Iisalmessa hieno ZIL.
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
Iisalmessa hieno ZIL.
iisalmessa on hieno ZIL kuorma-auto . Se oli fiksattavana minun entisellä työmaalla. Oli aika rouheat äänet bensa veekasissa kun pätki reikäsestä pakoputkesta. Nykyään se taitaa olla Olvin omistuksessa (ehkä) ja siitä tulee varmaan joku tapahtuma peli. Tällä hetkellä ilman lavaa ja on niinku mikäkin hot rod. etukeno, ja hopeet vanteet.
oli muuten jostain venäjältä? etelästä? ajamalla tuotu ja vetäny 100litraa sataselle. ei oo ollu halpa reissu.
oli muuten jostain venäjältä? etelästä? ajamalla tuotu ja vetäny 100litraa sataselle. ei oo ollu halpa reissu.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kivaa
wau, onko ihan maaginen 130 malli eli siis kaksiakselinen 4x2, ja pyöreähkö hytti? montako riviä on poikittais rivoituksia jäädyttimensäleikössä?

- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jes
no on se sit 130 jos pyöreekoppinen takavetoinen V8 bensa ZIL, mitä enemmän on vaakarivejä säleikössä sen uudempi. modernisoinnit oli ainakin vuosina 1977, 1981, 1986 joka kerta lisää reikiä säleikköön.

- pelti kiinni
- Viestit: 114
- Liittynyt: 30.9.2003 23:55
- Paikkakunta: Hki
pelleiletkö ?
pelleiletkö ?Nonnis kirjoitti:Onks joku sitten tavannut etuvetoista kuorma-autoa??
t. pe ki
Re: pelleiletkö ?
pelti kiinni kirjoitti:pelleiletkö ?Nonnis kirjoitti:Onks joku sitten tavannut etuvetoista kuorma-autoa??
t. pe ki
En minä mitään pelleile. En minä vaan ole tavannut.

Jos nyt puhutaan ihan raskaasta kalustosta eikä mistään verotusteknisistä "kuorma-autoista".
Vai?
Reippaina käymme rekkain alle 

- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Sellainen kilvetön ZIL oli Suomi meloo -tapahtuman aikana Iisalmen satamassa parkissa lähellä sitä kahden hengen kuppilaa. Otin siitä kuvan ja yritän laittaa sen ihmeteltäväksi myöhemmin syksyllä. Näin kesällä kun ei oikein ehdi olla netissä kuin töissä.
Ei, en minä melomassa ollut, ihan vaan kyläilemässä. Samalla reissulla näin Varkauden Portin parkissa Ladakerhon tarralla varustetun punaisen kromimaskisen Lada 1700 i:n.
Ei, en minä melomassa ollut, ihan vaan kyläilemässä. Samalla reissulla näin Varkauden Portin parkissa Ladakerhon tarralla varustetun punaisen kromimaskisen Lada 1700 i:n.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Re: pelleiletkö ?
Kuorma-autoisuushan nimenomaan ON veroteknistä. Vai millä sitten erotat kuorma-auton vaikkapa pickupista? Tai pakettiauton kuorma-autosta tms.Nonnis kirjoitti:En minä mitään pelleile. En minä vaan ole tavannut.![]()
Jos nyt puhutaan ihan raskaasta kalustosta eikä mistään verotusteknisistä "kuorma-autoista".
Vai?
Jenkeissähän esmes Chryslerin PT cruiser on kuorma-auto ja lukuisat muut autot joista ei vois ikinä kuvitella että ne ois kuorma-autoja. Hintaa se status ei kai laske mutta päästörajoituksia kylläkin.
Toisaalta, jos kriteerinä on lava ja erillinen runko, niin kyllähän pickupit menee siihen katergoriaan.
Joka tapauksessa korotettu/venytetty Ducato on etuvoteoinen kuorma-auto

Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
ei sitä sentään joka "ducatoa tai pick-upia" rekisteröidä kuorma-autoksi. Kokonaispainon täytyy olla >3500 kg.
Finlexistä Copypaste: (kohta 4)
Ajoneuvolaki 11.12.2002/1090
Ajoneuvojen perusluokitus
10 §
Auto
M- ja N-luokan ajoneuvo (auto) on henkilöiden tai tavaran kuljetukseen taikka määrättyyn erikoistehtävään valmistettu moottorikäyttöinen ajoneuvo, jossa on vähintään neljä pyörää tai telat ja jonka suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 25 kilometriä tunnissa. M- ja N-luokan ajoneuvoksi ei kuitenkaan katsota nelipyöräistä ajoneuvoa, joka 13 §:n nojalla katsotaan L-luokkaan kuuluvaksi taikka 14 tai 15 §:n nojalla traktoriksi tai moottorityökoneeksi.
M- ja N-luokan ajoneuvot jaetaan seuraaviin alaluokkiin:
1) M1-luokan ajoneuvo (henkilöauto) on henkilöiden kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle;
2) M2- ja M3-luokan ajoneuvo (linja-auto) on henkilöiden kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa useammalle kuin kahdeksalle henkilölle; M2-luokan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 5 tonnia ja M3-luokan ajoneuvon yli 5 tonnia;
3) N1-luokan ajoneuvo (pakettiauto) on tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jonka kokonaismassa on enintään 3,5 tonnia;
4) N2- ja N3-luokan ajoneuvo (kuorma-auto) on tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jonka kokonaismassa on suurempi kuin 3,5 tonnia; N2-luokan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 12 tonnia ja N3-luokan ajoneuvon yli 12 tonnia.
M- ja N-luokan ajoneuvoja luokiteltaessa rinnastetaan erikoistarkoituksiin valmistettujen ajoneuvojen varusteet, kuten nosturi, betonipumppu ja huoltovälineet, tavaraan.
Autoverolaissa säädetään tarvittaessa sellaisen auton, joka on verovapaa tai josta suoritetaan alennettua veroa, rakenteesta, mitoituksesta ja muista verovapauden tai alennetun veron edellytyksistä. Liikenne- ja viestintäministeriön asetuksella säädetään tarvittaessa tarkemmin M- ja N-luokan ajoneuvojen alaluokista.
Finlexistä Copypaste: (kohta 4)
Ajoneuvolaki 11.12.2002/1090
Ajoneuvojen perusluokitus
10 §
Auto
M- ja N-luokan ajoneuvo (auto) on henkilöiden tai tavaran kuljetukseen taikka määrättyyn erikoistehtävään valmistettu moottorikäyttöinen ajoneuvo, jossa on vähintään neljä pyörää tai telat ja jonka suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 25 kilometriä tunnissa. M- ja N-luokan ajoneuvoksi ei kuitenkaan katsota nelipyöräistä ajoneuvoa, joka 13 §:n nojalla katsotaan L-luokkaan kuuluvaksi taikka 14 tai 15 §:n nojalla traktoriksi tai moottorityökoneeksi.
M- ja N-luokan ajoneuvot jaetaan seuraaviin alaluokkiin:
1) M1-luokan ajoneuvo (henkilöauto) on henkilöiden kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle;
2) M2- ja M3-luokan ajoneuvo (linja-auto) on henkilöiden kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa useammalle kuin kahdeksalle henkilölle; M2-luokan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 5 tonnia ja M3-luokan ajoneuvon yli 5 tonnia;
3) N1-luokan ajoneuvo (pakettiauto) on tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jonka kokonaismassa on enintään 3,5 tonnia;
4) N2- ja N3-luokan ajoneuvo (kuorma-auto) on tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jonka kokonaismassa on suurempi kuin 3,5 tonnia; N2-luokan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 12 tonnia ja N3-luokan ajoneuvon yli 12 tonnia.
M- ja N-luokan ajoneuvoja luokiteltaessa rinnastetaan erikoistarkoituksiin valmistettujen ajoneuvojen varusteet, kuten nosturi, betonipumppu ja huoltovälineet, tavaraan.
Autoverolaissa säädetään tarvittaessa sellaisen auton, joka on verovapaa tai josta suoritetaan alennettua veroa, rakenteesta, mitoituksesta ja muista verovapauden tai alennetun veron edellytyksistä. Liikenne- ja viestintäministeriön asetuksella säädetään tarvittaessa tarkemmin M- ja N-luokan ajoneuvojen alaluokista.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Eli kuorma-auto on tarpeeksi iso auto? Missä se raja menee?Nonnis kirjoitti:No kyllä kuorma-auton pickupista erottaa jo koon puolesta. Ja harvemmin kai jenkkienkään pickupeissa on paineilmajarruja tai paripyöriä tai 8-lovista lootaa tms?
Jos kuorma-auto on sitten erillisellä rungolla varustettu takavetoinen laite, niin ei, sitten ei etuvetoisia kuorma-autoja oo.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Oma käsitys kuorma-autoista: Kuorma-autoja on kaikki kuorma-autoiksi rekisteröidyt, oikeita kuorma-autoja on yli 12t painavat (eli N3).
Pelkästään etuvetoisia kuorma-autoja en tiedä mutta etupyörillä vetäviähän on kyllä, tosin olen moisella ajanut joka veti vain etupyörillä ja yli 12t mutta normaalisti nelikko josta vain vian seurauksena jouduttiin takakardaani irroittamaan. Vielä kun kompura jäätyi matkalla niin oli aika kiva ilman jarruja ajaa, tai lähinnä ei uskaltanut painaa ettei halvaannu...
Rellu on muuten käyttänyt kuorma-autoissa myös nestejarruja, tosin pi-tehosteisia.
Eikös maxi-ducato mene tietääkseni komeasti kuorma-autoksi noin lain mukaan?
Jenkkien pick-upeissa on paripyöriä, myös näistä muissa paketti-kuorma-autoissa, mm 400-sarjalaisissa sprinttereissä. Myös noita 8- tai oikeastaa 10-lovisia laatikoita on. Nelikoissa hidas/nopea, mielestäni sama kuin k-autoissa lyhyt/nopea alue.
Innostuimpahan taas, mutta kun CE-korttikin löytyy niin asia lähellä sydäntä.
Pelkästään etuvetoisia kuorma-autoja en tiedä mutta etupyörillä vetäviähän on kyllä, tosin olen moisella ajanut joka veti vain etupyörillä ja yli 12t mutta normaalisti nelikko josta vain vian seurauksena jouduttiin takakardaani irroittamaan. Vielä kun kompura jäätyi matkalla niin oli aika kiva ilman jarruja ajaa, tai lähinnä ei uskaltanut painaa ettei halvaannu...
Rellu on muuten käyttänyt kuorma-autoissa myös nestejarruja, tosin pi-tehosteisia.
Eikös maxi-ducato mene tietääkseni komeasti kuorma-autoksi noin lain mukaan?
Jenkkien pick-upeissa on paripyöriä, myös näistä muissa paketti-kuorma-autoissa, mm 400-sarjalaisissa sprinttereissä. Myös noita 8- tai oikeastaa 10-lovisia laatikoita on. Nelikoissa hidas/nopea, mielestäni sama kuin k-autoissa lyhyt/nopea alue.
Innostuimpahan taas, mutta kun CE-korttikin löytyy niin asia lähellä sydäntä.
Vauhdin tae - alamäki