
2-Ovinen larba...
2-Ovinen larba...
Onkos jollain omasta taikka muitten takaa 2-ovista ladaa..olis iha mielenkiinnosta kiva nähä millanen se on livenä..ja vieläparempi jos sen vois ostaa ku itellä on senverran tuo peukku keskellä kämmentä ettei sellasen rakentamisesta tuu mitn... 

B-pilarit joutuisi siirtämään jne. Voisi melkoinen taistelu olla ja hyvät laskelmat pitäisi olla mutta kaikkihan on mahdollista. Sama taistelu varmaankin kuin avon tekemisessä. Kuplamiehiltä kuullut sellaista tarinaa että tunkataan autosta yksi kulma ylös ja mitataan korin vääntymä, kun avossa tämä vääntymä pienempi niin kelpaisi sitten konttorille. En kyllä täysin tätä uskoisi mutta en sitten tiedä.
Vauhdin tae - alamäki
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tollaihan sitä vääntöjäykkyyttä voi kotikonstein testailla, mutta hyvä kuplamiesten puhua kun kuplassa ei ole itsekantava kori.Stefa kirjoitti:B-pilarit joutuisi siirtämään jne. Voisi melkoinen taistelu olla ja hyvät laskelmat pitäisi olla mutta kaikkihan on mahdollista. Sama taistelu varmaankin kuin avon tekemisessä. Kuplamiehiltä kuullut sellaista tarinaa että tunkataan autosta yksi kulma ylös ja mitataan korin vääntymä, kun avossa tämä vääntymä pienempi niin kelpaisi sitten konttorille. En kyllä täysin tätä uskoisi mutta en sitten tiedä.

-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Eihän siinä maantipaiseessa mitään erillistä runkoa ole! Koppa vaan on pulteilla pohjalevyssä kiinni.Lada-Jussi kirjoitti:tollaihan sitä vääntöjäykkyyttä voi kotikonstein testailla, mutta hyvä kuplamiesten puhua kun kuplassa ei ole itsekantava kori.Stefa kirjoitti:B-pilarit joutuisi siirtämään jne. Voisi melkoinen taistelu olla ja hyvät laskelmat pitäisi olla mutta kaikkihan on mahdollista. Sama taistelu varmaankin kuin avon tekemisessä. Kuplamiehiltä kuullut sellaista tarinaa että tunkataan autosta yksi kulma ylös ja mitataan korin vääntymä, kun avossa tämä vääntymä pienempi niin kelpaisi sitten konttorille. En kyllä täysin tätä uskoisi mutta en sitten tiedä.

Se ei skulaa joka skagaa
En kyllä osaa määritellä mikä se korirakenne on virallisesti, löysä se pohjalevy kuitenkin on ilman koria mutta silläkin voi ajaa
Kuitenkin väittäisin että itsekantava se on.
Lähinnä sitä tuolla hain että esim avon tekoon ei tarvittaisi mitään laskelmia, vain pelkkä mekaaninen mittaus jolla kelpaa konttorille leimaan. Kuulostaisi liian yksinkertaiselta tähän suomen muutoskatsastusrumbaan. En kyllä ole viitsinyt käydä tuota konttorilta kyselemässä mitä nyt vuosikatsastuksen yhteydessä joskus katsastusmiesten kanssa turissut mutta eivät yleensä uskalla sanoa mitään tuollaisiin asioihin jotka eivät ole itsestäänselvyyksiä tyyliin "takajarrujenkin pitää toimia".

Lähinnä sitä tuolla hain että esim avon tekoon ei tarvittaisi mitään laskelmia, vain pelkkä mekaaninen mittaus jolla kelpaa konttorille leimaan. Kuulostaisi liian yksinkertaiselta tähän suomen muutoskatsastusrumbaan. En kyllä ole viitsinyt käydä tuota konttorilta kyselemässä mitä nyt vuosikatsastuksen yhteydessä joskus katsastusmiesten kanssa turissut mutta eivät yleensä uskalla sanoa mitään tuollaisiin asioihin jotka eivät ole itsestäänselvyyksiä tyyliin "takajarrujenkin pitää toimia".
Vauhdin tae - alamäki
B-pilarin siirtohan ei kauhea homma olisi, lähinnä nuo lujuuslaskelmat olleet mielen vaivana. En kylläkään ole ryhtymässä tuollaiseen projektiin, vielä. Laskenta ei sinänsä ole ongelma, vaatii vaan hieman vaivaa ja aikaa, jos esim. elementtimenetelmällä laskee.
Kiinnostaisi vaan vaatimukset, tai vastaavasti konstruktio millä saatu leima.
Eikä siinäkään ole juurikaan järkeä että lisäisi helmoihin ja pohjaan (vaikka poikittain) "riittävästi" rautaa, tulee vaan ruma ja painava.
Näitä juttuja on hyvä miettiä kun pitäisi nukkua...
Kiinnostaisi vaan vaatimukset, tai vastaavasti konstruktio millä saatu leima.
Eikä siinäkään ole juurikaan järkeä että lisäisi helmoihin ja pohjaan (vaikka poikittain) "riittävästi" rautaa, tulee vaan ruma ja painava.
Näitä juttuja on hyvä miettiä kun pitäisi nukkua...