Mikähän auttais asiaan, kun 2105 katti-Latuskan kaasarin yläosan pultit löystyvät. Saa kiristellä aika useesti. Löystyttyään tietenkin hankaa ohuen tiivisteen hajalle. Entisessä 2107 Ladassa ei moista ongelmaa ilmennyt, vaikka ajelin sillä uutukaisesta asti 225000 km.
Lukitetta väliin. Esim locktiten 542 eli kulkee nimeelä hydrauliikkatiiviste on hyvä moisiin, ei ota niin tiukkaan etteikö aukeaisi suosiolla mutta toisaalta ei myöskään varise irti.
Kyseessähän on Axteekissa ainakin tyypillinen vika, jos ei jopa tyyppivika. Syyksi on veikkailtu tällä foorumilla aikaisemmin esimerkiksi kaasarin välipohjan kieroutta.
Harmi, että kaasutin tuntuu toimivan tehokaammin isoilla kierroksilla, kun se ottaa ilmaa siitä syntyvästä raosta.
Stefa kirjoitti:Lukitetta väliin. Esim locktiten 542 eli kulkee nimeelä hydrauliikkatiiviste on hyvä moisiin, ei ota niin tiukkaan etteikö aukeaisi suosiolla mutta toisaalta ei myöskään varise irti.
Kiitokset vinkistä.
Jätetäänkö se pahvitiiviste sinne kuitenkin, vaiko pelkällä Loctaitilla?
Kamaz kirjoitti:Se ruuvilukite tulee ruuvikierteen ja mutterin väliin eikä suinkaan tiivistepinnalle. Toisin sanoen sen tehtävä on estää mutterin pyöriminen
Aivan, unohdin tuon tosiaan mainita, eipä tullut mieleen Eli siihen kierteeseen se lukite, ei tiivistepinnalle.
Vika on mysteerinen, mutta jatkuva kiristely tekee siitä ehkä pahemman? Itse vaihdoin kaasarin ja nykyinen ei enään löysty vaan pysyy mukavan kireellä.
Vanhan kaasarin oli ed. omistaja kiristänyn niin lujaan että oli jenkat lähteny. Että semmonen "korjaus".