20-22.8 kokoontumiseen ajaminen Helsingist
20-22.8 kokoontumiseen ajaminen Helsingist
Jos joku mene helsingist Jämsänkoski haluaisin liittyä .Koska see on ensimene kerta suomesa ja en tunne reittiä Jämsänkoski.
- Lada-Jussi
jep
Janakkalasta voidaan mennä samaa matkaa, janakkala on valtatie 3:n varressa

- Mosse-Aksu
- Mosse-Aksu
Lahden kautta on kyllä lyhyempi matka ja karttahaun mukaan myös nopeampi reitti. Lahden jälkeen myös maisemat paranevat, kun moottoritie loppuu. Päijänteen länsipuolella on myös vähemmän liikennettä. Mutta tietysti, jos tuntee olonsa varmemmaksi muitten joukossa, kannattaa mennä kolmostielle. Onkohan ketään menossa Lahdesta tai lähistöltä. Minä olen vasta lauantaiaamuna matkassa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Lada-Jussi
jops
aikaisempina vuosina saarijärvellä ja lehtimäellä pidettyihin idän ihmeisiin ajoin kyllä nelostien kautta, mutta jämsänkoskelle katsoisin jo kolmostien olevan parempivaihtoehto (ainakin janakkalasta katsottuna)
onko porukkaa lähössä ajamaan 3-tietä jo perjantai iltana, voitaisiin mennä jonkinmoisessa letkassa, kokoontuminen vaikka Linnatuulessa johonkin aikaan??
onko porukkaa lähössä ajamaan 3-tietä jo perjantai iltana, voitaisiin mennä jonkinmoisessa letkassa, kokoontuminen vaikka Linnatuulessa johonkin aikaan??

- veli alexei
- Moderaattori
Joo Lahden kautta tuntus olevan parempi vaihtoehto jos Helsingistä saakka lähtee ajeleen. Mutta kai tärkeintä on että osaa paikalle. Siis porukassa tai yksin. Että ei sillon auta katsoa kilometrejä tai maisemia niin tärkeiksi tekijöiksi.
Mä olen (ehkä) menossa jo perjantaina. Mitä reittiä sitä ollaan tässä Tampereen vaiheilla menossa? Meinaan jos jotain letkaa saadaan aikaa. Eksytään sitten ainakin porukalla.
Mä olen (ehkä) menossa jo perjantaina. Mitä reittiä sitä ollaan tässä Tampereen vaiheilla menossa? Meinaan jos jotain letkaa saadaan aikaa. Eksytään sitten ainakin porukalla.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
noh
mä en ole vielä edes karttaa kattonut mutta olen silti aikeissa kulkea reittiä VT3 tampereen kautta ja siitä jonnekin, viime kesänähä kokoonnuttiin jämsänkoskellakin ja treen kautta ainakin tulin takaisin... muistaakseni, tarvii vielä hioa aikatauluja, mutta nähtävästi perjantaina lähden.

- Mosse-Aksu
Nelostei vie Jyväskylään Päijänteen itäpuolta. Neloselta käännytään pois heti Lahden jälkeen ja ajetaan Päijänteen länsipuolta tietä no 24 (Lahti - Jämsä). Leppäkoskelta lyhin reitti on Lammin kautta Padasjoelle tielle 24 ja Padasjoelta nokka kohti Jämsää. ON 50 km lyhyempi kuin Tampereen kautta. Tämä vain huomautuksena reitin pituudesta. Sinähän tietysti valitset omien mieltymysten mukaan. Vielä lopuksi ne matkat Leppäkoski - Padasjoki - Jämsänkoski noin 150 km, Leppäkoski - Tampere - Jämsänkoski noin 200 km.
Kiitos veli-alexile chatista! Minun reitti on helsingi > lahti >jämsankoski
Helsinkis oon perjantaina 12:00
Mosse Aksu mul on sulle ka midagi :wink
Minu reitti[/list]
Helsinkis oon perjantaina 12:00
Mosse Aksu mul on sulle ka midagi :wink
Minu reitti[/list]
tossa opaskartassa kannattaa olla tarkkana kohta "9":n kanssa. Siinä ajetaan periaatteessa oikealle ->, koska ajetaan moottoritieltä ulos ja kaarretaan vasemmalle moottoritien yli, siinä muistaakseni lukeekin että Jämsä.
http://kartat.eniro.fi/query?what=map&m ... &ns=&stq=0[/
toi ohje on myös vanha, koska siinä Lahden moottoritie loppuu jo Tuusulaan.
Uudempi versio löytyy:
http://kartat.eniro.fi/query?what=route ... s%E4nkoski
Uudempi versio löytyy:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
hmm
joo no saattaa toi nelostie vaihtoehto olla ehkä parempikin.... ite tietysti jos linnulla lähtee matkaan olisi mielekkäämpää ajaa pienempiä teitä kuin kolmostie. toisaalt voisin lähteä töistä suoraan perjantaina, eli helsingistä sitten nelostietä, vaihtoehtoja riittää...

- Mosse-Aksu
Joo, oikeassa olet. Periaatteessahan reitti hyvin yksinkertainen. Helsingistä ajetaan moottoritie 4:sta vähän Lahden ohi ja sitten tietä no 24 Jämsään.samarai kirjoitti:tossa opaskartassa kannattaa olla tarkkana kohta "9":n kanssa. Siinä ajetaan periaatteessa oikealle ->, koska ajetaan moottoritieltä ulos ja kaarretaan vasemmalle moottoritien yli, siinä muistaakseni lukeekin että Jämsä.
Uudempi versio löytyy:
Kohtume siis laupäeval. Vaata, mis Samarai kirjutasi, sul on vana informatsiooni.Lada 6 kirjoitti:Mosse Aksu mul on sulle ka midagi