110 ruostesuojaus vai ei

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
pena
Viestit: 207
Liittynyt: 14.10.2003 8:58
Paikkakunta: Pine Ridge (Mäntyharju); Vantaa

110 ruostesuojaus vai ei

Viesti Kirjoittaja pena »

110:n omistajille ruostehuollosta:

Otatteko Ladallenne 6 vuoden ruostesuojauksen?

Autossahan on ostettaessa lain vaatima jonkinlainen perussuojaus, mutta varsinainen suojaus olisi suoritettava 24-26 kk:n kuluttua auton hankinnasta; tällöin saisi 6 v:n ruostesuojan.

En ole ajatellut autosta luopumista lähivuosina, ellei nyt tulee sopivaa uutta Ladan mallia.

Käsittely maksaisi muuten 490 euroa.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tuota minäkin olen harkinnut.Hinta on aika suolainen,mutta sillä saa tietyn varmuuden.Aivan kuin varmuuden vuoksi maksetaan ylihintaa siitä,että jonkun autoa jouduttais ruostesuojatakuun aikana korjaamaan.Merkkiliikkeessä ruostesuojatun vaihtoarvo voi olla hieman parempi ja sen myynti voi olla helpompaa.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Minulla on sellainen kokemus omastani, että kyllä kannattaa ottaa ainakin ulkopuolinen uusintakäsittely alustaan sekä kynnyskoteloihin. Alkuperäinen lähti minun farmarista isoina laikkuina pois. Eturoiskeläpät on myös hyvä ruosteenestokäsittely.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 110 ruostesuojaus vai ei

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
Kaikki uudet autot(?) kannattaa ruostesuojata uutena jos meinaa pitää useamman vuoden. Hinnan saa takaisin viimeistään parempana jälleenmyyntiarvona.
Ainakin Yariksen takuu raukeaa, jos sen vie käsiteltäväksi. Toyotalla asia nähdään niin, että kotelonsuoja-aineen ruiskuttamista varten porattavat reiät rikkovat korin sinkityksen, joka voi aiheuttaa ruostumisen alkamisen.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
vazili 2107
Viestit: 150
Liittynyt: 3.10.2003 23:31
Paikkakunta: tampere

Koritakuu.

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Hmmmm.... On tullut nähtyä noita sinkittykorisia autoja joissa on ensin
päällymaali lähtenyt ja sitten 0,001 mikronin sinkitys on alkanut vetää heti
ruosteeseen . Jos itselläni olisi nii paljon löysää rahaa , että Tojon ostaisin
ja tarkoitus olisi sitä pitää vähän pitempään, niin ilman muuta veisin sen
tervaukseen tai tervaisin itse , koska noilla massausrei'illä ei tosiaankaan
ole merkitystä sen sinkityksen kannalta kun se kotelosuoja yleensä kaste-
lee sen tulpankin joka suojautuu näin. Ymmärrän kyllä , imagosyistä täy-
tyy väitää niin kuin Tojo-liike tekee ja ohan se parempi , että viimeistään
sen 6:n vuoden jälkeen täytyy taas käydä autokaupoilla . :roll:
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Toyotissa on 12 vuoden (puhki)ruostumattomuustakuu. Tiedä sitten saako ennen tätä 12 vuoden täyttymistä mennä lisäsuojaamaan.. Tekniikka sitten toimiikin 6 - 0 verrattuani täällä olevaan keskusteluun.
Kyllä tuo puhkiruostumistakuu corollassa on tosi tärkeä.
Kaverin -99 corollasta ruostui takaluukku puhki (keskeltä peltiä) kolmen vanhana ja jo ennen sitä oli koneeseen tehty pikku takuuremppa 60tkm kohdalla, kaikki alakerran pyörivät osat vaihdettiin.

Ei ne toitsat mitään ihmeellisiä ole, kaikki ominaisuudet kopsattu muilta muutaman vuoden myöhässä. Kun istuu sisään ja lähtee ajeleen niin tuntuu että meni suoraan 10 vuotta ajassa taaksepäin, kun verrataan samanhintaisiin kilpailijoihin.

