Voiko olla mahdollista että lada on näin hankala hankkia.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Voiko olla mahdollista että lada on näin hankala hankkia.
En ymmärrä miten voi olla näin hankala saada hankittua ladan, luulisi että niitä olisi paljon "markkinoilla". olen kohta puoli vuotta katsellu et mistä löytyisi lada, ja viime pari viikkoa entistäkin janoisimmin. kuitenkaan paljoa kun ei rahaa ole sijoittaa ja mitään täysin horsman kasvuista ei halua niin ladan omistaminen taitaa jäädä vain ja ainoastaan haaveeksi. :?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
Ladat on arvoautoja ei niitä halvalla saa... tai ehkä nykyinen hintatasokin on hivenen alakantissa.
mutta 90-luvun alkupuolella kun aloittelin autoilua Ladojen hinnat oli pilvissä ja silti aina myyty samana päivänä ku ilmoitus julkaistiin. Venäläiset osti niitä silloin maksoi mitä maksoi.
mutta 90-luvun alkupuolella kun aloittelin autoilua Ladojen hinnat oli pilvissä ja silti aina myyty samana päivänä ku ilmoitus julkaistiin. Venäläiset osti niitä silloin maksoi mitä maksoi.

-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Re: Voiko olla mahdollista että lada on näin hankala hankkia
No onhan tuolla myyntipalstallakin jollakin Rovaniemeläisellä hepulla 3 Ladaa myynnissä!! Mut jos Eurot ei riitä edes tollaseen sijoitukseen,niin kannattaa vakavasti harkita jotaan muuta lajia kun jokkista ei meinaan sekään mitään ilmaista harrastamista ole nykypäivänä.Nimittäin ennen kun sulla on katsastuksen läpäisevä jokkis Lada,niin rahaa on mennytkin huomattavan paljon.Ja sit vielä kisa viikonloput:tarviit traileria,huoltoautoon löpöö,mekaanikoille safkaa ja tietysti asennus juomaa riittävästi eli paljonSamppa kirjoitti:En ymmärrä miten voi olla näin hankala saada hankittua ladan, luulisi että niitä olisi paljon "markkinoilla". olen kohta puoli vuotta katsellu et mistä löytyisi lada, ja viime pari viikkoa entistäkin janoisimmin. kuitenkaan paljoa kun ei rahaa ole sijoittaa ja mitään täysin horsman kasvuista ei halua niin ladan omistaminen taitaa jäädä vain ja ainoastaan haaveeksi.


Se ei skulaa joka skagaa
Jep. Jos jokkista haluaa harrastaa niin ekaa autoa ei kannata ite tehdä... Ihan sama on rallissakin, se aika mikä menee sen auton rakenteluun vie niinkauan että into loppuu
Kaveri on just saanut jokkisautonsa (kupla) kasaan ja kertoili että jos sama rahaa on uponnu juurikin samanverran mitä siitä saa kun joku sen kisassa ostaa. Kaikenlisäksi tiedossa on jo etukäteen ettei se ole mikään pokaalinkeruulaite kun ei tehoa ole tarpeeksi.
Eli kannattaa säästää rahaa / aikaa ja ostaa valmis auto. Kaikki kuvittelee että rakentaminen on halvempaa mutta luulo on väärä. Jos on mahdollista tehdä töitä vaikka 30% siitä ajasta minkä viettää auton rakentamiseen niin auton ostamiseen tarvittavat rahat on jo tienattu...

Kaveri on just saanut jokkisautonsa (kupla) kasaan ja kertoili että jos sama rahaa on uponnu juurikin samanverran mitä siitä saa kun joku sen kisassa ostaa. Kaikenlisäksi tiedossa on jo etukäteen ettei se ole mikään pokaalinkeruulaite kun ei tehoa ole tarpeeksi.
Eli kannattaa säästää rahaa / aikaa ja ostaa valmis auto. Kaikki kuvittelee että rakentaminen on halvempaa mutta luulo on väärä. Jos on mahdollista tehdä töitä vaikka 30% siitä ajasta minkä viettää auton rakentamiseen niin auton ostamiseen tarvittavat rahat on jo tienattu...
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
No jokkis ei ole semmosten laji joka ei osaa tehdä sit sille autolleen paljon ja halvalla. Se sit vaatii myös sen verkoston mistä saadaa osaa ja apua sit semmoseen mitä ei itse osaa ja taas halvalla on se avainsana. Meinaan on tossa yks tuttu joka tota harrastelee. Ja vaikka noikin kaikki on kunnossa niin just jos meinaa pärjätä niin pitää sitä rahaa laittaa autoon paljon enemmän mitä siitä saa myydessä. Kun konekkin maksaa enemmän kun mikä on myyntihinta... Mutta ompa sit pokaalia ja SM-kultaakin napsinut. Vaan menestys tällaisessa vahvasti välineurheilussa vaatii sitä rahnaa aina ja paljon.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
jokkista
Se ladan laitto jokkis hommaan on minulle enemmänkin sellaista harjoittelua. Tottahan se on että osto auto tulisi halvemmaksi, mutta kun itse tekee auton ja pakertaa sitä puoli vuotta niin saattaapi pitemmällä aika välillä säästää rahaa ja rutkasti, meinaan että jos ei tarvitsekkaan alkaa jokkista ajamaan ollenkaan. ja siitä et jos itse tekee ensi auton jokkis kisoihin niin sen osto prosenttia on melko pieni kunhan muistaa ennen kisää rutata autoa kunnolla. ne kun ostaa huippuautoja tai sitten niitä missä on suorat pellit.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
...tarvitsekkaan alkaa ajamaan jokkista...kuka pakottaa? Eiköhän se oo ihan vapaaehtoinen harrastusmuoto se jokkiskin.
Niin ja voithan tietty asentaa vakio Lattaan ne kaaret ja kupin ja lähtee viivalle,mut siitä köröttelystä on kyllä jokkis aika kaukana.Halvemmaks tulee kun ostat valmiin kilpurin,usko pois!kyllä siinäkin sitä ruuvaamista riittää kyllästymiseen asti,ja toisekseen näät vähän että kuinka auto on tehty ja osaat joskus myöhemmin,jos teet itelles kilpurin funtsailla et mitä kohtia kannattaa parantaa/muuttaa toisenlaiseksi enemmän niinkun omaan hanskaan sopivaksi.Ei tarvii kiivetä perse edellä puuhun. 


