Diesel auto
Diesel auto
Foorumilla vierailee väkeä joilla on kokemusta/tietoa muuustakin kuin Ladoista...
Skodan vaihtoa diesel autoon mietin, tietysti autoilukuluja pienemmäki. Ajoneuvoverosta/käyttövoimaverosta ei huolta.
Mikä on kunnon vehje, luotettava, lämminkin, siis diisseli joka toimii, ei korjaamojen onni. Kia-autoja, opel astraa, golffia, fokusta...Olisko turpo välttämätön, kestävyyden suhteen?
Skodan vaihtoa diesel autoon mietin, tietysti autoilukuluja pienemmäki. Ajoneuvoverosta/käyttövoimaverosta ei huolta.
Mikä on kunnon vehje, luotettava, lämminkin, siis diisseli joka toimii, ei korjaamojen onni. Kia-autoja, opel astraa, golffia, fokusta...Olisko turpo välttämätön, kestävyyden suhteen?
warre 353w sedan,
Re: Diesel auto
Eli 1,9TD oktavia, parhaiten koeajettu tekniikka vag-konsernissa ja vaihdossa skodasta-skodaan on hyvityskin kohtuullinen...ff8728 kirjoitti:Skodan vaihtoa diesel autoon mietin
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Diesel auto
Vaihdossa juu..
Saat muutaman satasen ja auton saa pitää itte. 


Re: Diesel auto
Hei, nyt ei puhuttu Ladastasergei 1200L kirjoitti:Vaihdossa juu..Saat muutaman satasen ja auton saa pitää itte.


* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Diesel auto
Oliskohan Sergei ymmärtänyt, että tässä oltaisiin vaihtamassa kommunistin tekemää Skodaa - "warre 312 sedan, skoda oktavia"?Vanja-eno kirjoitti:Hei, nyt ei puhuttu Ladastasergei 1200L kirjoitti:Vaihdossa juu..Saat muutaman satasen ja auton saa pitää itte.
Mutta Lada-miehen on ehkä vaikea tottua autoon joka ei ruostu, toimii, kuluttaa vähän ja siinä on hyvä jälleenmyyntiarvo

No tietysti nuo Vanjan mainitsemat asiat pätevät siihenkin.

Joten enpä menis kyllä itse vaihtamaan dieseliin tai ainakaan merkkiä vaihtamaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Diesel auto

- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Diesel auto
2 Diesel Octaviaa pihassa ja kumpikin ovat tulleet Octavia Dieselin tilalle, joten tyytyväisiä ollaan. Pieni kulutus, iso tavaratila ja pitää hintansa. Onko Dieselissä enään järkeä? Ei se nyt enään hakkaa bensavehjättä kilometrikuluissa huomattavasti, muttei bensa-auto ole vieläkään edullisempi minun 35 tkm/vuosi ajoilla. Jos uutta olisi ostamassa, niin tarkkaan pitäisi laskea. Hintaeroa kuitenkin on (toistaiseksi), mutta mihin moottorityyppin sitten verrataan? Samalla tilavuudella olevaan, saman tehoiseen, saman vääntöiseen vai samalla max. perävaunupainolla olevaan? Turbolliset bensakoneetkin yllättävät kulutuksellaan, mutta hukkalämmön puute tuo kylmyyttä sisäviihtyvyyteen.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Re: Diesel auto
Pihassa seisoo Diesel Focus... Ei tuosta oo kyllä pahaa sanottavaa, hyvin on pelannu... Hukkalämmön puutteen saa kompensoitua webastolla...
Re: Diesel auto
Kyllä lämpö pitäisi saada näillä polttoaineen hinnoilla ja nykyaikana jo siitä moottorista itsestään.
Mitä hyötyä on vähän kuluttavasta autosta, kun lisävaruste listalta joutuu ruksimaan lisälämmittimen, että tarkenee?? Polta siinä sitten sitä polttoainetta myös. Hyöty taitaa olla plus miinus nolla tai paremminkin miinus, kun lisäksi joudut huollattamaan sitä lämmitintä, että toimii

Mitä hyötyä on vähän kuluttavasta autosta, kun lisävaruste listalta joutuu ruksimaan lisälämmittimen, että tarkenee?? Polta siinä sitten sitä polttoainetta myös. Hyöty taitaa olla plus miinus nolla tai paremminkin miinus, kun lisäksi joudut huollattamaan sitä lämmitintä, että toimii


Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Diesel auto
Onkos kellään hajua, mitä webastot ym. Syö poltto-ainetta?
Re: Diesel auto
Käsitykseni mukaan 0,5-1l/h tasolla pyöritään. Lisäksi syövät sähköä ja akkujasergei 1200L kirjoitti:Onkos kellään hajua, mitä webastot ym. Syö poltto-ainetta?

Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Diesel auto
Aamulla radiossa autoliiton ihminen haastattelussa, ei osannut sanoa kummalla edullisempia kilometrejä, bensa vai diesel autolla, pääsääntöisesti ilmeisesti kuitenkin, mitä pitempi matka, sen edullisempi dieselautolla.
Fabian skodakin riittäisi meidän perheen tarpeisiin, miten käytännössä lienee vikaherkkijä...
Fabian skodakin riittäisi meidän perheen tarpeisiin, miten käytännössä lienee vikaherkkijä...
warre 353w sedan,
Re: Diesel auto
Kyllä pitäisi nykyisillä hyötysuhteilla saada autot lämpimäksi sisältäkin, voi olla että on niin pienet markkinat paikoissa joissa sitä lämpöä tarvitaan, niin sekin suunnittelu käytetään johonkin toiseen osa-alueeseen.
Jos olisin itse autoa vaihtamassa niin ottaisin bensaturbon, kuluttaa vähän enemmän mutta vääntöalue paljon laajempi ja tehoa enemmän.
VAG:n 1.9sdi on varmaan luotettavammista päästä, ei ole hajoavaa turboa ja tehoa niin vähän ettei tee mieli kierrätelläkään kun ei siitä mitään saa.
http://www.vagarena.fi/ sivulla jutustelua skodistakin.
ps. siinäkin jännä, että on turbodiesel ja sitten on bensaturbo.
Jos olisin itse autoa vaihtamassa niin ottaisin bensaturbon, kuluttaa vähän enemmän mutta vääntöalue paljon laajempi ja tehoa enemmän.
VAG:n 1.9sdi on varmaan luotettavammista päästä, ei ole hajoavaa turboa ja tehoa niin vähän ettei tee mieli kierrätelläkään kun ei siitä mitään saa.
http://www.vagarena.fi/ sivulla jutustelua skodistakin.
ps. siinäkin jännä, että on turbodiesel ja sitten on bensaturbo.
Re: Diesel auto
Tervehdys!
Jos ja kun pääomakulut otetaan huomioon vuotinen ajomäärä käyttövoimaveron kuolettamiseksi kasvaa varsin merkittävästi.
Esimerkiksi tällaisilla lähtöarvoilla,
Polttoaine diesel bensiini
Käyttövoimavero euroa/vuosi 400,00 (a)
Kututus litraa/100km 5,0 (b) 6,5 (c)
Polttoaine euroa/ litra 1,55 (d) 1,60 (e)
Tarv. km-määrä/vuosi = a*100/((c*e)-(b*d))
saadaan leikkauspisteeksi 15131 km/v.
Tuolla ajomäärällä diesel- ja bensiinikäyttöisen auton polttoainekulut ovat yhtä suuret.
Tuon km-määrän (15131) jälkeen diesel tulee halvemmaksi, mutta se on vain osatotuus. Vähän samaan tapaan kuin auton vuotuiset käyttökulut muodostuisivat vain ja ainoastaan polttoainekuluista.
Vuotuinen ajokilometrimäärä, jolla käyttovoimavero tulee kuitatuksi, voidaan laskea allaolevalla kaavalla ilman pääomakuluja (hankintahintaero, pääomalle mahdollisesti laskettava korko).ff8728 kirjoitti:Aamulla radiossa autoliiton ihminen haastattelussa, ei osannut sanoa kummalla edullisempia kilometrejä, bensa vai diesel autolla, pääsääntöisesti ilmeisesti kuitenkin, mitä pitempi matka, sen edullisempi dieselautolla.
Jos ja kun pääomakulut otetaan huomioon vuotinen ajomäärä käyttövoimaveron kuolettamiseksi kasvaa varsin merkittävästi.
Esimerkiksi tällaisilla lähtöarvoilla,
Polttoaine diesel bensiini
Käyttövoimavero euroa/vuosi 400,00 (a)
Kututus litraa/100km 5,0 (b) 6,5 (c)
Polttoaine euroa/ litra 1,55 (d) 1,60 (e)
Tarv. km-määrä/vuosi = a*100/((c*e)-(b*d))
saadaan leikkauspisteeksi 15131 km/v.
Tuolla ajomäärällä diesel- ja bensiinikäyttöisen auton polttoainekulut ovat yhtä suuret.
Tuon km-määrän (15131) jälkeen diesel tulee halvemmaksi, mutta se on vain osatotuus. Vähän samaan tapaan kuin auton vuotuiset käyttökulut muodostuisivat vain ja ainoastaan polttoainekuluista.
Re: Diesel auto
Kiitosta kaikille...Ilmeisesti tuollabensaskodallajatkan matkaa edelleenkin, rollaatori-iässähän tässä aletaan olla
Kilometrejä tulee suunnilleen 40000km vuodessa.

warre 353w sedan,