Sivu 1/5

1600sl turbotus

Lähetetty: 27.9.2003 18:34
Kirjoittaja Turbiini
Rupeaa projekti etenemään.
[img]http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... iinni1.jpg[/img]
Pitänee vaan kone vielä avata öljynpaineet aika huonot :(
Mutta kohtuu iloisesti kiihtyi jo 0.4bar ahdoilla vaikka kaikki säädöt on miten sattuu.

Lähetetty: 28.9.2003 15:59
Kirjoittaja Turbiini
:evil: nyt ahistaa ei saa tarpeeksi pensaa yläkierroksilla, porailin jo pää suuttimen isommaksi mutta vieläkin rupeaa hyytymään paineiden noustessa. Nyt pitäneekin vaihtaa kaasari tai porata tuosta kanavatkin isommiksi tai tehdä ulkopuolinen rikastus systeemi. Juuri kun sain vaivalla tuon axtecin tiiviiksi ettei pensat lentele ympäri konetilaa.

Lähetetty: 29.9.2003 19:00
Kirjoittaja peiooni
Hyvä kun jaksat laittaa kuvia projektistasi. Erittäin mielenkiintoista. Miullaki ois joskus tulevaisuudessa tarkotus ahtaa ladaa niin on hyvä, jos voi jotain lapsellisia mokia välttää ihan vain sillä, että lueskelee muiden työselostuksia.

Lähetetty: 29.9.2003 22:18
Kirjoittaja Turbiini
Onko kukaan vaihtanut ladaan öljypumppua ja kk/rk laakereita konetta irrottamatta? ei oikein viitsi testailla näillä öljynpaineilla ettei tuo turbo hajoa lopullisesti pitää sekin huollattaa vielä ennen ku pääsee leimaamaan (tihkuu öljyä pakoputkeen joutokäynnillä) Pitänee seuraavaksi kokeilla pienentää ilma suuttimia kaasarista jos sillä sais seosta riittävän rikkaaksi. Aikoinaan tuolla ahtimella tuli hajotettu bmw merkkinen 1.6 litranen kone totaalisesti mutta oli siinä voimaakin samaan olis tarkotus päästä nytkin, silloin polttoainetta meni rauhallises ajos noin 70L/100Km. Ladaan olis tarkotus pitää kulutus alle 50 :roll:

Lähetetty: 30.9.2003 17:57
Kirjoittaja micco
Turbiini kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut ladaan öljypumppua ja kk/rk laakereita konetta irrottamatta? ei oikein viitsi testailla näillä öljynpaineilla ettei tuo turbo hajoa lopullisesti pitää sekin huollattaa vielä ennen ku pääsee leimaamaan (tihkuu öljyä pakoputkeen joutokäynnillä) Pitänee seuraavaksi kokeilla pienentää ilma suuttimia kaasarista jos sillä sais seosta riittävän rikkaaksi. Aikoinaan tuolla ahtimella tuli hajotettu bmw merkkinen 1.6 litranen kone totaalisesti mutta oli siinä voimaakin samaan olis tarkotus päästä nytkin, silloin polttoainetta meni rauhallises ajos noin 70L/100Km. Ladaan olis tarkotus pitää kulutus alle 50 :roll:
Millä bensaa saa kulumaan moisia määriä? Turboahdinhan ei sinällään nosta kulutusta juuri lainkaan.

Lähetetty: 30.9.2003 20:18
Kirjoittaja Turbiini
micco kirjoitti: Millä bensaa saa kulumaan moisia määriä? Turboahdinhan ei sinällään nosta kulutusta juuri lainkaan.
Suuttimet olivat tosi isot että riittäis pensa myö täys kuormalla niin meni alakirroksilla tosi rikkaalle lisäksi tuo kone paineisiin nähden aivan liian korkeapuristeinen joten rikas seos esti nakutusta.