Se ei skulaa joka skagaa
No itte rakentelin mennä vuosina tollasen 142 Volvon jokkikkseen. No kun serkku ajoi KRC:tä Volvo142 mallilla niin mulle heltisi ilmaisia osia omaan laitteeseen. Kyllä oli paha ajella harjoituksissa ja kisoissa jotta autoa ei olis ostettu (vaikka autossa potentiaalia olikin). Sitten kun kerran näytti miten Volvo liikkuu niin se meni heti tarjousmenettelyn kautta vaikka oli 6 kpl suoja tarjouksia.
Rahaa silti meni 100% ostohinnasta ja paljon työtunteja.
Rahaa silti meni 100% ostohinnasta ja paljon työtunteja.
Lada rules
Jos Ladoja poistuu liikenteestä 5kpl päivässä ja uusia tulee 0,5kpl päivässä,niin poistuma on 4,5 autoa päivässä.Jos Suomessa on 45 000 Ladaa niin kaikki olisivat poistuneet noin 30 vuoden kuluttua.Tämä ei tietenkään koskaan tapahdu.Mutta todellinen romahdus on juuri tapahtunut/tai tapahtumassa kun huippuvuoden 1990 Ladat,eli "suuret ikäluokat" tulevat tiensä päähän.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Milloin viimeksi sai ostaa uuden takavetoLadan? Oliko se 1996?. Nyt on 2004. Jos muistin tuon -96 oikein, niin uusimmat 1700 i:t ovat jo kahdeksan vuotta vanhoja. Joitain uudempia yksilöitä on saattanut tulla muuttoautona. Kyllä ne tulevat käyttöautona vähenemään hurjaa vauhtia. Joku sitkeä tai vähän ajava tulee pitämään omansa liikenteessä. Ehkä ladakerholaiset, jotka nyt ajavat Ladaa käyttöautona, säilyttävät omiaan myöhemmin harrasteautona. Toivotaan ja uskotaan niin.Jaska HKI kirjoitti:Jos Ladoja poistuu liikenteestä 5kpl päivässä ja uusia tulee 0,5kpl päivässä,niin poistuma on 4,5 autoa päivässä.Jos Suomessa on 45 000 Ladaa niin kaikki olisivat poistuneet noin 30 vuoden kuluttua.Tämä ei tietenkään koskaan tapahdu.Mutta todellinen romahdus on juuri tapahtunut/tai tapahtumassa kun huippuvuoden 1990 Ladat,eli "suuret ikäluokat" tulevat tiensä päähän.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
öh
useimmiten Lada on käyttöautona, ehkä halvan hintansa takia, sellainen että sitä vaan raa-asti käytetään ja potkitaan vähän siinä ohessa, näin ollen niitä ei paljoa säästy harrasteautoina
(veli käski laittaa tohon perään ton punanaaman)


Käyttöauto
Ostin tämän -94 2105 1500:n kaksi vuotta sitten. Helvetin hyvä koriltaan ja siisti verhoilu, josta päätellen mittarin 32000 tarkoitti 132000. Ajattelin siinä olevan mulle autoa kahdeksikymmeneksi vuodeksi, mutta tuo axtec-kaasutin panee miettimään kaikenlaista. Edellinen kärry oli -88 samara 1500 ja sekin hyvä peli ja talvella erinomainen ajettava -huumenuoret vain ottivat sen luvatta käyttöön ja ajoivat lunastus kuntoon. Sitä ennen olikin käytössä 1500s -82, joka oli kyllä loppuun ajettu ja täysi raato, mutta onneksi Muurmannin pojat ostivat sen kaksi päivää ennen katsastusta
Ensimmäinen Ladani oli Fiat 130 -73 3200 Berlina v6. Se oli loistava ajettava, mutta ruokottoman kallis pitää. Siitä kai tämä viehtymys Ladoihin kuitenkin on peräisin. 


Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti