lada 1500

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
laakkonen-1,5

lada 1500

Viesti Kirjoittaja laakkonen-1,5 »

moi,tässä viisaammilta aloin kyseleen ,,kun nokka on 330-astetta ja 7,5 nousulla, välykset panin 0,20 niin ala-vääntö on hukassa. ajoitin säädettävällä noin 4 astetta myöhäselle normi-merkistä. sitten kun alkaa ajaa esim 2-vaihteella jotain 6- 8 tuhatta ,veto on mahtava, ei riitä ohjauksessa nopeus ajaa,aina sivuttain suttaa, miten saan alas tuota vetoa? :?
Avatar
pressa
Viestit: 10496
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: lada 1500

Viesti Kirjoittaja pressa »

laakkonen-1,5 kirjoitti:...nokka on 330-astetta...ajaa esim 2-vaihteella jotain 6- 8 tuhatta...miten saan alas tuota vetoa?
Yli kolmesataa-asteinen nokka tarvitsee kierroksia että vetää, alhaisemmille nopeuksille saat vetoa käyttämällä pienempää vaihdetta tai tiheämpää perävälitystä.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: lada 1500

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

sulla on se nokka myöhäsellä
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: lada 1500

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

pvdriver kirjoitti:sulla on se nokka myöhäsellä
näin on. nokkaa aikasemalle ni vääntöalue siirtyy alemmas.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: lada 1500

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Paljonko puristussuhde?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
laakkonen-1,5

Re: lada 1500

Viesti Kirjoittaja laakkonen-1,5 »

Jokari kirjoitti:Paljonko puristussuhde?
Kiitos neuvoista. puristus-suhde pidetty vakiona,kansi vain laitettu,kanavat ammattilainen kävi läpi. weber paikallaan.Alkuun minulla oli noin 4-astetta aikaisella alkuperä merkistä ja kaikki veto oli vielä enempi hukassa .ehkä pitää koittaa vielä laitttaa aste-pari aikaisemmalle. :)
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: lada 1500

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

laakkonen-1,5 kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Paljonko puristussuhde?
Kiitos neuvoista. puristus-suhde pidetty vakiona,kansi vain laitettu,kanavat ammattilainen kävi läpi. weber paikallaan.Alkuun minulla oli noin 4-astetta aikaisella alkuperä merkistä ja kaikki veto oli vielä enempi hukassa .ehkä pitää koittaa vielä laitttaa aste-pari aikaisemmalle. :)
puristussuhde liian matala nokalle. onko sytkä paljon aikasella?
laita se nokka sillain että imu ja pako on yhtäpaljon auki ykk ja siittä lähe säätään molempii suuntaa. unoha se vakio merkki. yleensä paras vetoalue löytyy ku imu on 1-1.5mm pakoa enemän auki.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
laakkonen-1,5

Re: lada 1500

Viesti Kirjoittaja laakkonen-1,5 »

jassoo,eli siis vaikka nelonen ykk ja nokkapyörä auki ja siitä säätään silleen että imu enempi auki ton noin 1,5 mm?eli väkisin oma merkki ei satu kohilleen kun toi säätö-järjestys oli 6 ja 8,, vai katsonko juuri näistä sen imun mitan?ymmärtääkseni tarkoitin että juuri 4-pytyn molemmat venat auki, anteeksi tyhmyyteni,menee vaan hermot kun ei tahdo onnistua. syttö on korva-kuulolla laitettu,kärjetön, :(
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: lada 1500

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No kylmä tosiasiahan tässä jutussa on se että nyt on palikat koneessa niin vääriä kuin ikinä voi olla. Yli 300-asteiset nokat vaatii minimissään n. 11:1 puristuksen, muuten myöhäinen imuvenan sulkeutuminen syö lähes kaikki puristuspaineet koneesta ja koko kierrosalue tyhjäkäynnistä huippukierroksiin kuolee.
Voit säädellä sitä kuinka paljon tahansa, etkä mainittavaa parannusta tule saamaan.

Ja yhdellä kaasarilla...

Myikö joku ton nokan sulle hyvillä myyntipuheilla vai itsekö keksit laittaa tuon vakiokoneeseen?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
laakkonen-1,5

Re: lada 1500

Viesti Kirjoittaja laakkonen-1,5 »

terve jokari. vähän tällänen asia mulla juuri olut mielessä. käskin tehdä 298 tai noin 300 -noka gt-motorin,ja tollaset arvot lukee astelevyssä,koitettu säätää mutta tosiaan tulee niin hirveät luvut,verrattuna entis-aikojen sumbeam avengerin viri-nokkaan. ei tieten sama asia mutta noin asteet tässä nokassa jää aina johki 100 asteeseen. no,,pitänee panna oma nokka tai koittaa ostaa tuplat ,kantta laskea? :?
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: lada 1500

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

puristussuhteesta esim: mulla toyotan 2T koneessa oli 320 asteinen 14mm nostolla nokka. imu oli auki 4.5 ja pako oli jotain 3mm. puristussuhde piti olla 14 hujakoilla ennen ku kone alko pelaan.
nokka oli helkkarin vaikee ajaa rallikoneessa ku veti vaan yläpäässää kierosaluetta joten vaihtoin siihen miedomman nokan. nyt on 290 ja 12mm nostolla oleva ja pelaa paremin alhaalla.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: lada 1500

Viesti Kirjoittaja START »

ootko puristuspaineita mitannut? kokeileppa piruuttaan..
ei muuta kun lohkoo höylään ja tuplia paikalleen. niin johan alkaa rokkaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin