Sivu 1/1

Viritys/1200

Lähetetty: 16.7.2004 23:09
Kirjoittaja Valtzu
Mikäköhän mahtais olla edullisin/helpoin/paras tapa saada 1200 ladaan hieman lisää tehoa? Kyseessä on ihan peruskone, mille ei ole mitään viritystä vielä tehty. Eli tapa jolla sais 1200 ladasta helpoiten tehoja irti, olis hakusessa??? (Jos sellasta nyt on???)

Lähetetty: 20.3.2005 13:08
Kirjoittaja KTC
vaihda kaasutin peltisarja putkisto työstätä kansi.




minkä asteinen nokka kävis vaihdettujen osien kans. kaasari peltisarja
putkisto työstettykansi ja jos kannesta otetaan millipois.sorvattu vauhtipyörä
vaihtoehdot olis:
284°/292°/105° 10,37mm

306°/105° 11,10mm

312°/105° 11,98mm

286°/105° 11,0mm

koneena on 1,2 ja wiseco männät (siis nämä tulossa)

Lähetetty: 20.3.2005 21:24
Kirjoittaja BA3
:twisted: Edullisin tapa on kevetää :!: Takapenkki ja repsikan penkki ja kaikki muu tarpeeton pois...

Lähetetty: 21.3.2005 13:28
Kirjoittaja Stefa
Isompi kone, sitten noita perusvirejä siihen. Ja kannattaa nokkien kanssa muistaa että kireämpi nokka vaatii isomman puristussuhteen toimiakseen. Eli jos milli kannesta pois niin 300-asteinen nokka on ihan hyödytön. Ennemmin lohkosta siten pois että mäntä tulee lohkon tasoon, sitten palotilalla/männillä puristussuhde kohdalleen ~10 ja 280-290-asteita + 10-11mm nostoa. Tällä tavoin kun nostetaan puristussuhde niin saadaan parempi palje-efektikin ja sitenkin ehkäistyä nakutusta. Eli "väärin" tehty 10 puristuksilla oleva kone nakuttaa helposti, oikein tehty 11 puristeinen ei.