Kokemus se tämäkin..
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kokemus se tämäkin..
Vennäällä peruskorjatun kaasarin (Ozon) asennus onnistui loistavasti, josta tuhannet kiitokset taas Jokarille!
Jokari olisi kovin mielellään vaihtanut Ozonin Weberiin (totta kai), koska maestron itsensä mielestä pirssini nykii jonkin verran peruskorjatullakin laitteella. Weberilla varustetussa koneessa semmoista ominaisuutta ei olisi. Minä itte en nykimistä havainnut ja toistaiseksi tyydynkin orkkiskaasariin. Tiijä sitten jatkossa? Johtuneeko muutes 26 vuotta yhtäjaksoisesti jatkuneesta tottumuksesta Ladan (original) puikoissa, etten enää huomaa pientä nykimistä? Viidakon sananlaskun mukaanhan moisella praktiikalla taivasosuuskin on taattu..
Jokari olisi kovin mielellään vaihtanut Ozonin Weberiin (totta kai), koska maestron itsensä mielestä pirssini nykii jonkin verran peruskorjatullakin laitteella. Weberilla varustetussa koneessa semmoista ominaisuutta ei olisi. Minä itte en nykimistä havainnut ja toistaiseksi tyydynkin orkkiskaasariin. Tiijä sitten jatkossa? Johtuneeko muutes 26 vuotta yhtäjaksoisesti jatkuneesta tottumuksesta Ladan (original) puikoissa, etten enää huomaa pientä nykimistä? Viidakon sananlaskun mukaanhan moisella praktiikalla taivasosuuskin on taattu..
Re: Kokemus se tämäkin..
Nyt kun on ajanut 4 vuotta Weberillä niin on äärimmäisen helppo erottaa erot originaaliratkaisun ja W:n välillä. Laitan tähän puoluettomat, täysin värittämättömät havainnot kun tuli ajeltua tuolla Ozonilla melko pitkä lenkki eilen. Suurensin Ozonin pääsuutinta usealla numerolla ja nostin bensapinnan alkuperäiseen koska r*ssä oli sen jättänyt 3 mm liian alas.
- alle 70 vauhdissa pintakaasulla tuntuu selvää nyhtämistä, tyhjäkäyntipiirin kautta ei riitä ruoka.
- satasen vauhtia ei jaksa mennnä kuin ykköskurkku pohjassa jos pienikin ylämäki, ryypyn veto puolitoista senttiä helpottaa tilannetta = seos on suurennetullakin pääsuuttimella liian laihalla. Miten voidaan sitten olettaa että 112 pääsuutin toimisi ollenkaan??
- moottorissa olisi suorituskykyä mutta kaasari rajaa. Kun painat kaasun mattoon, tuloksena on mietintää. Sitten vähän kakistelee ja miettii lisää ja lopulta tuntuu että saattoi se kakkoskurkkukin avautua. Silti tuntuu että joku jarruttaa. Kone ei halua mennä paljoa yli 5000 kierroksen.Verrattuna Weberiin, koneessa ei ole mitään luonnetta. Sellainen tietty herkkyys ja räjähtävyys puuttuu kokonaan.
- vääntö ei ole hääviä. Alle 2000 juristaa heti. 2000-3000 melko nihkeän tuntuista. Menee kyllä, mutta mutta tiedän miten 1500cc jaksaa vääntää kun polttoaineensyöttö on oikea. Kokemusta on tuostakin yhdistelmästä.
Summa summarum; kyllä sillä eteenpäin pääsee ja se kai riittää useimmille. Minulle se ei riitä.
Lainatakseni vanhoja lehtiartikkeleita, kaasutin pilaa täydellisesti muuten hyvän koneen käytöksen.
- alle 70 vauhdissa pintakaasulla tuntuu selvää nyhtämistä, tyhjäkäyntipiirin kautta ei riitä ruoka.
- satasen vauhtia ei jaksa mennnä kuin ykköskurkku pohjassa jos pienikin ylämäki, ryypyn veto puolitoista senttiä helpottaa tilannetta = seos on suurennetullakin pääsuuttimella liian laihalla. Miten voidaan sitten olettaa että 112 pääsuutin toimisi ollenkaan??
- moottorissa olisi suorituskykyä mutta kaasari rajaa. Kun painat kaasun mattoon, tuloksena on mietintää. Sitten vähän kakistelee ja miettii lisää ja lopulta tuntuu että saattoi se kakkoskurkkukin avautua. Silti tuntuu että joku jarruttaa. Kone ei halua mennä paljoa yli 5000 kierroksen.Verrattuna Weberiin, koneessa ei ole mitään luonnetta. Sellainen tietty herkkyys ja räjähtävyys puuttuu kokonaan.
