2-Ovinen larba...

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
LydååPower

2-Ovinen larba...

Viesti Kirjoittaja LydååPower »

Onkos jollain omasta taikka muitten takaa 2-ovista ladaa..olis iha mielenkiinnosta kiva nähä millanen se on livenä..ja vieläparempi jos sen vois ostaa ku itellä on senverran tuo peukku keskellä kämmentä ettei sellasen rakentamisesta tuu mitn... :D
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Yhden moisen nähnyt, pyöri rokkiralli-kisoissa joskus. Oli tosin sellainen lyhennetty malli. Kartaani oli ehkä 30cm pitkä :roll: Varmaan aika vesseli ajaa kun akseliväliä ei juuri mitään...
Vauhdin tae - alamäki
samppa750

Viesti Kirjoittaja samppa750 »

Mitenkäs nykyään menee lupien saanti tuollaiselle laitteelle?

Takaovista leikkaisi palaset joilla jatkaisi etuovia, jolloin ovia ei olisi "vaihdettu"... Lasit joutuisi tietysti teettämään.

Kuinkahan helmojen yms. lujuuden todistaminen tai sen tarve?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

B-pilarit joutuisi siirtämään jne. Voisi melkoinen taistelu olla ja hyvät laskelmat pitäisi olla mutta kaikkihan on mahdollista. Sama taistelu varmaankin kuin avon tekemisessä. Kuplamiehiltä kuullut sellaista tarinaa että tunkataan autosta yksi kulma ylös ja mitataan korin vääntymä, kun avossa tämä vääntymä pienempi niin kelpaisi sitten konttorille. En kyllä täysin tätä uskoisi mutta en sitten tiedä.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Stefa kirjoitti:B-pilarit joutuisi siirtämään jne. Voisi melkoinen taistelu olla ja hyvät laskelmat pitäisi olla mutta kaikkihan on mahdollista. Sama taistelu varmaankin kuin avon tekemisessä. Kuplamiehiltä kuullut sellaista tarinaa että tunkataan autosta yksi kulma ylös ja mitataan korin vääntymä, kun avossa tämä vääntymä pienempi niin kelpaisi sitten konttorille. En kyllä täysin tätä uskoisi mutta en sitten tiedä.
tollaihan sitä vääntöjäykkyyttä voi kotikonstein testailla, mutta hyvä kuplamiesten puhua kun kuplassa ei ole itsekantava kori.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Lada-Jussi kirjoitti:
Stefa kirjoitti:B-pilarit joutuisi siirtämään jne. Voisi melkoinen taistelu olla ja hyvät laskelmat pitäisi olla mutta kaikkihan on mahdollista. Sama taistelu varmaankin kuin avon tekemisessä. Kuplamiehiltä kuullut sellaista tarinaa että tunkataan autosta yksi kulma ylös ja mitataan korin vääntymä, kun avossa tämä vääntymä pienempi niin kelpaisi sitten konttorille. En kyllä täysin tätä uskoisi mutta en sitten tiedä.
tollaihan sitä vääntöjäykkyyttä voi kotikonstein testailla, mutta hyvä kuplamiesten puhua kun kuplassa ei ole itsekantava kori.
Eihän siinä maantipaiseessa mitään erillistä runkoa ole! Koppa vaan on pulteilla pohjalevyssä kiinni. :?
Se ei skulaa joka skagaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

En kyllä osaa määritellä mikä se korirakenne on virallisesti, löysä se pohjalevy kuitenkin on ilman koria mutta silläkin voi ajaa :D Kuitenkin väittäisin että itsekantava se on.

Lähinnä sitä tuolla hain että esim avon tekoon ei tarvittaisi mitään laskelmia, vain pelkkä mekaaninen mittaus jolla kelpaa konttorille leimaan. Kuulostaisi liian yksinkertaiselta tähän suomen muutoskatsastusrumbaan. En kyllä ole viitsinyt käydä tuota konttorilta kyselemässä mitä nyt vuosikatsastuksen yhteydessä joskus katsastusmiesten kanssa turissut mutta eivät yleensä uskalla sanoa mitään tuollaisiin asioihin jotka eivät ole itsestäänselvyyksiä tyyliin "takajarrujenkin pitää toimia".
Vauhdin tae - alamäki
samppa750

Viesti Kirjoittaja samppa750 »

B-pilarin siirtohan ei kauhea homma olisi, lähinnä nuo lujuuslaskelmat olleet mielen vaivana. En kylläkään ole ryhtymässä tuollaiseen projektiin, vielä. Laskenta ei sinänsä ole ongelma, vaatii vaan hieman vaivaa ja aikaa, jos esim. elementtimenetelmällä laskee.

Kiinnostaisi vaan vaatimukset, tai vastaavasti konstruktio millä saatu leima.

Eikä siinäkään ole juurikaan järkeä että lisäisi helmoihin ja pohjaan (vaikka poikittain) "riittävästi" rautaa, tulee vaan ruma ja painava.

Näitä juttuja on hyvä miettiä kun pitäisi nukkua...
mustavihannes

Viesti Kirjoittaja mustavihannes »

Jos homman tekisi tarpeeksi siististi, ja kohdalle osuisi tarpeeksi nöösi inssi, niin voisi mennä läpi ilman mitään laskelmia tai muutoskatsastuksia... :wink: Kelpaisi muuten mullekin tuollainen coupé -mallinen sporttilarba 8)
v.paasio
Viestit: 254
Liittynyt: 26.2.2004 10:04
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

Eiköhän tohon hökötykseenkin tarttisi ake:lta hakea erikoisajoneuvo lupa.
Vastaa Viestiin