Nivasta (1600-koneellinen, tehty vuonna -89, jonkin verran alle 100 tuhatta ajettu) meni kytkin loppuun ja remppafirma vaihtoi tilalle (talvella en viitsi mennä auton alle kökkimään, laiska minä) Motonetin kytkinpaketin. Kytkimen hajoamisvaiheessa kytkin alkoi pitää poljinta koskettaessa aikamoista sirinää.
Nyt, kun kytkinpaketti vaihdettiin, muut oireet menivät pois, mutta kytkimen sirinä jatkuu yhä. Kun kytkinpolkimeen koskee, sirinä on melkoinen. Remppafirman kaveri ei osannut sanoa, mistä tuo sirinä johtuu, kun kerran kaikki kytkimeen liittyvät on vaihdettu. Kun kytkin on ylhäällä, sirinää ei kuulu.
Osaisiko raati neuvoa, mistä sirinä tulee ja miten siitä pääsee eroon?
Kytkin sirisee
Re: Kytkin sirisee
Painelaakerihan alkaa pyörimään silloin kun kytkintä painaa, vaihdettiinko se? Kaikissa kytkin sarjoissa ei painelaakeria tule, tulee vain levy ja asetelma.
Korjaamoreiska sanoi, että sarjan mukana tuli uusi painelaakeri ja että se olisi vaihdettu.
No nyt, kun itse katson Motonetin sivua, siellä lukee erikseen osana "Kytkinpaketti" ja erikseen "Irroitinlaakeri". Olisiko käynyt niin, ettei sitä olekaan vaihdettu?
Noniin, sirinä loppui itsekseen, kun ajoin Nivan kanssa kertaalleen kaupungin poikki ja takaisin, arviolta 12 kilometrin lenkki. Nähtävästi kytkinpaketin mukana tullut painelaakeri vaati oman aikansa, jotta se istui kunnolla muun kytkimen yhteyteen.
Tuo sirinä siis loppui jo viime viikonloppuna ja sen jälkeen olen ajanut kotterolla parisataa kilometriä. Ei ole tullut sirinää (tai muutakaan ääntelyä) takaisin.
Tuo sirinä siis loppui jo viime viikonloppuna ja sen jälkeen olen ajanut kotterolla parisataa kilometriä. Ei ole tullut sirinää (tai muutakaan ääntelyä) takaisin.