Lähetetty: 4.10.2003 16:24
Kirjoittaja Turbiini
No byt rupeaa kaasari toimimaan. isontelin vielä lisää pää suuttimia poistin alemman sähköventtiilin suuttimineen ja asensin pari ylimääräistä ilmasuutinta alkuperäisten päälle. vähän jo röpöttää liiasta pensasta 2000rpm kohdalla mutta ei kai niin pienillä kierroksilla autoa ajeta :lol: siten pitääkin ruveta ottamaan konetta pois ja tehdä pieni remppa. kaasarin kannen tiiviste pitää vielä ettiä jostain ahtojen noustessa vuotaa kohokammiosta pensaa turbon päälle hiukka jännittää ajella. Oliskohan mistään saatavilla tehokkaampaa öljypumppua kuin tuo alkuperäinen? tämmösessä koneessa kun ei voi olla liikaa öljynpaineita.

Ladan turbotus

Lähetetty: 23.2.2004 0:44
Kirjoittaja Lada_VFTS
Taitaa olla tuo bensan saanti ongelma muusta kiinni kuin suuttimista. Onko bensanpaine riittävä ahtopaineeseen verrattuna? Kuulostais tuo kulutus aika hurjalta.

Lähetetty: 23.2.2004 8:16
Kirjoittaja arpati
Turbiini - käypä kattomassa sieltä Vierin sivuilta muistaakseni sellainen Mini turbo linkki siellä oli tollasesta jotain juttua ja se oli tehnyt sisäkurkun kokoiset kuristimet ennen kaasaria jolloin ainakin jollain kierrosalueella se seos parani en ny muista oliko se huipuissa mutta tod näk.....

turbotus

Lähetetty: 23.2.2004 23:08
Kirjoittaja turbo ic
oletko harkkinut laittaa kaasaria ahtimen imupuolelle....? kaverille laitettiin joku vanha kaasari taisi olla vanhasta volvosta tai saabista toimi ihan hyvin... bensan kulutus kuulostaa vähän hassulta. mä en ole saanut ladani kulutusta 30l/100km korkeemmaksi voikka tehot on yli 200hv ja sekin on ahdettu tosin ruiskupeli...

Lähetetty: 24.2.2004 19:54
Kirjoittaja Turbiini
Käväisi se imupuolen asennuskin mielessä mutta olen aikoinani bmw 316 joka oli siten tehty kanssa taistellu sen verran paljon (etenkin kylmä käynistys oli tuskaa) ettää ei kiinnosta. Tuo bemari veikin melkei 70/100 joten ladan kulutushan on tulossa pieneksi tosin voimaakaan ei ole vielä niin paljoa. Itse asias mitä nyt olen tuota ajellu niin tuntuisi että se kulutus taitaa pysyä alle sen 20 normaali ajos.

Lähetetty: 19.3.2004 10:29
Kirjoittaja Turbiini
Jihuu nyt se on kilvissä, Ja kulutuskin on varmasti alle 50/100 bensa mittari ei toimi mutta 25 litraa olen tyhjään tankkiin kaatanu ja 50 km ajanu ja vieläkään ei valopala.

Lähetetty: 19.3.2004 10:41
Kirjoittaja arpati
Onnea :D Hienot kelitkin näyttäs olevan.....ainakin aurinko paistaa....

Lähetetty: 19.3.2004 11:39
Kirjoittaja Turbiini
[img]http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... kiinni.jpg[/img]
pistetään nyt vielä kuvakin.

Lähetetty: 19.3.2004 12:23
Kirjoittaja Stefa
Tuohon öljynpaineongelmaan. Onkos ladassa sellaista hienoutta kun öljykello? Elikkäs se systeemi joka rajoittaa öljynpainetta kierrosten noustessa. Kun sinne jousen alle laittaapi prikkoja niin öljynpaineetkin nousevat mutta ei kannata liikoja nostaa rupeaa muuten laakeriliuskat hilseilemään. Joku 7-8 lie vielä ihan turvallinen. Kannattanee myös tarkastaa öljynpainemittarin toiminta ennenkuin koneen avaa.