Öljynpaine kateissa? Samoin käynnistys ongelmat :)
Öljynpaine kateissa? Samoin käynnistys ongelmat :)
Onko siitä mitään haittaa, että öljyvalo syttyy tyhjäkäynnillä? Öljyä kuitenkin on riittävästi ja valo sammuu heti kun kaasua painaa...
Ps. !200 L:ssä aiemmin keväällä olleet käynnistys ongelmat ovat kadonneet. Kyselin niksejä miten oireet saa pois kun auto oli satunnaisesti käynnistymättä. Epäilyt kohdistuivat virtalukon pohjaan koska akussa virtaa oli jopa ylimäärin.
Kun tuota virtalukkoa aloin vaihtamaan ja vertasin siihen meneviä johtoja varaosa ladaani, huomasin, että käyttöautossani oli kourallinen ylimääräisiä johtoja kytkettyinä virtalukkoon!
Poistin virtalukosta ylimääräiset johdot (3 kpl) ja jonkun ihmeen releen. Käynnistys ongelmia ei sen koommin ole näkynyt!!!
Onko kellään muilla tuommosia lisävarusteita, jotka estävät autojanne satunnaisesti käynnistymästä? Voiko releen poistosta olla mitään haittaa ja onko sillä muuta tarkoitusta kuin edellä mainittu?
Ripe
Ps. !200 L:ssä aiemmin keväällä olleet käynnistys ongelmat ovat kadonneet. Kyselin niksejä miten oireet saa pois kun auto oli satunnaisesti käynnistymättä. Epäilyt kohdistuivat virtalukon pohjaan koska akussa virtaa oli jopa ylimäärin.
Kun tuota virtalukkoa aloin vaihtamaan ja vertasin siihen meneviä johtoja varaosa ladaani, huomasin, että käyttöautossani oli kourallinen ylimääräisiä johtoja kytkettyinä virtalukkoon!
Poistin virtalukosta ylimääräiset johdot (3 kpl) ja jonkun ihmeen releen. Käynnistys ongelmia ei sen koommin ole näkynyt!!!
Onko kellään muilla tuommosia lisävarusteita, jotka estävät autojanne satunnaisesti käynnistymästä? Voiko releen poistosta olla mitään haittaa ja onko sillä muuta tarkoitusta kuin edellä mainittu?
Ripe
Oliko se rele kytekky ruskeaan ja siniseen johtoon? Nimittäin mulla on tehty kans joku rele patentti tuonne virtalukon johtoihin. Enkä ymmärrä sen patenttin ideaa... Jotenkin sytytysvirtoihin liittyy ku ainaku laittaa sytytysvirrat päälle niin se rele napsahtaa.. Mutta käynnistysongelmia mulla ei ainakaan vielä oo ollu...
Ja tuo öljyvalon palaminen nyt ei ihan oo asiaan kuuluvaa... Epäilisin että vois öljypumppu alkaa oleen väljä ettei jaksa tarpeeksi painetta enää tyhjäkäynnillä tehä.
Ja tuo öljyvalon palaminen nyt ei ihan oo asiaan kuuluvaa... Epäilisin että vois öljypumppu alkaa oleen väljä ettei jaksa tarpeeksi painetta enää tyhjäkäynnillä tehä.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Öljynpaine häiriöt voi johtua myös öljyn ohenemisesta, mulla turbo koneesta vanhallakaasarilla rupespaineet häviämään 1000km ajonjälkeen ja ainatuli noin puolilitraa enemmän "öljyä" pihalle kuin olin koneeseen kaatanut, seokset oli liian rikkaalla ja pensa kulkeutui mäntien ohi öljyn sekaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Kyllähän nuo vanhat ladat melko helposti valoa vilauttelee, varsinkin jos on jotain halpaöljyä. Kannattaa ennemmin pistää varmuudeksi siihen öljypurkkiin rahaa 16 euroa ihan varmuudeksi... TB:n Gold on ainakin pitänyt ihan hyvin paineet.
On siinä aina riskinsä jos paineet putoaa niin alas että valo syttyy, koska nokka-akseli on heti vaaravyöhykkeellä.
Tyhjäkäyntikierrokset tietysti vaikuttaa, ettei vaan käy jotain 500rpm?
On siinä aina riskinsä jos paineet putoaa niin alas että valo syttyy, koska nokka-akseli on heti vaaravyöhykkeellä.
Tyhjäkäyntikierrokset tietysti vaikuttaa, ettei vaan käy jotain 500rpm?
Käynnistysongelmat tuli takaisin, vaikka rele onkin pöydällä! Tuli siis annettua väärää tietoa...
Kirjoitin kyllä itselle ylös, miten releen johdot oli virtalukkoon kytketty, ei vaan oo paperi nyt mukana. Itse en kyllä aio relettä takas kytkeä, ennenkö joku huomaa, miksi se olisi tarpeellista...
Vika on ehkä sitte kuitenkin virtalukon pohjassa?(Auto toiminut viikon moitteettomasti, mutta nyt ei)
Voisko joku neuvoa, miten virtalukko lähtee irti? Irrotin ne kaksi ruuvia sieltä kyljestä, mutta virtalukko rupes vain pyörimään...
Oli muuten jännä sattuma viikko-pari sitten, kun ei eka startatessa kuulunut mitään, mutta heti kun rele oli irti ja johdot uudelleen kytketty, hurahti auto avaimella käyntiin...
ripe
Kirjoitin kyllä itselle ylös, miten releen johdot oli virtalukkoon kytketty, ei vaan oo paperi nyt mukana. Itse en kyllä aio relettä takas kytkeä, ennenkö joku huomaa, miksi se olisi tarpeellista...
Vika on ehkä sitte kuitenkin virtalukon pohjassa?(Auto toiminut viikon moitteettomasti, mutta nyt ei)
Voisko joku neuvoa, miten virtalukko lähtee irti? Irrotin ne kaksi ruuvia sieltä kyljestä, mutta virtalukko rupes vain pyörimään...
Oli muuten jännä sattuma viikko-pari sitten, kun ei eka startatessa kuulunut mitään, mutta heti kun rele oli irti ja johdot uudelleen kytketty, hurahti auto avaimella käyntiin...
ripe
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3664
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Virtalukko irtoaa ruuvien irrotuksen jälkeen painamalla piikillä vasemmalla puolella olevasta reiästä. Ei pomppaa syliin , vaan joutuu hieman nytkyttämään ennen kuin irtoaa. Pelkkä virtalukon pohja irtoaa lukkoa irroittamatta metallirenkaan poistamalla. Rengas vaan on pirun paha pujotella paikoilleen virtalukon ollessa autossa kiinni, ainakin minun nakkisormilla.
Startin toimivuutta voi kokeilla suoraan herätejohdosta. Sen liitin löytyy akun vierestä, punaisesta johdosta. Liitin irti ja virtaa suoraan akulta niin startti pyörii mikäli vika ei ole startissa. Ja kannattaa jättää vaihde vapaalle tätä kokeillessa!
Startin toimivuutta voi kokeilla suoraan herätejohdosta. Sen liitin löytyy akun vierestä, punaisesta johdosta. Liitin irti ja virtaa suoraan akulta niin startti pyörii mikäli vika ei ole startissa. Ja kannattaa jättää vaihde vapaalle tätä kokeillessa!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974