Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Elikkäs elikkäs, combiin (1300 remmikone) olisin puhaltimen lykkäämässä (pieni, jostakin 1.9l dieselistä) ja siitä pari kysymystä.
Ekana tuo bensanpaine, sähköpumpun oon laittamassa ja koska tulee kaasarilla, joka on paineistettu DGV Weber niin paljonko sille painetta tarvitaan? Ja ilmeisesti myös pitää olla ahtopaineen mukaan säätyvä. Tällästä säädintä kattelin: http://www.race.fi/fi/product/18970.html mutta tolla näkyis olevan pienin paine ~1,3baria, ja Jokarin kirjottelemassa Weber Faqissa luki että max paine noin 0,2bar. Mulla tosin kumikärkinen neula ja muovikoho joten..? Ahtoja muuten tulee 0,5-0,6 kiloa.
Painekotelo. Onko koolla väliä? Mulla on nyt tekeillä muuten samanlainen kuin Punanenällä aikanaan, multa vaan puuttuu tuo putkihässäkkä päältä: http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... ureid=3801
Näillä pääsen alkuun, tulen kyselemään lisää tyhmiä myöhemmin..
Ekana tuo bensanpaine, sähköpumpun oon laittamassa ja koska tulee kaasarilla, joka on paineistettu DGV Weber niin paljonko sille painetta tarvitaan? Ja ilmeisesti myös pitää olla ahtopaineen mukaan säätyvä. Tällästä säädintä kattelin: http://www.race.fi/fi/product/18970.html mutta tolla näkyis olevan pienin paine ~1,3baria, ja Jokarin kirjottelemassa Weber Faqissa luki että max paine noin 0,2bar. Mulla tosin kumikärkinen neula ja muovikoho joten..? Ahtoja muuten tulee 0,5-0,6 kiloa.
Painekotelo. Onko koolla väliä? Mulla on nyt tekeillä muuten samanlainen kuin Punanenällä aikanaan, multa vaan puuttuu tuo putkihässäkkä päältä: http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... ureid=3801
Näillä pääsen alkuun, tulen kyselemään lisää tyhmiä myöhemmin..
21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Yhtään sen enempää arvostelematta valintoja osien suhteen, tuon hintainen ja maalainen (lue:kiina) paineensäädin aiheuttaa todennäköisesti jossakin vaiheessa ongelmia, kokemusta on. Vastaus kyssäriin: bensanpaine n. 0,3 bar+käytetty ahtopaine. Eli jos paineet ovat esim. 0,7bar, niin polttoaineen paine kilon paikkeilla. Näin kaasarikoneessa siis. Itsellä ainakin toiminut aikoinaan jääautossa vallan mainiosti. Paineensäätimeksi voin hyvistä kokemuksista rikastuneena suositella tätä-->http://www.livefast.fi/kauppa/product_i ... 3virr47bq1
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Ainakin ruiskun kanssa tuollanen kiinalainen race.fi kaupasta ostettu paineensäädin on toiminut ihan ok. Tuollasen rakenne kun on aika yksinkertainen että ei voi kummoista vikaa tullakaan.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 241&theme=
tuollasia sitä ainakin ennen on käytetty. ei kai se mitään avaruus tekniikkaa vaadi
tuollasia sitä ainakin ennen on käytetty. ei kai se mitään avaruus tekniikkaa vaadi
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
mulla olis sama homma, mutta perus pikkulohko nappiksella. Eli kaasarina toimii DGV ja ajatuksena olisi hankkia paineistukselle sopiva koho ja uusi vivusto mikä avaa molemmat läpät yhtä aikaa. Turboksi meinannut jotain halpaa dieselin perus mutkaa, ja kuuleri on omasta takaa.
Eli kysymys on miten saa tuon painekotelon tehtyä helpoiten/parhaiten. Minkä kokoinen, onko muodolla väliä yms. Budjetti on suhtkoht pieni, eli itse sen teen. kaikki muu on oikeastaan selvää jo. ja paineita ajattelin sen 0,5bar avaamatta konetta ollenkaan.
Kaikki neuvot ovat tarpeen. Olen lueskellut muutamaa pikkulohkon turbotus topiccia, mutta en ole löytänyt sopivaa vastausta näihin kysymysksiin. Jelpatkaa hieman.
Eli kysymys on miten saa tuon painekotelon tehtyä helpoiten/parhaiten. Minkä kokoinen, onko muodolla väliä yms. Budjetti on suhtkoht pieni, eli itse sen teen. kaikki muu on oikeastaan selvää jo. ja paineita ajattelin sen 0,5bar avaamatta konetta ollenkaan.