Mua ei ainakaan kiinnosta paskanvertaa vaikka toyolla vois ajaa vaikka kuuhun kestonsa puolesta kun koko matka olisi yhtä kärsimystä...
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

110:n ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Ei se laki vaadi autoon enään minkäänlaista ruosteensuojausta.Jos ei itse suojaa omaisuuttaan,niin lahoaa omaisuus käsiin.Eri asia kuitenkin,tarviiko näitten nykyautojen kestääkkään 10-15 v.pidempään.Lada 110 näytäisi olevan normaalia ruosteherkempää tyyppiä,että jonkunlainen re-käsittely on tarpeen.Älkääpäs sitä Toyotaa turhaan haukkuko,on kuitenkin suomen oloissa vähävikaisin auto(enkä muuten omista Toyotaa).
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Kyllä mun mielestä uusi auto kannattaa suojata, ainakin jos sitä aikoo pitempään pitää. Kyllä nykyään uusissa autoissa tuntuu olevan aika olematon tuo tehtaalla tehty ruosteenestokäsittely. Itse kun tulee päivittäin ihan uusia ja muutaman vuoden vanhoja autoja tarkasteltua myös alapuolelta niin hyvin heikolta kyllä näyttää tuo suojaus. Ainakin tämän yhden merkin kohdalta, muttaa varmaan sama juttu joka automerkillä.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
vazili 2107
Viestit: 150
Liittynyt: 3.10.2003 23:31
Paikkakunta: tampere

Puhkiruosttumattomuus..

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Tjaa-a.. Tuleekin tosta mieleen eräs tapaus jossa papparainen oli huaman-
nut Almeransa pohjan olevan kauttaaltaan ruosteenruskea ja meni paikal-
liseen liikkeeseen valittamaan asiasta niin myyjä totesi , että tsori ; takuu
koskee vain sisältä ulos tapahtuvaa puhkiruostumista joten pidä hyvänäsi.
:shock: Toisekseen ei oikein ole vakuuttanut oikein Tojonkaan laatu kun
entisen työkaverin Avensis turbodiisselissä oli aikas kivasti vikoja takuuai-
kana ja siihen hintaan mitä kaveri siitä pulitti ei saisi noita vikoja enää olla
:evil: , en tosin sitä kielläkään etteikö japskeissa ole ollut ainakin ennen
aikas laadukas työnjälki, mutta tuntuu ote lipsuvan sielläkin..No tosin Aven
sis on enklantilaista koontia nykyään, Yaris ranskassa ja Corolla Turkissa.
:?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei kai autoja tosiaankaan enää ole tehty käytettäväksi kuin muutaman vuoden ja sitten vaihdetaan uuteen, näinhän japanissa on ollut jo 70-luvulta lähtien, siellä vanhemman auton pitäminen on lähes rikollista. Uusien romudirektiivien mukaan Suomessakin mennään samaan. Eli sitä taustaa nähden pitkät takuut ja osien kestävyydet on kai yhdentekeviä, tää nyt ei köyhää palvele mitenkään, mutta minkäs teet, pitää vaan sopeutua tilanteeseen.

velipoika teetti uusinta käsittelyn 110 Ladaan, leimattu ruostesuojaus paperi on ainakin jonkinlainen valttikortti autoa myydessä, mutta periaatteessa pitäisi sen taata jonkinlainen puhkiruostumattomuus takuu, mutta harvemmin sitä uusinta suojaamaton autokaan puhkiruostuu ihan pian?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Käsittääkseni tämän pitäisi olla LADAKERHO,eikä LADA VS TOYOTA -kerho.Suomi 24.Fi:ssä lippalakkipäiset amispojat jankaa moisia asioita.On minullakin kaksi Toyotaa ollut ja niistäkin voisin kertoa pari ihmeellistä tarinaa,mutta enpä viitsi.... :roll:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Idän Ihme 1 kirjoitti:Onko mulla menny ohi, vai eikö kukaan kehtaa laittaa Ladan puhkiruostumattomuustakuun kestoa???
no en nyt tiedä nykyistä mutta ennen aikaan takavetoihin tehtiin suomessa tecktylin 6 vuoden puhkiruostumattomuus takuulllinen käsittely ja asennettiin eteen lokarit, sama kai on vieläkin, velipoika kun kävi teettämmässä pari vuotiseen 110 Ladaan sen uusinnan, uusinnan ehdoilla takuu säilyy
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Laitampa tähän mitä uusin tuulilasi lehti kirjoitti ladan ruoste suojauksesta.
eli teksti menee näin:Lada on niitä harvoja autoja,jotka vielä suojataan uutena kunnolla ruostetta vastaan. :D Totta, kun käy deltassa kurkkimassa uuden ladan alle niin siellähän on,yllätys,yllätys, paksusti massaa. :shock: Ei muuten löydy enää joka auton pohjasta uutena. :)
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mahtaako tehdas mitään tuollaista ruostumattomuus takuuta myöntää ollenkaan? mutt jostain lueskelin että venäjällä olisi korotettu 110 ja Samara-2 mallien normaali takuuta 1 vuodesta 2 vuoteen, eikös toi ollut suomessa aina 1 tosin samarassa ainakin sain jotain lisätakuuta moottorille ja voimansiirrolle.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Mutta eikös se ole niin,että EU-alueella myytävissä autoissa on oltava 2-vuoden takuu.
Vastaa Viestiin