Kaasari löystyy

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Ladisti
Viestit: 194
Liittynyt: 14.3.2004 11:21
Paikkakunta: Kuopio

Kaasari löystyy

Viesti Kirjoittaja Ladisti »

Mikähän auttais asiaan, kun 2105 katti-Latuskan kaasarin yläosan pultit löystyvät. Saa kiristellä aika useesti. Löystyttyään tietenkin hankaa ohuen tiivisteen hajalle. Entisessä 2107 Ladassa ei moista ongelmaa ilmennyt, vaikka ajelin sillä uutukaisesta asti 225000 km.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Lukitetta väliin. Esim locktiten 542 eli kulkee nimeelä hydrauliikkatiiviste on hyvä moisiin, ei ota niin tiukkaan etteikö aukeaisi suosiolla mutta toisaalta ei myöskään varise irti.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Kyseessähän on Axteekissa ainakin tyypillinen vika, jos ei jopa tyyppivika. Syyksi on veikkailtu tällä foorumilla aikaisemmin esimerkiksi kaasarin välipohjan kieroutta.

Harmi, että kaasutin tuntuu toimivan tehokaammin isoilla kierroksilla, kun se ottaa ilmaa siitä syntyvästä raosta.
Ladisti
Viestit: 194
Liittynyt: 14.3.2004 11:21
Paikkakunta: Kuopio

Kaasari löystyy

Viesti Kirjoittaja Ladisti »

Stefa kirjoitti:Lukitetta väliin. Esim locktiten 542 eli kulkee nimeelä hydrauliikkatiiviste on hyvä moisiin, ei ota niin tiukkaan etteikö aukeaisi suosiolla mutta toisaalta ei myöskään varise irti.
Kiitokset vinkistä.

Jätetäänkö se pahvitiiviste sinne kuitenkin, vaiko pelkällä Loctaitilla?
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Se ruuvilukite tulee ruuvikierteen ja mutterin väliin eikä suinkaan tiivistepinnalle. Toisin sanoen sen tehtävä on estää mutterin pyöriminen-

Kuva
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kamaz kirjoitti:Se ruuvilukite tulee ruuvikierteen ja mutterin väliin eikä suinkaan tiivistepinnalle. Toisin sanoen sen tehtävä on estää mutterin pyöriminen
Aivan, unohdin tuon tosiaan mainita, eipä tullut mieleen :oops: Eli siihen kierteeseen se lukite, ei tiivistepinnalle.
Vauhdin tae - alamäki
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Vika on mysteerinen, mutta jatkuva kiristely tekee siitä ehkä pahemman? Itse vaihdoin kaasarin ja nykyinen ei enään löysty vaan pysyy mukavan kireellä.

Vanhan kaasarin oli ed. omistaja kiristänyn niin lujaan että oli jenkat lähteny. Että semmonen "korjaus".
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin