lada jättää lakua.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
lada jättää lakua.
onko muillakin näin? ladan vakio 1500kone yhdistettynä peruslöysään alustaan aiheuttaa aika herkästi lakua (kuivan) asfaltin pintaan. muutama päivä sitten lähin ykkönen silmässä ihan pelkällä kaasulla liikkeelle ja käänsin ekaks aika jykästi tien suuntaan. tallasin sitten kaasun pohjaan, kuulin miten rengas ujelsi ja kierrokset ei vastannut auton kulkua, vielä auton suoristettuani veti vielä jonkin matkaa tyhjää.
myöhemmin parkissa takana c kadetilla ajanut kaveri sano että kyllähän se kaks metriä veti. sitten ajoin samaan risteykseen ja katoin jälet... 4-5metriä siinä runtua. ihan hyvin vanhalle latukalle kun ei ees kytkinpiikkiä tarttenu antaa.
pitäis ajaa vielä varovaisemmin kun on tehdasuudet renkaat alla, vaikken niistä maksanutkaan kun 5euroo kappale. vaikka muuten ajankin kuin mummot, oon huomannu senkin että soralla aina luisua, rinkiä, tai suoraan ruopien nyhtää aina kummallakin pyörällä. siis nuo asfalttihommat tapahtuu tietenkin vaan toisella nakilla.
myöhemmin parkissa takana c kadetilla ajanut kaveri sano että kyllähän se kaks metriä veti. sitten ajoin samaan risteykseen ja katoin jälet... 4-5metriä siinä runtua. ihan hyvin vanhalle latukalle kun ei ees kytkinpiikkiä tarttenu antaa.
pitäis ajaa vielä varovaisemmin kun on tehdasuudet renkaat alla, vaikken niistä maksanutkaan kun 5euroo kappale. vaikka muuten ajankin kuin mummot, oon huomannu senkin että soralla aina luisua, rinkiä, tai suoraan ruopien nyhtää aina kummallakin pyörällä. siis nuo asfalttihommat tapahtuu tietenkin vaan toisella nakilla.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jepulis
vähän mallistakin kiinni, 1500 Lada 2101 lootalla + 4,1 perällä on hivenen herkempi lähtemään kuin 1500:nen 2105 lootalla ja 3,9 perällä (uskomatonta mutta totta...
) myös 1200 Combi on varsin herkkä sutimaan vaikka tehoa 15 hv vähemmän mutta 4,44 perä ja korin painopiste korkeemmalla vetävien pyörien päässä kuin sedanissa.
jäykkä taka-akseli taas helposti aiheuttaa sen kun kääntää kunnolla niin vetävä pyörä ottaa heikosti kontaktia tiehen ja pääsee pyörähtää tyhjää.

jäykkä taka-akseli taas helposti aiheuttaa sen kun kääntää kunnolla niin vetävä pyörä ottaa heikosti kontaktia tiehen ja pääsee pyörähtää tyhjää.

LamaAjanElvis kirjoitti:siis nuo asfalttihommat tapahtuu tietenkin vaan toisella nakilla.
VakioLadan vetopyöräteho ei taida asfaltilla riittää molempien takapyörien rivuuttamiseen, joten jos sutimista tapahtuu, se tapahtuu vain yhdellä pyörällä, jostain syystä yleensä oikealla.

Ennen ajokortti-ikää polttelin 1200S:llä muutaman renkaan teräsvöille juuri oikeassa takapyörässä. Kyllä se onnistui, tosin jarrulla täytyi pitää vastaan, ettei auto etene. Sitten kun kuvio kului pois, kitka suureni ja kotterosta loppui teho. Tasauspyörästön päälle se kyllä kävi ja perä alkoi jurista yhdellä pyörällä ruovittaessa.
Tämä taas johtunee siitä ettei pienet tasauspyörät liene juuri mitenkään laakeroitu ristiakseliin ja kun tasauspyörästöä jatkuvasti rivuuttamalla pyöritetään, käyvät rattaat väljiksi ja hammaskosketus menee pieleen. Jossain vaiheessa rattaat menevät sitten särki ja veto loppuu. Asiahan on sillä korjattu että tuikataan kemppilukko rattaistoon ja jatketaan rallia.