Kaikki neuvot ovat tarpeen. Olen lueskellut muutamaa pikkulohkon turbotus topiccia, mutta en ole löytänyt sopivaa vastausta näihin kysymysksiin. Jelpatkaa hieman.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
ei kai siinä ole kun hitsaa jokunlaisen kotelon mikä käy sen kaasarin päälle.
ei se niin tarkkaa ole tollasessa virityksessä. ei se mikään valtava tarvi olla, mut semmonen kun sattuu sopimaan.
ei se niin tarkkaa ole tollasessa virityksessä. ei se mikään valtava tarvi olla, mut semmonen kun sattuu sopimaan.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Tuossa on juurikin oikeanlainen säädin kaasari hommiin, ja se peruspaine nimenomaan MAX 0,3! sillä se säädinhän hoitaa sen ahdon mukaan paineen säätämisen.START kirjoitti:http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 241&theme=
tuollasia sitä ainakin ennen on käytetty. ei kai se mitään avaruus tekniikkaa vaadi
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Tuo oli tuplakaasareille, mutta tämähän on oikeanlainen yhdelle dgv:lle;toktornivako kirjoitti:Tuossa on juurikin oikeanlainen säädin kaasari hommiin, ja se peruspaine nimenomaan MAX 0,3! sillä se säädinhän hoitaa sen ahdon mukaan paineen säätämisen.
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 051TURB252
Mitenkä tuon paalulinjan kanssa pitää tehdä? Kylmästi vaan tukkoon?
Aattelin tehdä samanlaisen painekotelon kuin Iigorrr farkkuunsa: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/al ... 007459.jpg
Pysyyköhän tuo tiiviinä jos kotelo kiinnitetään kuvan mukaisesti vain läpireikien kautta kaasarin runkoon, tiiviste tietty väliin? Ilmeisesti koska tollasia kiinnityksiä on useampi..
21013 1500 16v Turbo rojekti
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
miks ei, kun tiivisteen laittaa ja ei ole mitää 1mm peltiä (ei väänny luttuun kun kiristää)
ja se on sama, onko tuplien vai yhen kaasarin malli, sen toisen lähön voi tulpata. (ja jälkeen päin on sit valmiina kaks lähtöö kun tuplat laittaa....)
ja se on sama, onko tuplien vai yhen kaasarin malli, sen toisen lähön voi tulpata. (ja jälkeen päin on sit valmiina kaks lähtöö kun tuplat laittaa....)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Jos tukit sen säätimen paluulinjan niin säädin ei toimi silloin ollenkaan!Mazak- kirjoitti:Tuo oli tuplakaasareille, mutta tämähän on oikeanlainen yhdelle dgv:lle;toktornivako kirjoitti:Tuossa on juurikin oikeanlainen säädin kaasari hommiin, ja se peruspaine nimenomaan MAX 0,3! sillä se säädinhän hoitaa sen ahdon mukaan paineen säätämisen.
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 051TURB252
Mitenkä tuon paalulinjan kanssa pitää tehdä? Kylmästi vaan tukkoon?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Juu. Mites tuo virranjakaja? ajatuksissa olisi kärjetön, pitääkös sille tehdä muutoksia?
Ja olisko jollakulla myydä valmista pakosarjaa turbolle?
Ja olisko jollakulla myydä valmista pakosarjaa turbolle?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Jakajan ennakkosäädin muuttaa miinukselle ja turbon laippoja on erilaisia.
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Eihän ladassa oo paluulinjaa vakiona? Sellanen ilmeisesti siis rakenneltavatoktornivako kirjoitti:Jos tukit sen säätimen paluulinjan niin säädin ei toimi silloin ollenkaan!

Jostakin luin että sen alipainesäädön voi hitsata kiinni, onko kellään kokemuksia tästä? Toimiiko?veli samara kirjoitti:Juu. Mites tuo virranjakaja? ajatuksissa olisi kärjetön, pitääkös sille tehdä muutoksia?
Ja olisko jollakulla myydä valmista pakosarjaa turbolle?
Mulla olis kyllä kärjetönkin satsi mutta isolohkoon..
Entä keskipakosäätöinen, mitenkä pelais turbon kanssa?
Minkähän asteista painetta noi halvat bensapumput, esim biltema, lykkää? Tosin moposportilta saa tuota Huco -merkkistä pumppua ~70e hintaan ja sen pitäis olla ihan kelponen.
21013 1500 16v Turbo rojekti
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Juu "Huukoilla" ynnä muilla vastaavilla pumpuilla saa tässä tarkoituksessa heittää vesilintua! hankit jonkun pienen ruiskun pumpun niin toimii varmasti,tuotto ja paine riittää sitten jatkossakin!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
itellä mieles kans pienen turbon laitto.
miten hyvin voimansiirto ja kytkin kestää nuo turbot, pitääkö vahvistaa paikkoja?
ja riittääkö vakio bensapumppu <1.0 bar ahdoille ja weber dgv 32 36??
miten hyvin voimansiirto ja kytkin kestää nuo turbot, pitääkö vahvistaa paikkoja?
ja riittääkö vakio bensapumppu <1.0 bar ahdoille ja weber dgv 32 36??