Sivu 1/2
Mystinen vipu
Lähetetty: 16.8.2004 19:25
Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro
Olen ihmetellyt 1500:en (-94) jalkotilasta kaasupolkimen oikealta puolelta löytyvän mustan muovisen vivun tarkoitusta.En keksi.Ei ainakaan heittoistuin, vaikka se mieleen kieltämättä tuleekin.Ja loppuun lainaus vuoden 1979 alunperin DDR:läisen korjausoppaan saatesanoista:"Kaikki Ladat ovat nopeita".
Lähetetty: 16.8.2004 19:39
Kirjoittaja RTJN65
Sillä saapi tulevan ilman ohjattua etujalkatilaan tai jos sen laittaa ylä asentoon niin sitten kaikki ilma menee tuulilasille.
Lähetetty: 16.8.2004 20:18
Kirjoittaja Boris
Tuuppaat sen kädellä alas -> kuuluu napsahdus -> jalkasi saavat nauttia Ladan tuuletuslaitteiston tarjoamasta ilmavirrasta.
Potkaset sen jalalla ylös -> kuuluu napsahdus -> ikkunoihin suunnatuista suuttimista tulvahtaa raikkaan ilman henkäys.
Ladan kaikenkattavassa ohjekirjassa on selvitetty tämän mystisen ilmastointijärjestelmän toimintaa tarkemmin. Myös erilaisten vipujen kannalta.
Lähetetty: 16.8.2004 22:04
Kirjoittaja Ladakeho
Joo, yhdyn edellisiin ilman varausta - tai varsinaista fyysistä yhteyttä.
Tämmöisinä jo vähän viilenneinä loppukesän aamuina on ehkä pieni varoituksen sana paikallaan: Älkää hyvät lapset unohtako sitä räppänää illalla koulusta kotiin tullessanne sinne ala-asentoon. Voipi sitten taas aamulla lähtiessänne se tuulilasista läpi näkeminen estyä mittaamattomaksi ajaksi...!
no mutta?
Lähetetty: 16.8.2004 22:21
Kirjoittaja Jusu
Eikös kanttiladoissa ole muutenkin tuo ilmansaanti sinne tuulilasille hieman kyseenalaista? Ainakin niissä, mitä minulla on ollut, tuo jalkatilan räppänä on ollut ainoa toimiva säätö koko lämppärissä, siinä kun ei ole mitään vaijeria tahi muovista vivustoa.
Vanhassa Ladassa vara parempi, noilla pyörivillä suulakkeilla ilma menee presiis sinne, mihin halutaan.

Re: no mutta?
Lähetetty: 17.8.2004 7:26
Kirjoittaja Lada-Jussi
jusu kirjoitti:Eikös kanttiladoissa ole muutenkin tuo ilmansaanti sinne tuulilasille hieman kyseenalaista? Ainakin niissä, mitä minulla on ollut, tuo jalkatilan räppänä on ollut ainoa toimiva säätö koko lämppärissä, siinä kun ei ole mitään vaijeria tahi muovista vivustoa.
Vanhassa Ladassa vara parempi, noilla pyörivillä suulakkeilla ilma menee presiis sinne, mihin halutaan.

mitä vähemmän suulakkeita sen vähemmälle ilma joutuu jakautumaan, kyllä noissa vanhemmissa oli minusta tehokkaampi tuulilasin puhallus. se jalkatilan räppänäkään ei minulla ole pysynyt aina kiinni jos ei sinne ole alle kiilannut jotain.
Lähetetty: 17.8.2004 8:01
Kirjoittaja dJONY
Sen vivun ylhäällä pysyminen/toimiminen on enemmän ihme kuin varma asia...
Mulla uudessa daadassa toimii toi säätö, mut edellisessä se piti laittaa niitten piuhojen taakse ovelasti...
Lähetetty: 17.8.2004 17:46
Kirjoittaja Jusu
2101/21011 kojetauluisissa malleissa joissa ei ole alkuperäisenä keskikonsolia, ei ole tuota vipua läpässä ollenkaan, vaan sitä nostetaan keskellä olevasta lipareesta, jolla se myös lukitaan yläasentoon.
Tuo vipu on muuten niitattu siihen läppään ja ainakin minun Ladassani se rämisee (kaiken muun lisäksi) epätasaisuuksissa. Ehkäpä tuo rämisevä vipu on juuri pääsyy siihen että se valuu ala-asentoon.
Vaan ei minua sen aukiolo haittaa, eip jalat palele.

Lähetetty: 17.8.2004 18:13
Kirjoittaja Boris
Mulla ei oo ton vipu/läppä systeemin kanssa ikinä mitään ongelmia. Joskus se tosiaan voi unohtua auki ja pakkasaamuina on tullut ihmeteltyä, että miksei tuulilasi aukea. Kyllä sen sitten huomaa, kun kaasujalkaa polttelee.
Niin ja kyllä se tuulilasin puhallusteho saisi olla suurempi, sillä usein on menty eka kilometri ulkomuistista, mikä on liukkailla keleillä arveluttavaa.
Lähetetty: 17.8.2004 19:16
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Yhteen aikaan Ladoissa käytettiin sellaista muovia, että se kesti huonosti taivuttelua. Näin oli myös laita siinä lämmityslaitteen pohjassa olevan läpän kanssa. Se pieni olake, jonka piti pitää se läppä kiinni, napsahti poikki. Näin on varmaan käynyt Jussillakin. Mulla oli myös 2107:ssa kauan aikaa milloin mitäkin kiilana, mut lopulta laitoin sen parilla ruuvilla kiinni. Läppä on siis aina kiinni asennossa.
Lähetetty: 17.8.2004 19:55
Kirjoittaja veli alexei
Joo se on tosi heikko se läpän luktsin. Tai miten sitä nyt nimittäiskään. Mullakin se on meinaa risa. Teipillä se ei tunnu pysyvän kiinni. Kai siihen pitää joku lukko kiskasta kiinni oikeen niin maan perusteellisesti jotta pysyy luukku kii ees joskus.
Lähetetty: 17.8.2004 21:54
Kirjoittaja Stefa
Ilmastointiteipillä pysynyt kiinni, talvella sitten voi vähän raottaa jos vilu iskee mutta tärkeämpänä pitäisin ikkunan puhtautta.
Lähetetty: 17.8.2004 22:59
Kirjoittaja veli alexei
Stefa kirjoitti:Ilmastointiteipillä pysynyt kiinni, talvella sitten voi vähän raottaa jos vilu iskee mutta tärkeämpänä pitäisin ikkunan puhtautta.
Ei pitäny kyllä teippi. Jonkun aikaa kyllä mutta sitten taas repsahti. Kyllä se jotain järeempää kaipaa. Tai sit mulla o joku ladapeikko siä vääntämässä räppänää auki...
Mystinen vipu
Lähetetty: 18.8.2004 7:01
Kirjoittaja Ladisti
Mulla sama juttu. Pieni puukapula luukun alapuolella pitää sen tarvittaessa kiinni. Molemmissa lattaraudoissa ollu sama juttu.
Lähetetty: 18.8.2004 7:55
Kirjoittaja jasu35
Paksu hyvä kuminauha siihen vipuun ja toinen pää kojelaudan alle niin johan pysyy luukku kiinni.