Kuinkas paljon Jussi on muuten poltellut kumia tuolla 1200 combilla aikoinaan? Meinaan että onkohan peräruuvista enää mitään jäljellä jos tarttee ottaa tuo välitys joskus käyttöön? Itse en ole nimittäin ajanut sillä metriäkään.Lada-Jussi kirjoitti:myös 1200 Combi on varsin herkkä sutimaan vaikka tehoa 15 hv vähemmän mutta 4,44 perä ja korin painopiste korkeemmalla vetävien pyörien päässä kuin sedanissa.
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
ei se nyt tietenkään vahingossa lakuta. eikä ne renkuista kiinni oo. auto kallistuu vaan niin perkeleesti että kun tuuppaa kaasun lattiaan niin rupee tyhjää vetämään. ei se nyt normaaliajossa tietenkään vedä tyhjää.Boris kirjoitti:Hmm.. Voiskohon johtua renkaista.LamaAjanElvis kirjoitti:pitäis ajaa vielä varovaisemmin kun on tehdasuudet renkaat alla, vaikken niistä maksanutkaan kun 5euroo kappale.
Ei mulla ainakaan polttele vahingossa, tarkotuksellakin kokeillessa on aika heikkoo. Renkaat on paljon ajetut 155toset.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
enhän mää mitään kumeja polttele, mutta joskus vahingossa lähti vähän rivakammin ja vielä juuri kevyesti kaartaen niin huomas että alkaa tapahtua. Eikös kumien poltosta tule sakkojakin jotain 100e/metri?jusu kirjoitti:Kuinkas paljon Jussi on muuten poltellut kumia tuolla 1200 combilla aikoinaan? Meinaan että onkohan peräruuvista enää mitään jäljellä jos tarttee ottaa tuo välitys joskus käyttöön? Itse en ole nimittäin ajanut sillä metriäkään.Lada-Jussi kirjoitti:myös 1200 Combi on varsin herkkä sutimaan vaikka tehoa 15 hv vähemmän mutta 4,44 perä ja korin painopiste korkeemmalla vetävien pyörien päässä kuin sedanissa.

- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
siis kyllähän latukka paikallaan polttas vaikka kolmella pyörällä mutta perä ei moista salli. yhen kerran oon nähny kun joku poltti vakio 1200l ladalla parkissa paikallaan ja vaihto vielä kakkosen, tosin vain toisella pyörällä palo mutta palo kuitenkin. ite en 1500ässääni rupee rikkomaan, riittää se että on tieto siitä että kyllä se polttas.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Kyllä pienikin moottori polttaa nakkia kun saa huipputehon kierrokset peliin. Mulla oli taannoin Toyota Liteace 1,3 bensa ja se poltti kumia ykösellä molemmilla pyörillä
ja kakkosellakin toisella pyörällä. Siinä oli niin lyhyet vaihteet että se kelasi äkkiä huippukierrokset tauluun ja kaikkihan tietää millainen kierroskone tuo DX-corollan kone on.





- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
Niinpä tos mun 1600:ses on 3,9 perä ja ajattelin että jos vaihtais siihen 1300:sen 4,1 perän niin viivaa jäis varmasti paljon paremmin...
Mut miks pitäs hajottaa hyvä daada... Ja nopeusmittari rupeis kusee jos ei vaihtais lootaa siin samalla...
Ja miehän en 5-lovisesta luovu 
Mut miks pitäs hajottaa hyvä daada... Ja nopeusmittari rupeis kusee jos ei vaihtais lootaa siin samalla...


2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
jussismi...
Kaikissa viisivaihteisissa Ladoissa on 3,9 perä.
Tuntuu hölmöltä, että autoissa joissa on ylivaihde, on pidempi perävälitys, kuin niissä joissa on vaan neljä vaihdetta...

Tuntuu hölmöltä, että autoissa joissa on ylivaihde, on pidempi perävälitys, kuin niissä joissa on vaan neljä vaihdetta...

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Siis ei toi ero 3,9:n ja 4,1:n välillä nyt mikään valtaisa ole. Tiheet on sit vasta yli 4,5:n tai jopa yli 5:n kattokaas. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Sateella oon kyllä onnistunu suditteleen ihan vahingossakin. Hervannan valtaväylällä siinä Hallillan valoista lähtiessä ihmettelin vaan että mikä on kun ei kiihdy, mutta sehän löi suttua vaan. Johtunee renkaista ja suht sileäksi kuluneesta tienpinnasta.
Kyllähän auto kun auto sutii kun tarpeeks keventää toista pyörää. Kerran kattelin kun pojaat poltteli warrella, sai kyllä aika tiukkaa rinkiä ajaa.
Kyllähän auto kun auto sutii kun tarpeeks keventää toista pyörää. Kerran kattelin kun pojaat poltteli warrella, sai kyllä aika tiukkaa rinkiä ajaa.