Sivu 1/1

2-Ovinen larba...

Lähetetty: 9.8.2004 21:11
Kirjoittaja LydååPower
Onkos jollain omasta taikka muitten takaa 2-ovista ladaa..olis iha mielenkiinnosta kiva nähä millanen se on livenä..ja vieläparempi jos sen vois ostaa ku itellä on senverran tuo peukku keskellä kämmentä ettei sellasen rakentamisesta tuu mitn... :D

Lähetetty: 12.8.2004 13:16
Kirjoittaja Stefa
Yhden moisen nähnyt, pyöri rokkiralli-kisoissa joskus. Oli tosin sellainen lyhennetty malli. Kartaani oli ehkä 30cm pitkä :roll: Varmaan aika vesseli ajaa kun akseliväliä ei juuri mitään...

Lähetetty: 12.8.2004 20:36
Kirjoittaja samppa750
Mitenkäs nykyään menee lupien saanti tuollaiselle laitteelle?

Takaovista leikkaisi palaset joilla jatkaisi etuovia, jolloin ovia ei olisi "vaihdettu"... Lasit joutuisi tietysti teettämään.

Kuinkahan helmojen yms. lujuuden todistaminen tai sen tarve?

Lähetetty: 13.8.2004 12:07
Kirjoittaja Stefa
B-pilarit joutuisi siirtämään jne. Voisi melkoinen taistelu olla ja hyvät laskelmat pitäisi olla mutta kaikkihan on mahdollista. Sama taistelu varmaankin kuin avon tekemisessä. Kuplamiehiltä kuullut sellaista tarinaa että tunkataan autosta yksi kulma ylös ja mitataan korin vääntymä, kun avossa tämä vääntymä pienempi niin kelpaisi sitten konttorille. En kyllä täysin tätä uskoisi mutta en sitten tiedä.

Lähetetty: 13.8.2004 15:32
Kirjoittaja Lada-Jussi
Stefa kirjoitti:B-pilarit joutuisi siirtämään jne. Voisi melkoinen taistelu olla ja hyvät laskelmat pitäisi olla mutta kaikkihan on mahdollista. Sama taistelu varmaankin kuin avon tekemisessä. Kuplamiehiltä kuullut sellaista tarinaa että tunkataan autosta yksi kulma ylös ja mitataan korin vääntymä, kun avossa tämä vääntymä pienempi niin kelpaisi sitten konttorille. En kyllä täysin tätä uskoisi mutta en sitten tiedä.
tollaihan sitä vääntöjäykkyyttä voi kotikonstein testailla, mutta hyvä kuplamiesten puhua kun kuplassa ei ole itsekantava kori.

Lähetetty: 13.8.2004 16:15
Kirjoittaja tsenobiili
Lada-Jussi kirjoitti:
Stefa kirjoitti:B-pilarit joutuisi siirtämään jne. Voisi melkoinen taistelu olla ja hyvät laskelmat pitäisi olla mutta kaikkihan on mahdollista. Sama taistelu varmaankin kuin avon tekemisessä. Kuplamiehiltä kuullut sellaista tarinaa että tunkataan autosta yksi kulma ylös ja mitataan korin vääntymä, kun avossa tämä vääntymä pienempi niin kelpaisi sitten konttorille. En kyllä täysin tätä uskoisi mutta en sitten tiedä.
tollaihan sitä vääntöjäykkyyttä voi kotikonstein testailla, mutta hyvä kuplamiesten puhua kun kuplassa ei ole itsekantava kori.
Eihän siinä maantipaiseessa mitään erillistä runkoa ole! Koppa vaan on pulteilla pohjalevyssä kiinni. :?

Lähetetty: 13.8.2004 18:39
Kirjoittaja Stefa
En kyllä osaa määritellä mikä se korirakenne on virallisesti, löysä se pohjalevy kuitenkin on ilman koria mutta silläkin voi ajaa :D Kuitenkin väittäisin että itsekantava se on.

Lähinnä sitä tuolla hain että esim avon tekoon ei tarvittaisi mitään laskelmia, vain pelkkä mekaaninen mittaus jolla kelpaa konttorille leimaan. Kuulostaisi liian yksinkertaiselta tähän suomen muutoskatsastusrumbaan. En kyllä ole viitsinyt käydä tuota konttorilta kyselemässä mitä nyt vuosikatsastuksen yhteydessä joskus katsastusmiesten kanssa turissut mutta eivät yleensä uskalla sanoa mitään tuollaisiin asioihin jotka eivät ole itsestäänselvyyksiä tyyliin "takajarrujenkin pitää toimia".

Lähetetty: 13.8.2004 23:24
Kirjoittaja samppa750
B-pilarin siirtohan ei kauhea homma olisi, lähinnä nuo lujuuslaskelmat olleet mielen vaivana. En kylläkään ole ryhtymässä tuollaiseen projektiin, vielä. Laskenta ei sinänsä ole ongelma, vaatii vaan hieman vaivaa ja aikaa, jos esim. elementtimenetelmällä laskee.

Kiinnostaisi vaan vaatimukset, tai vastaavasti konstruktio millä saatu leima.

Eikä siinäkään ole juurikaan järkeä että lisäisi helmoihin ja pohjaan (vaikka poikittain) "riittävästi" rautaa, tulee vaan ruma ja painava.

Näitä juttuja on hyvä miettiä kun pitäisi nukkua...

Lähetetty: 19.8.2004 0:52
Kirjoittaja mustavihannes
Jos homman tekisi tarpeeksi siististi, ja kohdalle osuisi tarpeeksi nöösi inssi, niin voisi mennä läpi ilman mitään laskelmia tai muutoskatsastuksia... :wink: Kelpaisi muuten mullekin tuollainen coupé -mallinen sporttilarba 8)

Lähetetty: 20.8.2004 10:20
Kirjoittaja v.paasio
Eiköhän tohon hökötykseenkin tarttisi ake:lta hakea erikoisajoneuvo lupa.