
lada 1500
lada 1500
moi,tässä viisaammilta aloin kyseleen ,,kun nokka on 330-astetta ja 7,5 nousulla, välykset panin 0,20 niin ala-vääntö on hukassa. ajoitin säädettävällä noin 4 astetta myöhäselle normi-merkistä. sitten kun alkaa ajaa esim 2-vaihteella jotain 6- 8 tuhatta ,veto on mahtava, ei riitä ohjauksessa nopeus ajaa,aina sivuttain suttaa, miten saan alas tuota vetoa? 

Re: lada 1500
Yli kolmesataa-asteinen nokka tarvitsee kierroksia että vetää, alhaisemmille nopeuksille saat vetoa käyttämällä pienempää vaihdetta tai tiheämpää perävälitystä.laakkonen-1,5 kirjoitti:...nokka on 330-astetta...ajaa esim 2-vaihteella jotain 6- 8 tuhatta...miten saan alas tuota vetoa?
Re: lada 1500
sulla on se nokka myöhäsellä
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: lada 1500
näin on. nokkaa aikasemalle ni vääntöalue siirtyy alemmas.pvdriver kirjoitti:sulla on se nokka myöhäsellä
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: lada 1500
Paljonko puristussuhde?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: lada 1500
Kiitos neuvoista. puristus-suhde pidetty vakiona,kansi vain laitettu,kanavat ammattilainen kävi läpi. weber paikallaan.Alkuun minulla oli noin 4-astetta aikaisella alkuperä merkistä ja kaikki veto oli vielä enempi hukassa .ehkä pitää koittaa vielä laitttaa aste-pari aikaisemmalle.Jokari kirjoitti:Paljonko puristussuhde?

-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: lada 1500
puristussuhde liian matala nokalle. onko sytkä paljon aikasella?laakkonen-1,5 kirjoitti:Kiitos neuvoista. puristus-suhde pidetty vakiona,kansi vain laitettu,kanavat ammattilainen kävi läpi. weber paikallaan.Alkuun minulla oli noin 4-astetta aikaisella alkuperä merkistä ja kaikki veto oli vielä enempi hukassa .ehkä pitää koittaa vielä laitttaa aste-pari aikaisemmalle.Jokari kirjoitti:Paljonko puristussuhde?
laita se nokka sillain että imu ja pako on yhtäpaljon auki ykk ja siittä lähe säätään molempii suuntaa. unoha se vakio merkki. yleensä paras vetoalue löytyy ku imu on 1-1.5mm pakoa enemän auki.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: lada 1500
jassoo,eli siis vaikka nelonen ykk ja nokkapyörä auki ja siitä säätään silleen että imu enempi auki ton noin 1,5 mm?eli väkisin oma merkki ei satu kohilleen kun toi säätö-järjestys oli 6 ja 8,, vai katsonko juuri näistä sen imun mitan?ymmärtääkseni tarkoitin että juuri 4-pytyn molemmat venat auki, anteeksi tyhmyyteni,menee vaan hermot kun ei tahdo onnistua. syttö on korva-kuulolla laitettu,kärjetön, 

Re: lada 1500
No kylmä tosiasiahan tässä jutussa on se että nyt on palikat koneessa niin vääriä kuin ikinä voi olla. Yli 300-asteiset nokat vaatii minimissään n. 11:1 puristuksen, muuten myöhäinen imuvenan sulkeutuminen syö lähes kaikki puristuspaineet koneesta ja koko kierrosalue tyhjäkäynnistä huippukierroksiin kuolee.
Voit säädellä sitä kuinka paljon tahansa, etkä mainittavaa parannusta tule saamaan.
Ja yhdellä kaasarilla...
Myikö joku ton nokan sulle hyvillä myyntipuheilla vai itsekö keksit laittaa tuon vakiokoneeseen?
Voit säädellä sitä kuinka paljon tahansa, etkä mainittavaa parannusta tule saamaan.
Ja yhdellä kaasarilla...
Myikö joku ton nokan sulle hyvillä myyntipuheilla vai itsekö keksit laittaa tuon vakiokoneeseen?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: lada 1500
terve jokari. vähän tällänen asia mulla juuri olut mielessä. käskin tehdä 298 tai noin 300 -noka gt-motorin,ja tollaset arvot lukee astelevyssä,koitettu säätää mutta tosiaan tulee niin hirveät luvut,verrattuna entis-aikojen sumbeam avengerin viri-nokkaan. ei tieten sama asia mutta noin asteet tässä nokassa jää aina johki 100 asteeseen. no,,pitänee panna oma nokka tai koittaa ostaa tuplat ,kantta laskea? 

-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: lada 1500
puristussuhteesta esim: mulla toyotan 2T koneessa oli 320 asteinen 14mm nostolla nokka. imu oli auki 4.5 ja pako oli jotain 3mm. puristussuhde piti olla 14 hujakoilla ennen ku kone alko pelaan.
nokka oli helkkarin vaikee ajaa rallikoneessa ku veti vaan yläpäässää kierosaluetta joten vaihtoin siihen miedomman nokan. nyt on 290 ja 12mm nostolla oleva ja pelaa paremin alhaalla.
nokka oli helkkarin vaikee ajaa rallikoneessa ku veti vaan yläpäässää kierosaluetta joten vaihtoin siihen miedomman nokan. nyt on 290 ja 12mm nostolla oleva ja pelaa paremin alhaalla.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: lada 1500
ootko puristuspaineita mitannut? kokeileppa piruuttaan..
ei muuta kun lohkoo höylään ja tuplia paikalleen. niin johan alkaa rokkaan
ei muuta kun lohkoo höylään ja tuplia paikalleen. niin johan alkaa rokkaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti