Yritin etsiä ohjeita... Onko vaikea projekti tehdä itse ( kun ei ole autoinsinööri )
Pätkii nimittäin Lada niin pirusti, vaihteesta riippumatta, eli eikö se tonne sytytyspuolan puolelle vähän viittaa... Sitä tässä mun Ladassa ei ainakaan ole vaihdettu käsittääkseni koskaan...
Lähiaikoina on säädetty mm. venttiilit, bensansuodatin, laturi kuten myös vesipumppu jakohihna kiristinrulla jne....
Korjaamolle taitaa Lada mennä, ajattelin jo itse vaihtaa sytytyspuolan, mutta jos vika ei olekaan siinä niin sitten onkin taas hauskaa ja lompakko luhistuu luhistumistaan....
Kyllä se todennäköisesti siellä korjaamolla lompakko luhistuu vielä enemmän. Ei kai tuo sytytyspuola kovin paljon maksa, varsinkin jos tilaa näiltä Venäjän reissaajilta. Samalla vielä lämpöanturikin vaihtoon niin ollaankin jo aika pitkällä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Joo khyl... Mut jos vika ei olekaan kummassakaa edellämainitussa, niin hukkaahaan tuokinn raha periaatteessa menee, ellein sitten ihan huvikseen / ja varmuuden vuoksi halua alkaa vaihtelemaan osia....
Mutta mistä voit olla varma, että siellä korjaamossa ei varmuuden vuoksi osia vaihdeta mitään ennenkuin em. vika löytyy varmasti? Sinulla pitäisi jo nyt tiedossa korjaamon kustannusarvio jota vertaat näihin osiin. Varmaan jo vikakoodien luku ainakin merkkikorjaamossa maksaa enemmän kuin nuo em. osat.
Pahimpia tilanteita asiakkaan kannalta autokorjaamossa on mielestäni juuri sellainen, jossa pyydetään: "pankaahan tämä kuntoon" - viasta tietämättä.
Mutta Herra Gri. tietysti tekee niinkuin itse tuntee oikeaksi.
Ai niin! Onkos niissä uudemmissa ne erilliset puolat? Eikös ainakin 16V 1,6i -hirmu ole jokaisessa sylinterissä olevalla omalla puolalla? Niissä sitä sitten onkin...
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mikäs sytkäyksikkö on tuon 2003 määräajan jälkeisissä?
Tarjosin tuotavaksi tuota ATE-2 yksikköä, mutta kenties kysyjä ei ole sitä vailla.
Sama tuo on kaikissa 1,5 litraisissa venojen lukumäärästä riippumatta. On vain valmistajalla ollut laatu ongelmia tuohon ajankohtaan saakka. Motonetin myymä GM:n puola käy myös oli sitten kyseessä GM:n tai Boschin ruisku. 1,6 litraisessa onkin jo sitten oma puola jokaisen tulpan päässä.
samarai kirjoitti:Mutta mistä voit olla varma, että siellä korjaamossa ei varmuuden vuoksi osia vaihdeta mitään ennenkuin em. vika löytyy varmasti? Sinulla pitäisi jo nyt tiedossa korjaamon kustannusarvio jota vertaat näihin osiin. Varmaan jo vikakoodien luku ainakin merkkikorjaamossa maksaa enemmän kuin nuo em. osat.
Pahimpia tilanteita asiakkaan kannalta autokorjaamossa on mielestäni juuri sellainen, jossa pyydetään: "pankaahan tämä kuntoon" - viasta tietämättä.
Mutta Herra Gri. tietysti tekee niinkuin itse tuntee oikeaksi.
Niin kun sanottu, voihan sitä pistää vaikka ihan vain varmuuden vuoksi koko auton vaikka uusiksi, jos haluaa muutaman satasen autoon alkaa tehdä tuhansien eurojen remppoja. Eiköhän se vika liene siellä sytytyksenpuolella ja tästä kävin keskustelua tutun korjaajan kanssa, eli ei siis mitään "pankaahan tämä kuntoon" - viasta tietämättä. " !
No olisit jo alunperinkin kysynyt siltä tutulta korjaajaltasi autosi vikaa, niin ei tarvitse täällä alkaa turhaa kysellä sytytyspuolan vaihdosta.
Tämän palstan tarkoitushan on juuri neuvoa auton omatoimista korjausta eikä "vie korjaamoon". Ja juuri niitä satasien ropposia sinne viimeksi kannattaa viedä.
Ja miten ihmeessä tästä sytytyspuolan vaihdosta nyt tulikin "tuhansien eurojen remppa" itse tehtynä? Ja korjaamollako tämä sytytyspuolen vika hoidetaan sitten halvemmalla?
"Lähiaikoina on säädetty mm. venttiilit, bensansuodatin, laturi kuten myös vesipumppu jakohihna kiristinrulla jne....
Tulpat ja niiden johdot on vaihdettu juuri, n. kuukausi sitten."
Onkohan nämä sitten tehty itse vai teetetty korjaamossa?
Ihmetyttää, että jos nämä on itse pystytty tekemään, ja sitten kysellään täällä kuitenkin miten sytytyspuola vaihdetaan.
Lompakon luhistuminen tainnut johtua kuitenkin jo korjaamolaskuista?
No huh-huh. Kuule, lue aiemmat viestit ja päättele itse mitä on tehty ja mitä ei, en jaksa alkaa kaltaisesi palikan kanssa kinastelemaan
Mitä sillä on väliä mitä olen tehnyt korjaamolla ja mitä itse, ihme valittamista. Jos SINUA ei huvita vastata niin hitsi sitten vastaat, olisi ihan niin kun vaan kiva tietää!!!