oli myös 2-kurkkuinen kaasari jossa toinen kurkku aukee alipaineella. Eräs Starlet-mies opasti/teki siitä mekaanisesti aukeavan. Eikä siihen mitään ihmeitä tarvittu, 2 pientä nippusidettä oikeisiin paikkoihin ja hop. Jo vain rupes kipittämään. Eikä bensankulutuskaan kasvanut kovin paljoa. tosin en tiedä toimisko kyseinen temppu Ladassa kun en ole tutustunut ko. kaasariin.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
just for fun

Viesti Kirjoittaja just for fun »

Kyllä mulla oli nipparilla kytketty "mekaaninen" toisiopiiri ja toimi.

Mutta tämä Samaran asteekki-katti onkin vekkuli. Siinä ei ole laisinkaan toisiopiirin avaavaa tappia vivustossa (vrt. ei-kat malli) vaan siihen on lyöty umpitulppa, ettet vahingossa laita siihen sopivaa ruuvi-tappia.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

just for fun kirjoitti:Kyllä mulla oli nipparilla kytketty "mekaaninen" toisiopiiri ja toimi.

Mutta tämä Samaran asteekki-katti onkin vekkuli. Siinä ei ole laisinkaan toisiopiirin avaavaa tappia vivustossa (vrt. ei-kat malli) vaan siihen on lyöty umpitulppa, ettet vahingossa laita siihen sopivaa ruuvi-tappia.
eikö samaran axtekki sitten avaa ollenkaan toista kurkkua, eli toimii aina vaan yksikurkkuisena? :shock:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
just for fun

Viesti Kirjoittaja just for fun »

Tuossa kun eilen tutkiskelin samaran asteekin sielunelämää totesin ettei 2.piirin avausvipuun ole kytketty minkäälaista laitetta, mikä avaisi sen. Siihen kohtaan, missä ei-katti, manuaaliryyppynen vastaava "solex" pitää sisällään tapin, joka liuku-uraa pitkin alkaa avaamaan n.puolilta kaasuin kakkosta on asteekissa vain umpitulppa, mikä estää tun tapin asennuksen.

Kun työntää ruuvari tuon avausvivun alle pystyy siitä avaamaan kakkosen ja se kaiken lisäksi vielä toimii. Aluksi jouti vain hieman herkistelemään kun eiole ennen päässyt liikkumaan = crc:tä vipuun niin sisä kuin ulkopuolellekkin. Eikä tuota avausta rajoita myöskään automaattiryyppy niinkuin ozonessa.

Ilmeisesti asteekin kaasarin ohjaus ei riitä hallitsemaan kahden kurkun suuttimia :?:

Kokeilen ensi viikolla vaihtaa ei-katista (man.ryyppy) vivuston tuohon, jossa mekaaninen 2.piiri. Auto ei ole enään kilvissä eikä kateissa :wink: eli saastemääritelmät eivät varmaankaan täsmää enään tuon jälkeen "vähäpäästöisenä" konttorilla.

Ilmottellen miten kävi...
Vastaa Viestiin