Sivu 1/1

lada 1500

Lähetetty: 17.10.2011 21:32
Kirjoittaja laakkonen-1,5
moi,tässä viisaammilta aloin kyseleen ,,kun nokka on 330-astetta ja 7,5 nousulla, välykset panin 0,20 niin ala-vääntö on hukassa. ajoitin säädettävällä noin 4 astetta myöhäselle normi-merkistä. sitten kun alkaa ajaa esim 2-vaihteella jotain 6- 8 tuhatta ,veto on mahtava, ei riitä ohjauksessa nopeus ajaa,aina sivuttain suttaa, miten saan alas tuota vetoa? :?

Re: lada 1500

Lähetetty: 17.10.2011 21:50
Kirjoittaja pressa
laakkonen-1,5 kirjoitti:...nokka on 330-astetta...ajaa esim 2-vaihteella jotain 6- 8 tuhatta...miten saan alas tuota vetoa?
Yli kolmesataa-asteinen nokka tarvitsee kierroksia että vetää, alhaisemmille nopeuksille saat vetoa käyttämällä pienempää vaihdetta tai tiheämpää perävälitystä.

Re: lada 1500

Lähetetty: 17.10.2011 21:58
Kirjoittaja pvdriver
sulla on se nokka myöhäsellä

Re: lada 1500

Lähetetty: 17.10.2011 22:04
Kirjoittaja jaketech racinteam
pvdriver kirjoitti:sulla on se nokka myöhäsellä
näin on. nokkaa aikasemalle ni vääntöalue siirtyy alemmas.

Re: lada 1500

Lähetetty: 17.10.2011 22:05
Kirjoittaja Jokari
Paljonko puristussuhde?

Re: lada 1500

Lähetetty: 18.10.2011 10:32
Kirjoittaja laakkonen-1,5
Jokari kirjoitti:Paljonko puristussuhde?
Kiitos neuvoista. puristus-suhde pidetty vakiona,kansi vain laitettu,kanavat ammattilainen kävi läpi. weber paikallaan.Alkuun minulla oli noin 4-astetta aikaisella alkuperä merkistä ja kaikki veto oli vielä enempi hukassa .ehkä pitää koittaa vielä laitttaa aste-pari aikaisemmalle. :)

Re: lada 1500

Lähetetty: 18.10.2011 12:17
Kirjoittaja jaketech racinteam
laakkonen-1,5 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Paljonko puristussuhde?
Kiitos neuvoista. puristus-suhde pidetty vakiona,kansi vain laitettu,kanavat ammattilainen kävi läpi. weber paikallaan.Alkuun minulla oli noin 4-astetta aikaisella alkuperä merkistä ja kaikki veto oli vielä enempi hukassa .ehkä pitää koittaa vielä laitttaa aste-pari aikaisemmalle. :)
puristussuhde liian matala nokalle. onko sytkä paljon aikasella?
laita se nokka sillain että imu ja pako on yhtäpaljon auki ykk ja siittä lähe säätään molempii suuntaa. unoha se vakio merkki. yleensä paras vetoalue löytyy ku imu on 1-1.5mm pakoa enemän auki.

Re: lada 1500

Lähetetty: 18.10.2011 13:00
Kirjoittaja laakkonen-1,5
jassoo,eli siis vaikka nelonen ykk ja nokkapyörä auki ja siitä säätään silleen että imu enempi auki ton noin 1,5 mm?eli väkisin oma merkki ei satu kohilleen kun toi säätö-järjestys oli 6 ja 8,, vai katsonko juuri näistä sen imun mitan?ymmärtääkseni tarkoitin että juuri 4-pytyn molemmat venat auki, anteeksi tyhmyyteni,menee vaan hermot kun ei tahdo onnistua. syttö on korva-kuulolla laitettu,kärjetön, :(

Re: lada 1500

Lähetetty: 18.10.2011 13:55
Kirjoittaja Jokari
No kylmä tosiasiahan tässä jutussa on se että nyt on palikat koneessa niin vääriä kuin ikinä voi olla. Yli 300-asteiset nokat vaatii minimissään n. 11:1 puristuksen, muuten myöhäinen imuvenan sulkeutuminen syö lähes kaikki puristuspaineet koneesta ja koko kierrosalue tyhjäkäynnistä huippukierroksiin kuolee.
Voit säädellä sitä kuinka paljon tahansa, etkä mainittavaa parannusta tule saamaan.

Ja yhdellä kaasarilla...

Myikö joku ton nokan sulle hyvillä myyntipuheilla vai itsekö keksit laittaa tuon vakiokoneeseen?

Re: lada 1500

Lähetetty: 18.10.2011 15:37
Kirjoittaja laakkonen-1,5
terve jokari. vähän tällänen asia mulla juuri olut mielessä. käskin tehdä 298 tai noin 300 -noka gt-motorin,ja tollaset arvot lukee astelevyssä,koitettu säätää mutta tosiaan tulee niin hirveät luvut,verrattuna entis-aikojen sumbeam avengerin viri-nokkaan. ei tieten sama asia mutta noin asteet tässä nokassa jää aina johki 100 asteeseen. no,,pitänee panna oma nokka tai koittaa ostaa tuplat ,kantta laskea? :?

Re: lada 1500

Lähetetty: 18.10.2011 19:56
Kirjoittaja jaketech racinteam
puristussuhteesta esim: mulla toyotan 2T koneessa oli 320 asteinen 14mm nostolla nokka. imu oli auki 4.5 ja pako oli jotain 3mm. puristussuhde piti olla 14 hujakoilla ennen ku kone alko pelaan.
nokka oli helkkarin vaikee ajaa rallikoneessa ku veti vaan yläpäässää kierosaluetta joten vaihtoin siihen miedomman nokan. nyt on 290 ja 12mm nostolla oleva ja pelaa paremin alhaalla.

Re: lada 1500

Lähetetty: 18.10.2011 20:22
Kirjoittaja START
ootko puristuspaineita mitannut? kokeileppa piruuttaan..
ei muuta kun lohkoo höylään ja tuplia paikalleen. niin johan alkaa rokkaan