Tehon mittaus kiihdyttämällä

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Tehon mittaus kiihdyttämällä

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Joskus opiskeluaikana joku muistaakseni väsäsi tietokoneohjelmaa, jolla pystyi laskemaan jonkunlaisen tehokäyrän kiihdytyksen perusteella, eli ei tarvittu penkkiä.
Jokseenkin kai toimikin. Tietääkö kukaan tästä mitään?
Ohjelmaan tietysti syötettiin kaikenlaisia tietoja autosta, mihin laskut pohjautuivat, mutta jos käyrän meinaa saada aikaiseksi, niin ilmeisesti jotakin antureitakin tarvittiin?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
turbo ic

Viesti Kirjoittaja turbo ic »

mä ostin kaverin kanssa puoliksi g-tecin joka mittaa g-voimista tehon, 0-100, 1/4mailin jne... se on ainakin hyvä vehje. sitä en tiedä kuinka tarkka se on, ainakin kaikki on sanonut että se olis aika tarkka laite
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Joskus aiheesta tehty labra tekussa ja siin ei ollut ku kiihdytysanturi ja auton oma nopeusmittari. En kyllä enää muista miten laskettiin. Derivointi siin käytettiin hyväksi ym kikkailua... Laitan nettin muistakseni Mondeon ajotilapiiroksen ja juuri toi.

http://chille6.tripod.com/100A.xls

ja itse labra

http://chille6.tripod.com/selost0131.doc

On siin virheitä ym mut kuitenkin oli muistakseni hyväksytty... :D
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehon mittaus kiihdyttämällä

Viesti Kirjoittaja micco »

NesteHukka kirjoitti:Joskus opiskeluaikana joku muistaakseni väsäsi tietokoneohjelmaa, jolla pystyi laskemaan jonkunlaisen tehokäyrän kiihdytyksen perusteella, eli ei tarvittu penkkiä.
Jokseenkin kai toimikin. Tietääkö kukaan tästä mitään?
Ohjelmaan tietysti syötettiin kaikenlaisia tietoja autosta, mihin laskut pohjautuivat, mutta jos käyrän meinaa saada aikaiseksi, niin ilmeisesti jotakin antureitakin tarvittiin?
RevTest ja StreetDyno ainakin... Mitään antureitahan noihin ei tarvita vaan niissä nauhoitetaan sytkäpulssia ja siitä sitten lasketaan tehot kun tiedetään kinnerin välityssuhde ja paino.
Vastaa Viestiin