- vääntö ei ole hääviä. Alle 2000 juristaa heti. 2000-3000 melko nihkeän tuntuista. Menee kyllä, mutta mutta tiedän miten 1500cc jaksaa vääntää kun polttoaineensyöttö on oikea. Kokemusta on tuostakin yhdistelmästä.
Summa summarum; kyllä sillä eteenpäin pääsee ja se kai riittää useimmille. Minulle se ei riitä.
Lainatakseni vanhoja lehtiartikkeleita, kaasutin pilaa täydellisesti muuten hyvän koneen käytöksen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemus se tämäkin..
Härveleitten toimimisesta voi olla usseempiakin mielipiteitä: yks tykkää, jotta laite skulaa aivan normaalisti, toinen taas on sitä mieltä, että sama vekotin toimii päin p*rsettä, kolomas viittaa kinthaalla koko asialle ja ostaa mersun.....
Re: Kokemus se tämäkin..
Tässäpä näitä lehtijuttuja asiaan liittyen jos joku ei ole tutustunut:
http://lada1970.1g.fi/lehti_1980_tl_09_ ... aihto.html
http://lada1970.1g.fi/lehti_1980/1981_t ... 2105_2.jpg (vasen yläkulma)
http://lada1970.1g.fi/lehti_1970/1979_tl_04_niva_7.jpg (vasen alalaita)
http://lada1970.1g.fi/lehti_1990/1990_t ... 200s_4.jpg (oikea ylälaita)
http://lada1970.1g.fi/lehti_1970/1978_t ... 200l_4.jpg
http://lada1970.1g.fi/lehti_1970/1979_t ... 00l_04.jpg
^ Ennen Ozoniakaan ei kovin hyvin mennyt...
Mutuilua vai totta, se jääköön lukijan päätettäväksi.
http://lada1970.1g.fi/lehti_1980_tl_09_ ... aihto.html
http://lada1970.1g.fi/lehti_1980/1981_t ... 2105_2.jpg (vasen yläkulma)
http://lada1970.1g.fi/lehti_1970/1979_tl_04_niva_7.jpg (vasen alalaita)
http://lada1970.1g.fi/lehti_1990/1990_t ... 200s_4.jpg (oikea ylälaita)
http://lada1970.1g.fi/lehti_1970/1978_t ... 200l_4.jpg
http://lada1970.1g.fi/lehti_1970/1979_t ... 00l_04.jpg
^ Ennen Ozoniakaan ei kovin hyvin mennyt...
Mutuilua vai totta, se jääköön lukijan päätettäväksi.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemus se tämäkin..
Hiukan laihan puolella käyvä moottori on taloudellinen, mutta veto saattaa olla hiukan ohutta, tarkemman mielestä hiukan nykivääkin. Hiukan rikkaamman puolella käyvä vetää nätimmin ja on tehokkaampi. Noin sen kai voisi kiteyttää, mitä "Jokari" tarkoittaa.
Ehkäpä rysy oli säätänyt kaasuttimen taloudellisuus mielessään. Lisäksi heidän polttoaineessa ei mahdollisesti ole samalla tavalla etanolia ja happea, ja siksi pienempi suutin toimii heidän bensoillaan paremmin kuin meidän bensoilla.
Hiukan rikkaamman puolella käyvä moottori ei silti kuitenkaan välttämättä edes kuluta bensaa enempää, kun kaasua ei tarvitse painaa niin paljoa.
Ehkäpä rysy oli säätänyt kaasuttimen taloudellisuus mielessään. Lisäksi heidän polttoaineessa ei mahdollisesti ole samalla tavalla etanolia ja happea, ja siksi pienempi suutin toimii heidän bensoillaan paremmin kuin meidän bensoilla.
Hiukan rikkaamman puolella käyvä moottori ei silti kuitenkaan välttämättä edes kuluta bensaa enempää, kun kaasua ei tarvitse painaa niin paljoa.
Re: Kokemus se tämäkin..
Venäläisestä polttoaineesta oli paljon juttua taannoisella Kotkan reissulla. Itänaapurin ysikakkosen sulotuoksu tuntui miellyttävän etenkin Jokaria..
Nykimisiin!
Nykimisiin!
Re: Kokemus se tämäkin..
Kyllä käry oli sen verran väkevä että vieläkin daijussa tuntuu! 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemus se tämäkin..
Joskus aikoinaan tankkasin 92:ta Matkaselästä. Haju oli vähän omituinen, ei ollenkaan normaali 92:n sulotuoksu, mutta kyllä pelasi autokin sillä tankillisella. Tuntui, että olisi vaikka katolle noussut, jos rekaat olisi pitäneet. Ei ole niin hyvää bensaa sen jälkeen saanut.